حماسه بسیج
حماسه بسیج

چند شب اغتشاش در برخی نقاط شهرستان خاتمه یافته ولی بسیجیان در کنار دیگر نیروهای امنیتی و انتظامی همچنان مقتدرانه در صحنه حضور داشته و ضامن تداوم امنیت شده اند. این حضور چندین ساعته که با حداقل امکانات رفاهی و گرمایشی انجام می گیرد، تحسین اقشار مختلف و حتی منتقدین سرسخت بسیج را به همراه […]

چند شب اغتشاش در برخی نقاط شهرستان خاتمه یافته ولی بسیجیان در کنار دیگر نیروهای امنیتی و انتظامی همچنان مقتدرانه در صحنه حضور داشته و ضامن تداوم امنیت شده اند.

این حضور چندین ساعته که با حداقل امکانات رفاهی و گرمایشی انجام می گیرد، تحسین اقشار مختلف و حتی منتقدین سرسخت بسیج را به همراه داشته. در این میان نیروهای انتظامی و امنیتی نیز فعالیت چشمگیری دارند ولی ویژگی داوطلب بودن، حضور بسیجیان را نمود ویژه ای بخشیده است.

مطمئنا بدون مشارکت گسترده نیروهای بسیجی، امکان جمع و جور کردن اوضاع متشنج برخی شهرها میسر نمی شد و در این میان برخی نیروهای این «لشکر مخلص خدا»، طی درگیری ها با آسیب های شدید جسمی نیز مواجه شدند.

متولیان امنیت، وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و باید منتظر اقدام مسئولانی بود که عملکردشان زمینه ساز بروز اعتراضات به حق اخیر شد. آیا همان رویه قبل را ادامه داده و یا با تکیه بر توانمندی های داخلی، فکری به حال مشکلات عدیده مردم خواهند کرد.