بازگشت یک شهید پس از ۳۴سال+تصویر شهید
بازگشت یک شهید پس از ۳۴سال+تصویر شهید

فارس: رئیس بنیاد شهید نجف آباد گفت: باقیمانده پیکر شهید غلامرضا یبلویی که در سال شصت و دو در عملیات خیبر و جزیره مجنون به شهادت رسیده بود، روز یکشنبه ۷آبان ماه در یزدانشهر تشییع خواهد شد. عطاء الله شریعتی نیا افزود: این مراسم از ساعت ۹صبح از مسجد جامع یا میدان ولیعصر یزدانشهر به […]

فارس: رئیس بنیاد شهید نجف آباد گفت: باقیمانده پیکر شهید غلامرضا یبلویی که در سال شصت و دو در عملیات خیبر و جزیره مجنون به شهادت رسیده بود، روز یکشنبه ۷آبان ماه در یزدانشهر تشییع خواهد شد.

عطاء الله شریعتی نیا افزود: این مراسم از ساعت ۹صبح از مسجد جامع یا میدان ولیعصر یزدانشهر به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار می شود.

غلامرضا یبلویی در سال ۱۳۴۶ در یکی از روستاهای فریدن به دنیا آمده بود و جزء پنج شهید تازه تفحص شده استان محسوب می شود که با آزمایش DNA شناسایی شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نجف‌آباد ادامه داد: مراسم بزرگداشت این شهید روز دوشنبه ۸ آبان از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در مسجد ولی عصر یزدانشهر و مراسم هفتمین روز این شهید نیز همزمان با مراسم چهلمین روز خاکسپاری شهید مدافع حرم محسن حججی در حسینیه فاطمهالزهرا برگزار خواهد شد. (تصویر از کانال تلگرامی کنگره شهدای نجف آباد)

مهمترین دستاورد ایران در عملیات خیبر، تصرف جزیره مجنون شمالی و بخشی از مجنون جنوبی بود که در آن لشکر ۸ نجف اشرف نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری داشت ولی متاسفانه این نقش تاکنون چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

طی همین عملیات دو گردان از لشکر۸ به همراه ۲گردان از لشکر۳۱ از جزایر خارج شده و به سمت خط طلائیه رفتند تا ارتباط زمینی با جزایر را فراهم کنند ولی به دلیل عدم موفقیت دیگر لشکرها، تمامی نیروهای این ۴گردان به شهادت رسیده و یا اسیر شدند. پیکر بسیاری از شهدا، سال ها بعد به کشور بازگشت.