دلیل پیدایش بوروکراسی فاسد
دلیل پیدایش بوروکراسی فاسد

رادیو گفت و گو: نماینده مردم در مجلس در خصوص جزییات طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری گفت:امروز در سیستم مدیریت کشور خلایی احساس می شود که این امر ناشی از وجود یک ساختار اشتباه است که منجر به دردسرهایی برای مردم و پیدایش بروکراسی فاسد در کشور شده است. ابوالفضل ابوترابی گفت:افزود:تا زمانی که ما […]

رادیو گفت و گو: نماینده مردم در مجلس در خصوص جزییات طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری گفت:امروز در سیستم مدیریت کشور خلایی احساس می شود که این امر ناشی از وجود یک ساختار اشتباه است که منجر به دردسرهایی برای مردم و پیدایش بروکراسی فاسد در کشور شده است.

ابوالفضل ابوترابی گفت:افزود:تا زمانی که ما این مسیر راطی نکنیم شرایط به همین منوال پیش خواهد رفت.منابع به هدر می رود و مردم ناراضی خواهند بود و در همین ساختار اختلاسگران به راحتی رشد و نمو پیدا می کنند.باید در این ساختار نگاه پایین به بالا داشته باشیم. با تعدد،تفکیک یا ادغام وزارتخانه ها مشکل ساختاری کشور را نمی توانیم حل کنیم.

ابوترابی در ادامه این بحث گفت: در طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری  با الگو گرفتن از کشورهای موفق این امر به خوبی مدنظر قرار گرفته به صورتیکه مردم بطور مستقیم شهردار و شوراها را انتخاب می کنند و شهردار هم کابینه ای را مشخص و بودجه های را تعیین می کند که این امر به تصویب شورا می رسد و معاونان شهردار رای اعتماد می گیرند و بر کارهای شهردار نظارت می کنند و تمامی اختیاراتی که به وزارتخانه ها داد شده و بعضا دچار فساد نیز هستند به سیستم مدیریت شهری سپرده می شود.