برگزاری سومین نذر کتاب توسط کتابخانه زهرائیه
برگزاری سومین نذر کتاب توسط کتابخانه زهرائیه

پایگاه خبری اداره ارشاد: وحید پور اسماعیلی مسئول کتابخانه زهرائیه گفت : این کتابخانه دو سالی است که طرح نذر کتاب را در نجف آباد آغاز کرده و در همین راستا کارگروه نذر کتاب از اسفند ١٣٩۴ در کتابخانه شکل گرفته است. وی با بحرانی خواندن وضعیت سرانه مطالعه در ایران و تاکید بر مطالعه […]

پایگاه خبری اداره ارشاد: وحید پور اسماعیلی مسئول کتابخانه زهرائیه گفت : این کتابخانه دو سالی است که طرح نذر کتاب را در نجف آباد آغاز کرده و در همین راستا کارگروه نذر کتاب از اسفند ١٣٩۴ در کتابخانه شکل گرفته است.

وی با بحرانی خواندن وضعیت سرانه مطالعه در ایران و تاکید بر مطالعه از دوران کودکی بیان داشت: «در اولین گام طرح نذر کتاب طی فرودین ۹۵ تعداد ٢۵٠٠ کتاب با موضوع حفظ محیط زیست خریداری و با نظارت آموزش و پرورش شهرستان در ١٢۵ مدرسه ابتدایی توزیع شد. »

پور اسماعیلی ادامه داد:«گام دوم طرح نیز در آبان ۹۵ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار و طی آن ١۵٠٠ جلد کتاب با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی به این امر اختصاص یافت .»

پوراسماعیلی در پایان اظهار داشت: « گام سوم نذر کتاب نیز همزمان با سی امین سال تاسیس کتابخانه زهرائیه و اولین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، با اختصاص بن خرید ۳۰۰هزار تومانی کتاب به مدارس ابتدایی شهرستان در حال اجرا است و در حال حاضر حدود چهار هزار جلد کتاب بین ١٣٠ دبستان شهرستان در قالب طرح سفیران دانایی توزیع شده است .»

خیران و علاقه مندان می توانند نذورات خود برای کمک به این طرح را به حساب شمارۀ ۵۲۳۴۴ صندوق قرض الحسنه امام حسین (ع) نجف‌آباد، (به نام نذر کتابِ کتابخانۀ زهرائیه) واریز کنند.

شماره تلفن های ۰۳۱۴۲۶۴۷۵۷۴ (داخلی ۴) و  ۰۹۱۳۹۳۱۳۹۹۱ و    کانال تلگرامی طرح نذر کتاب  (@nazreketab1)  نیز به منظور اطلاع رسانی بیشتر در این خصوص در نظر گرفته شده است.

 کتابخانه زهرائیه شهرستان نجف آباد در سال ١٣۶۶  به همت زنده یاد حاج آقا مجتبی آیت یکی از خیرین شهرستان  تاسیس شده است .