تجمع اعتراضی در چند نقطه کشور
تجمع اعتراضی در چند نقطه کشور

مشرق:به دنبال تجمع اعتراضی روز پنجشنبه جمعی از مالباختگان موسسات مالی در مشهد که با شعارها و مطالبات اقتصادی مردم همراه شد، امروز جمعه نیز برخی نقاط کشور شاهد تجمعاتی محدود بود. گزارش خبرنگاران از شهرهای کرمانشاه، رشت، ساری، قم، قزوین و همدان حاکی از آنست که در این شهرها تجمعاتی برگزار شد که بعضا […]

مشرق:به دنبال تجمع اعتراضی روز پنجشنبه جمعی از مالباختگان موسسات مالی در مشهد که با شعارها و مطالبات اقتصادی مردم همراه شد، امروز جمعه نیز برخی نقاط کشور شاهد تجمعاتی محدود بود.

گزارش خبرنگاران از شهرهای کرمانشاه، رشت، ساری، قم، قزوین و همدان حاکی از آنست که در این شهرها تجمعاتی برگزار شد که بعضا با شعار های تندی همراه بود.

بیشترین تجمع پیش از ظهر جمعه در کرمانشاه گزارش شد  که  با مداخله پلیس خاتمه یافت.

اگرچه رسانه های ضدانقلاب تلاش داشتند نشان دهند که مطالبات تجمعات امروز سیاسی است اما گزارشهای میدانی خبرنگاران فارس، حاکی از آنست که بسیاری از مردم که نسبت وضعیت گرانی ها معترض بودند با مشاهده شعارهای سیاسی لیدرهای این تجمعات، ترجیح دادند که با شعاردهندگان همراه نشوند.

به دنبال گرانی های اخیر و همچنین ادامه ابهام در وضعیت مالباختگان موسسات مالی و اعتباری ، از ماههای گذشته تجمعات و تحصن هایی در شهر های مختلف انجام شده که  رسانه های مخالف جمهوری اسلامی تلاش می کنند این مطالبات اقتصادی را سیاسی جلوه دهند.

همزمان برخی از نزدیکان دولت سعی کردند تا این تجمعات را به مخالفین دولت نسبت دهند. استانداری ها و فرمانداریهای شهر های مختلف نیز با صدور اطلاعیه هایی اعلام کردند که تجمعات امروز فاقد مجوز بوده است.

برخی در نجف آباد نیز با ارسال پیام هایی در شبکه های اجتماعی، خواستار برگزاری تجمع های اعتراض آمیز با محوریت مشکلات اقتصادی شده اند.