برداشت ۲هزار تن بادام در نجف آباد
برداشت ۲هزار تن بادام در نجف آباد

ایرنا:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: در سال جاری بیش از ۲ هزار تن انواع بادام از سطح یک هزار و۱۰۰ هکتار از باغات این شهرستان برداشت شد. مجتبی مطهری افزود: «بادام، انگور، گیلاس، آلبالو، زردآلو و انار مهمترین تولیدات باغی این شهرستان به شمار می آیند که در این میان بادام با ارقامی […]

ایرنا:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: در سال جاری بیش از ۲ هزار تن انواع بادام از سطح یک هزار و۱۰۰ هکتار از باغات این شهرستان برداشت شد.

مجتبی مطهری افزود: «بادام، انگور، گیلاس، آلبالو، زردآلو و انار مهمترین تولیدات باغی این شهرستان به شمار می آیند که در این میان بادام با ارقامی مانند مامائی، تاجری، محب علی (بادام پوست نازک) و دیرگل بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.»
وی، تولید انگور در این شهرستان را یکهزار و ۸۰۰ تُن و گیلاس را یکهزار و ۱۰۰ تُن اعلام کرد و گفت: سایر محصولات باغی از جمله گوجه سبز، زردآلو، گلابی، گردو، به و هلو سالانه بیش از سه هزار ۲۰۰ تُن در نجف آباد تولید می شود.
مطهری، همچنیین از توزیع دو میلیون لیتر نفت گاز بین بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان نجف آباد در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نفت گاز بین مرغداری ها، دامداری ها، گلخانه ها، چاه های آب کشاورزی، ماشین آلات و واحد های پرورش قارچ توزیع شده است.