درخشش فیلمساز نجف آبادی در کانادا
درخشش فیلمساز نجف آبادی در کانادا

پایگاه خبری اداره فرهنگ و ارشاد: علی‌محمد قاسمی فیلمساز شهرستان نجف آباد  و دانش آموخته سینمای جوان نجف آباد جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره ونکوور کانادا برای فیلم  «سگها و آدمها» دریافت کرد. داستان  فیلم ۸۴ دقیقه‌ای «سگ ها و آدمها » روایتی از  اشتباهات آدم‌ها  است   به گونه ای  که به مخاطبانش می فهماند که همواره در طول زندگی باید تاوان […]

پایگاه خبری اداره فرهنگ و ارشاد: علی‌محمد قاسمی فیلمساز شهرستان نجف آباد  و دانش آموخته سینمای جوان نجف آباد جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره ونکوور کانادا برای فیلم  «سگها و آدمها» دریافت کرد.

داستان  فیلم ۸۴ دقیقه‌ای «سگ ها و آدمها » روایتی از  اشتباهات آدم‌ها  است   به گونه ای  که به مخاطبانش می فهماند که همواره در طول زندگی باید تاوان اشتباهات خود را بپردازند.

در فیلم سگ ها و آدمها  همه ی صحنه های آن در قهوه خانه های  بین راهی کوهستان های تالش می گذرد و بر اساس حال و هوای مردم منطقه تالش ساخته شده  و به گفته ی کارگردان فیلم  دلیل انتخاب  ارتفاعات تالش برای فیلمبرداری  فضای مه گونه منطقه است و گویا  این فضا عشق و دردهای زندگی امروز بشر  را بهتر به تصویر می کشد .

فیلم ” سگها و آدمها ” در امتداد ساخته‌های مستند و کوتاه  علی محمد قاسمی  چون ” باد سرخ” ، ” بیگانه و بومی” ، ” موج برساحل” ، ” تا آن اندازه دور” “جنگ آرام” ،  ” پیتزا میامی”  و… ساخته شده است .

گفتنی است علی محمد قاسمی از فیلمسازان توانمند شهرستان نجف آباد است که فعالیت سینمایی‌ اش را از سال  ١٣۶۴ در دفتر انجمن سینمای جوان نجف آباد آغاز کرد .

وی سابقه فیلمبرداری و تدوین بیش از ١٢٠ فیلم کوتاه و مستند و فیلمبرداری ۴ فیلم سینمایی را در کارنامه  خود دارد و  در یک صد  جشنواره معتبر داخلی و بین‌المللی (از جمله کن فرانسه، ونیز ایتالیا، کلرمون فران فرانسه، پوسان کره و…) حضور یافته و جوایز زیادی را نیز کسب کرده است.

 علی‌محمد قاسمی علاوه بر فیلم سینمایی ” سگها و آدمها ”  پیش از این  فیلم ” یادداشت بر زمین”  را نیز ساخته است.