پرورش گاومیش در نجف آباد+ فیلم
پرورش گاومیش در نجف آباد+ فیلم

خبرگزاری صدا و سیما: یک واحد پرورش گاو میش در نجف آباد پس از ۱۰ سال فعالیت به ظرفیت نگهداری ۷۰ راس گاومیش رسیده و برای ۷نفر اشتغال زایی مستقیم کرده است. گاومیش به انواع بیماری ها مقاوم بوده و با داشتن ویژگی هایی چون تولید شیر با درصد پروتئین، چربی، لاکتوز و امگا۳ بالاتر […]

خبرگزاری صدا و سیما: یک واحد پرورش گاو میش در نجف آباد پس از ۱۰ سال فعالیت به ظرفیت نگهداری ۷۰ راس گاومیش رسیده و برای ۷نفر اشتغال زایی مستقیم کرده است. گاومیش به انواع بیماری ها مقاوم بوده و با داشتن ویژگی هایی چون تولید شیر با درصد پروتئین، چربی، لاکتوز و امگا۳ بالاتر و گوشت با چربی و کلسترول پایین تر از مزایای اقتصادی بهتری برخوردار است.

بالا بودن میزان چربی و ماده خشک بدون چربی در شیر گاومیش، وجود بستر‌های لازم برای رونق گرفتن صنایع تبدیلی و امکان بهره مندی از ضایعات کشاورزی و امکان صادرات فراورده‌های آن از مهم‌ترین مزایای پروش این نوع دام است.
پوست گاومیش در صنایع دستی مانند ساخت وسایلی نظیر کیف، دستکش، زین اسب، کمربند و قالیچه‌های تزیینی کاربرد دارد و از شاخ این حیوان نیز می‌توان در ساخت وسایل تزیینی، دکمه، شانه، چتر، عصا و آلات موسیقی استفاده کرد.