داروخانه بی انصاف
داروخانه بی انصاف

دیشب یکی از قدیمی ترین داروخانه های شهر که در در تقاطع دو خیابان شاخص در جنوب شهر قرار گرفته، دارویی  که قیمت مصرف کننده اش ۲۰هزار تومان بود را ۲۲ هزار تومان فروخت که البته به نشانه اعتراض دارو پس داده شد. متصدی داروخانه مدعی بود که به این قیمت برایش فاکتور کرده اند. […]

دیشب یکی از قدیمی ترین داروخانه های شهر که در در تقاطع دو خیابان شاخص در جنوب شهر قرار گرفته، دارویی  که قیمت مصرف کننده اش ۲۰هزار تومان بود را ۲۲ هزار تومان فروخت که البته به نشانه اعتراض دارو پس داده شد. متصدی داروخانه مدعی بود که به این قیمت برایش فاکتور کرده اند.

دقایقی بعد، عین همین دارو از جایی دیگر به ۱۷هزار و پانصد تومان خریداری شد. این در حالی است که هر دوی این داروخانه ها از فروش بسیار بالایی برخوردار هستند و نمی توان ارزانی دومی را به دلیل فروش زیادش دانست. احتمال این که داروخانه  جنسش از قبل مانده و ارزان تر است نیز چندان منطقی به نظر نمی رسد.

یکی دیگر از شهروندان هم نقل کرد که همین داروخانه بی انصاف، یک بار که ۱۲۰۰تومان پول خرد نداشته، ۲عدد قرص سرماخوردگی را به این قیمت فروخته است.

با وجود این گرانفروشی ها و بی انصافی ها، داروخانه مذکور همچنان مشتری های زیادی دارد و شهروندان بر اساس اعتماد تاریخی که بدان دارند، چندان پیگیر مقایسه نرخ  آن  نمی شوند.

به نظر می رسد، سرقفلی این داروخانه به قیمت گزافی واگذار شده باشد و شخص طرف قرارداد نیز برای تامین این هزینه های سنگین، به گران فروشی روی آورده است.

در این میان نمی دانیم  مسئولان نظارتی دقیقا چه کرده و کجای داستان قرار گرفته اند ولی اگر صلاح دیدند که خدای نکرده با متخلفان برخورد کنند، آماده ارائه مدارک و اطلاعات بیشتر هستیم.

تصویر تزیینی است.