تصادف مرگبار در اتوبان تهران – قم با نزدیک به ۵۰ کشته
تصادف مرگبار در اتوبان تهران – قم با نزدیک به ۵۰ کشته

ایرنا: این دو دستگاه اتوبوس مسافربری هنگام برخورد با یکدیگر دچار حریق شده و برخی از مسافرین توانسته اند با شکستن شیشه اتوبوس ها خود را به بیرون پرتاب کنند.  بر پایه این گزارش، اتوبوسی که از مسیر کاشان به تهران در حال تردد بود، با انحراف از جاده و رد شدن از گارد ریل […]

ایرنا: این دو دستگاه اتوبوس مسافربری هنگام برخورد با یکدیگر دچار حریق شده و برخی از مسافرین توانسته اند با شکستن شیشه اتوبوس ها خود را به بیرون پرتاب کنند.

 بر پایه این گزارش، اتوبوسی که از مسیر کاشان به تهران در حال تردد بود، با انحراف از جاده و رد شدن از گارد ریل وسط بزرگراه به سمت مخالف منحرف شده که با یکدستگاه اتوبوس دیگر که از تهران راهی یزد بود، برخورد کرد.بر اثر این برخورد، هر دو اتوبوس دچار آتش سوزی شدند ، عوامل راهداری، آتش نشانی ،اورژانس، پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در محل حادثه حاضر شدند و عوامل آتش نشانی آتش سوزی را مهار کردند.

306993_473

بر اساس این گزارش، مسیر تهران – قم بر اثر این سانحه برای مدتی مسدود شد.بسته شدن این مسیر موجب ترافیک و ازدحام صدها خودرو در این مسیر شد و همین امر ، رسیدن آمبولانس ها را نیز با مشکل مواجه کرد.

جزئیات حادثه

محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام خبر برخورد شدید دو دستگاه اتوبوس گفت: در ساعت ۲۲:۵۵ شب گذشته برخورد مرگبار دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران قم به مرکز فوریت‌های امدادی ۱۴۷ اعلام شد. وی با بیان اینکه شدت برخورد به حدی بود که هر دو اتوبوس کاملا آتش گرفتند گفت: متاسفانه در این حادثه بیش از ۴۰ تن از هموطنان جان خود را از دست داده و ۳۹ نفر نیز مجروح شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات فوریت هلال احمر گفت: همچنین ۸ نفر نیز توسط امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند و ۶ دستگاه خودروی عملیاتی شامل ۱۸ نفر امدادگر نیز وظیفه این عملیات را برعهده داشتند.

پزشکی قانونی: ۴۳ نفر کشته شدند

سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۴۳ نفر در سانحه تصادف اتوبان قم به تهران جان خود را از دست داده‌اند.سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: شب گذشته بر اثر ترکیدن لاستیک یک اتوبوس در جاده تهران – قم و این اتوبوس از مسیر منحرف و با اتوبوس دیگر برخورد کرد و در نهایت ۴۴ نفر از مسافران هر دو اتوبوس کشته شدند.