گروکشی مردم بین خطبه های نماز جمعه
گروکشی مردم بین خطبه های نماز جمعه

مدت ها بود که نماز جمعه نجف آباد نیز همچون بیشتر شهرهای کشور از سخنران بین خطبه ها استفاده نمی کرد ولی امروز سخنران مراسم عزاداری این شب های مسجد جامع، بیش از ۱۵دقیقه شرکت کنندگان را نگه داشت تا برایشان حرف هایی را بزند که بیشتر آن ها را خطیب نماز جمعه طی دو […]

مدت ها بود که نماز جمعه نجف آباد نیز همچون بیشتر شهرهای کشور از سخنران بین خطبه ها استفاده نمی کرد ولی امروز سخنران مراسم عزاداری این شب های مسجد جامع، بیش از ۱۵دقیقه شرکت کنندگان را نگه داشت تا برایشان حرف هایی را بزند که بیشتر آن ها را خطیب نماز جمعه طی دو خطبه اش گفته بود.

مجری اعلام کرد که برای دقایق مختصری خدمت سخنران خواهیم بود ولی این دقایق چندان کوتاه نبود و بیش از  یک ربع طول کشید. این سخنران البته در کنار حرف ها و مداحی اش، گریزی هم به خلوت شدن نماز جمعه نجف آباد زد. این روحانی افزود: « شایسته است که نماز جمعه نجف آباد آن قدر شلوغ شود که حتی خیابان های اطراف نیز شاهد حضور نمازگزاران باشد.»

طولانی کردن بدون دلیل مراسمات مذهبی، یکی از دلایل عدم استقبال برخی اقشار جامعه از چنین برنامه هایی محسوب می شود. در قریب به اتفاق شهرهای کشور اگر شخصیتی قصد سخنرانی داشته باشد، از زمان پیش از خطبه ها برای این منظور استفاده می شود.

در ماه های اخیر طی برنامه ریزی شایسته و به جا، شهرهایی مانند یزدانشهر، ویلاشهر، جوزدان و گلدشت صاحب نماز جمعه شده اند و همین موضوع مسجد جامع نجف آباد را در ظهرهای جمعه تا حدودی خلوت کرده است.