قطع درختان بیشه و پاسخ مسئولان+تصاویر
قطع درختان بیشه و پاسخ مسئولان+تصاویر

به دنبال قطع تعدادی از درختان محور تفریحی بیشه که از نزدیکی کارخانه ریسندگی و بافندگی تا بلوار شهیدان حجتی و در ادامه تا نزدیکی گلزار شهدا ادامه دارد، تصاویری در فضای مجازی منتشر و تعدادی هم برای ما ارسال شد. موضوع را از شهرداری، شورای شهر و شرکت زراعی ۱۷جوی قنوات پیگیر شدیم. در […]

به دنبال قطع تعدادی از درختان محور تفریحی بیشه که از نزدیکی کارخانه ریسندگی و بافندگی تا بلوار شهیدان حجتی و در ادامه تا نزدیکی گلزار شهدا ادامه دارد، تصاویری در فضای مجازی منتشر و تعدادی هم برای ما ارسال شد. موضوع را از شهرداری، شورای شهر و شرکت زراعی ۱۷جوی قنوات پیگیر شدیم. در تصاویر منتشره، خودروی متعلق به این شرکت مشاهده می شود.

 

درختان خشکیده و آفت زده را بریدیم

محمد رضا حاج صادقیان مدیر عامل شرکت زراعی ۱۷جوی قنوات در این خصوص گفت: «با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای احیاء این محور توسط شهرداری و مربوط بودن بخش هایی از مسیر به امورات شرکت، طی صورتجلسه ای قرار شد ما درختان خشکیده و آفت زده را حذف کرده و در صورت نیاز اقدام به هرس و سمپاشی دیگر درختان کنیم.»

وی از تعداد درختان بریده شده اظهار بی اطلاعی کرد.

کانال قنوات به انتشار چند تصویر مشابه این اعلام کرده که درختان قطع شده، بیمار بوده اند.

در کانال تلگرامی «قنوات نجف آباد» نیز پیرامون این موضوع این گونه توضیح داده شده: «به منظور حفاظت از اشجار و ایجاد محیطی فرح بخش در محورگردشگری تفریحی بوستان زندگی (بیشه و محمودآباد)  دفتر قنوات و شهرداری طی یک همکاری و هماهنگی، با توجه به آلوده بودن درختان به آفات فتیله نارنجی و پوسیدگی ریشه، اقدام به جمع آوری شاخه و تنه و ریشه های خشک درختان آفت زده کردند. ضمناً به جای درختان خشکیده نهال جدید غرس خواهد شد.»

 

بازگشت درختان خشکیده به بیشه

مهدی حاج صادقیان عضو شورای پنجم که در کمیسیون قطع اشجار نیز عضویت دارد، در این خصوص می گوید: «طبق توافق صورت گرفته قرار شده درختان خشکی که در مسیر اجرای طرح قرار گرفته اند، بریده شده و پس از انتقال به خزانه از آن ها برای ساخت مبلمان طراحی شده پروژه استفاده شود. همچنین اگر درخت خشکی در مسیر نباشد در همان نقطه بر روی آن کارهای هنری مانند آن چه در تقاطع رجایی و امام انجام شده، صورت خواهد گرفت.»

وی تمامی این اقدامات را بر اساس جلسات منظم و هفتگی کارگروه پروژه بوستان زندگی دانست و ادامه داد: «اگر تنه درختی از ضخامت کافی برای اجرای کار هنری برخوردار بوده ولی مشکل قرار گرفتن در مسیر داشته باشد نیز برایش برنامه داریم. با تمهیدات خاص به نقطه ای دیگر از محور تفریحی بوستان زندگی انتقال داده شده، در جای خود محکم و سپس کار هنری بر روی آن انجام می گیرد.»

البته در این میان مدیر عامل شرکتی که کار قطع درختان را انجام داده، از قول و قرار صورت گرفته در خصوص انتقال تنه ها به خزانه شهرداری اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید: «ما چنین کاری انجام ندادیم. تنه ها به جای دیگری منتقل شدند.»

تا لحظه تنظیم خبر با وجود چندین تماس با مسئولان شهرداری امکان مصاحبه با مدیران مرتبط با این موضوع را پیدا نکردیم.

قرار است با مدیریت شهرداری، محور تفریحی بیشه یا همان بوستان زندگی با انجام برخی اقدامات عمرانی احیاء شود. مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری، فضاهای خدماتی و تجاری از جمله پیش بینی های صورت گرفته برای این محور هستند. مسئولان پیش از این اعلام کرده بودند که تمامی این اقدامات را به گونه ای انجام خواهند داد که کمترین تغییرات در شکل ظاهری طبیعت بیشه انجام گیرد.