جزئیات بیشتر از  زندگی شهید « غلامرضا یبلویی»
جزئیات بیشتر از  زندگی شهید « غلامرضا یبلویی»

پیکر غلامرضا یبلویی که سال شصت و دو طی عملیات خیبر به شهادت رسید، فردا یکشنبه هفتم آبان ماه  پس از ۳۴ سال انتظار از ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد ولیعصر یزدانشهر به سمت قطعه شهدای این شهر تشییع و خاکسپاری خواهد شد. پدر این شهید که سال ها به عنوان راننده ماشین سنگین […]

پیکر غلامرضا یبلویی که سال شصت و دو طی عملیات خیبر به شهادت رسید، فردا یکشنبه هفتم آبان ماه  پس از ۳۴ سال انتظار از ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد ولیعصر یزدانشهر به سمت قطعه شهدای این شهر تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

پدر این شهید که سال ها به عنوان راننده ماشین سنگین فعالیت کرده بود، حدود ۹سال پیش فوت کرده ولی مادر هفتاد و دو ساله او همچنان در قید حیات است.

خواهر شهید می گوید: «تمامی سه پسر و دو دختر خانواده در تهران به دنیا آمدند و نزدیک پیروزی انقلاب به اصفهان مهاجرت کرده و پس از دو سال سکونت در این شهر راهی نجف آباد شدیم.»

وی با اشاره به حضور پرشور و مستمر شهید در مراسم عزاداری مساجد یزدانشهر و حضور در دستجات زنجیر زنی ادامه داد: «غلامرضا که دومین فرزند خانواده پس از خواهر بزرگمان محسوب می شد، بسیار مهربان و زحمتکش بود. روزها کار می کرد و تحصیلاتش را تا دبیرستان به صورت شبانه ادامه داد.»

این خواهر شهید از دلسوزی و احترام به والدین به عنوان دیگر ویژگی اخلاقی شهید نام برده و می گوید: «برادرم در عملیات خیبر به عنوان بسیجی شرکت کرده بود و پیش از اعزام نیز مراحل اداری مربوط به خدمت سربازی اش را انجام داده و قصد داشت اوایل سال۶۳ به عنوان سرباز راهی جبهه ها شود.»

پس از سقوط صدام و قطع امید خانواده از زنده بودن شهید در زندان های مخفی عراق، یکی از لباس های غلامرضا در نقطه ای از قطعه شهدای یزدانشهر به خاک سپرده شده و برای او صورت قبر می گیرند. پیکر این شهید تازه تفحص شده در نزدیکی مزار پاسدار شهید مدافع حرم موسی کاظمی سومین شهید از ۱۱ شهید لشکر زرهی۸ نجف اشرف دفن خواهد شد.

قرار است مراسم بزرگداشت این شهید روز دوشنبه ۸ آبان از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح در مسجد ولی عصر یزدانشهر و مراسم هفتمین روز نیز همزمان با مراسم چهلمین روز خاکسپاری شهید مدافع حرم محسن حججی در حسینیه فاطمه الزهرا برگزار شود.

پدر این خانواده، در زمان حیاتش نام فامیلی خانواده را به احمد زاده تغییر داده بود.