جشن ۶۸ سالگی کیومرث پوراحمد+ تصاویر
جشن ۶۸ سالگی کیومرث پوراحمد+ تصاویر

فرارو:بیست‌وهشتمین «تولد ماه» به مناسبت زادروز کیومرث پوراحمد کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون بیست و پنجم آذرماه با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد. کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف‌آباد،  کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و تهیه‌کننده است. پوراحمد کارش را با نقدنویسی آغاز کرد و […]

فرارو:بیست‌وهشتمین «تولد ماه» به مناسبت زادروز کیومرث پوراحمد کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون بیست و پنجم آذرماه با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف‌آباد،  کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و تهیه‌کننده است.

پوراحمد کارش را با نقدنویسی آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی آتش بدون دود وارد سینما شد. فیلم شب یلدا الهام‌ گرفته از زندگی خود اوست. پوراحمد شرح حال خود را در کتابی باعنوان «کودکی نیمه‌تمام» منتشر کرده‌ است.

پوراحمد تاکنون جوایز مانند جایزه ویژه و لوح تقدیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای فیلم به خاطر هانیه، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر برای فیلم خواهران غریب، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم پنانگ برای فیلم خواهران غریب، تندیس بهترین فیلم جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای فیلم شب یلدا، بتندیس بهترین کارگردانی و تندیس بهترین فیلمنامه جشن خانه سینما برای فیلم اتوبوس شب، جایزه بزرگ هیئت داوران جوایز آسیا پاسیفیک برای فیلم اتوبوس شب، جایزه پروانه زرین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای فیلم اتوبوس شب، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم خروس طلایی برای فیلم اتوبوس شب و جایزه ویژه بهترین فیلمنامه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برای فیلم صبح روز بعد از آن خود کند.

مجموعه «قصه‌های مجید» یکی از ماندگارترین آثار او به شمار می‌رود.