قرنطینه چهار مرغداری در نجف آباد
قرنطینه چهار مرغداری در نجف آباد

ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد از قرنطینه شدن چهار واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار در این شهرستان به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد. مجتبی مطهری تصریح کرد: این واحدهای پرورش مرغ که در شرق شهرستان قرار دارند از سه ماه گذشته تحت کنترل قرار گرفته اند. در […]

ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد از قرنطینه شدن چهار واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار در این شهرستان به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

مجتبی مطهری تصریح کرد: این واحدهای پرورش مرغ که در شرق شهرستان قرار دارند از سه ماه گذشته تحت کنترل قرار گرفته اند. در سال جاری ۷۰ هزارقطعه مرغ تخم گذار درشهرستان بر اثر ابتلا به این بیماری تلف و معدوم شده اند.

وی گفت: سال گذشته بر اثر شیوع این بیماری، بیش از یک میلیون قطعه مرغ تخم گذار در شهرستان نجف آباد معدوم شد اما خوشبختانه با اقدام های انجام شده میزان خسارت های ناشی از این بیماری در سال جاری کاهش یافته است.

در شهرستان نجف آباد ۲۴ واحد پرورش مرغ تخم گذار با ظرفیت یک میلیون قطعه و ۱۴۰ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه و ۱۹ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت ۴۱۸ هزار قطعه فعالیت می کنند.