تکذیب «شفا» در موکب نجف آباد+ تصاویر
تکذیب «شفا» در موکب نجف آباد+ تصاویر

کلیپی از موکب مردمی نجف آباد در شهر کربلا نشان می دهد که پسر نوجوانی از روی ویلچر بلند شده، راه می رود و حرف هایی می زند. اطرافیان نیز مرتب از او تبرک جسته و مدعی هستند که این پسر در همان لحظه شفا پیدا کرده است. با انتشار نصفه و نیمه این خبر […]

کلیپی از موکب مردمی نجف آباد در شهر کربلا نشان می دهد که پسر نوجوانی از روی ویلچر بلند شده، راه می رود و حرف هایی می زند. اطرافیان نیز مرتب از او تبرک جسته و مدعی هستند که این پسر در همان لحظه شفا پیدا کرده است.

با انتشار نصفه و نیمه این خبر در اربعین امسال، پیگیر اصل موضوع شدیم تا در نهایت طی روزهای اخیر یکی از مسئولان اصلی موکب نجف آباد در شهر کربلا اعلام کرد: «هیچ شفایی در کار نبود، پدر این پسر که به عنوان راننده ماشین سنگین بخشی از تجهیزات مورد نیاز را برایمان به کربلا آورده بود، پیش از این اتفاق نیز پسرش را بارها از روی ویلچر بلند کرد، راه بُرد و باهاش حرف زد. بنده از نزدیک در جریان وضعیت جسمانی اش بودم و هیچ بهبودی در این نوجوان دیده نشد.»

وی همچنین خاطر نشان کرد: «در این میان برخی از روی ناآگاهی یا به خاطر برخی انگیزه ها، فضا را طوری پیش بردند که بیشتر حاضرین که از وضعیت قبلی پسر نوجوان بی اطلاع بودند، تصور کردند که واقعا او شفا پیدا کرده و حتی برخی بلند گو به دست گرفته و سخنرانی کردند.»

در این میان یکی از نجف آبادی های حاضر در صحنه مدعی شده بود که این کار را یک عرب غیر ایرانی انجام داده. او در همان مقطع از کرامات و توانایی های این مردم میانسال چیزهایی تعریف کرده و گفته بود: «ازش خواستم اگر واقعا توانایی داری، برو این پسر را از ویلچر بلند کن. او هم رفت و بعد از دست گذاشتن بر روی دست و پاهای پسر و گفتن جملاتی از او خواست که بلند شود و حرکت کند.»

البته این روایت نامعتبر را یکی از مداحانی که کنار ویلچر ایستاده، رد می کند. برادران خانواده «روح الله» با هیاتی از مسجد علی اصغر نجف آباد، «سنج زنان» با شکل خاصی وارد موکب نجف آباد شده  و شروع به مداحی می کنند. با این کار فضای معنوی ویژه ای در موکب ایجاد شده و در همان لحظات است که پسر بچه از ویلچر بلند می شود. روح الله در این خصوص می گوید: «من درست کنار ویلچر بودم، چون پدرش خواسته بود که به نیت شفای او مداحی جداگانه ای داشته باشم. هیچ کسی را ندیدم که به او نزدیک شده و بخواهد که بلند شود. به نظر من اگر شفایی هم رخ داده باشد، نمی توان آن را به چنین افرادی منتسب کرد.»

چندین نفر از دیگر عوامل موکب هم اعلام کرده اند که پس از این اتفاق دیگر موفق به دیدن پسر نوجوان و خانواده اش نشده اند.

این موکب که حدود هشت روز قبل از اربعین تا ۲روز پس از آن در شهر کربلا به خدمت گذاری زائرین پرداخت، بزرگترین موکبی محسوب می شد که طی سالیان اخیر توسط خیرین نجف آبادی برپا شده بود. عوامل اجرایی، موکب را به یاد پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی اداره کردند.