۶۰ درصد موقوفات مربوط به روضه‌خوانی است
۶۰ درصد موقوفات مربوط به روضه‌خوانی است

فارس:رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت:در شهرستان نجف‌آباد ۶۲۵ رقبه منفعتی و انتفاعی داریم که شامل مساجد، تکیه‌گاه‌ها می‌شود و از این تعداد ۳۰۰ مورد موقوفات شهرستان است که درآمددار است که از این تعداد ۶۰ درصد موقوفات مربوط به روضه‌خوانی است. حجت الاسلام اصغر توسلی بیان داشت: در سال جاری ۸ […]

فارس:رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت:در شهرستان نجف‌آباد ۶۲۵ رقبه منفعتی و انتفاعی داریم که شامل مساجد، تکیه‌گاه‌ها می‌شود و از این تعداد ۳۰۰ مورد موقوفات شهرستان است که درآمددار است که از این تعداد ۶۰ درصد موقوفات مربوط به روضه‌خوانی است.

حجت الاسلام اصغر توسلی بیان داشت: در سال جاری ۸ وقف جدید که عمدتا مرتبط با مساجد است ثبت شده و ۲۵۰ پک تحصیلی در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.
وی افزود: موکب این اداره امسال برای دومین بار به مدت ۱۲روز در مرز چذابه مستقر شد و علاوه بر امکانات اسکان، نزدیک به ۳۰۰ هزار بسته خوراکی توزیع کرد.

وی یکی از دغدغه اداره اوقاف در زمینه وقف را توجه واقفان به نیازهای روز جامعه برشمرد و گفت: در این راستا در اوقاف کمیته‌ای به نام یاوران وقف تشکیل شده است.

توسلی در ادامه با اشاره به کسب رتبه دوم استان در موقوفات خاطرنشان کرد: با این وجود شاهد هستیم در شهرستان نجف‌آباد جای بسیاری از وقف‌ها خالی است به‌ خصوص وقف قرآنی که تنها یک مورد در شهرستان نجف‌آباد وجود دارد که با تبلیغات صورت گرفته در این هفته شاهد ثبت دو وقف دیگر قرآنی در شهرستان خواهیم بود.

وی بیان داشت: در زمینه برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه حدود ۶۰ برنامه در طول سال در ۴ بقعه و امامزاده شهرستان برگزار می‌شود که ویزیت رایگان بیماران از جمله آن ها است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد با اشاره به کسب رتبه اول طرح مودت در استان اصفهان نیز ادامه داد: در سال تحصیلی جاری، ۲۵۰ بسته فرهنگی تحصیلی در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد که حدود ۱۵ میلیون تومان آن از اعتبارات شهرستان تأمین شد.