ساخت نانو‌حامل‌های سرامیکی توسط محققان واحد نجف‌آباد
ساخت نانو‌حامل‌های سرامیکی توسط محققان واحد نجف‌آباد

آنا: این نانوحامل‌ها در مقیاس آزمایشگاهی ساخته شده و با تکمیل مطالعات و دستیابی به تولید انبوه می‌تواند در صنعت پزشکی و داروسازی مورد استفاده قرار گیرد. دکتر سید علی حسین زاده تبریزی پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در این باره گفت: «در طول دهه‌های گذشته، تلاش‌های بسیاری برای توسعه سیستم‌های دارورسانی نوین […]

آنا: این نانوحامل‌ها در مقیاس آزمایشگاهی ساخته شده و با تکمیل مطالعات و دستیابی به تولید انبوه می‌تواند در صنعت پزشکی و داروسازی مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر سید علی حسین زاده تبریزی پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در این باره گفت: «در طول دهه‌های گذشته، تلاش‌های بسیاری برای توسعه سیستم‌های دارورسانی نوین با ویژگی‌ها و برتری‌هایی نظیر زیست‌سازگاری، ایمنی و اثرگذاری بالاتر نسبت به نمونه‌های متداول دارویی شده است.»

وی ادامه داد: «تاکنون مواد مختلفی همچون پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر، هیدروکسی آپاتیت، فسفات کلسیم و نانوذرات مغناطیسی برای دستیابی به این هدف مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. با این حال سامانه‌های دارورسانی مبتنی بر مواد سرامیکی مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند.»

متن کامل خبر را این جا دنبال کنید.