نیمکت فینالیست+ تصاویر
نیمکت فینالیست+ تصاویر

ایمنا:محققان و دانشجویان دانشگاه آزاد واحد نجف آباد برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی یک نیمکت ارگونومی شدند که  این طرح به عنوان فینالیست مسابقات طراحی ۲۰۱۸ آسیا انتخاب شده است. مخترع و سرپرست تیم سازندگان موج صخره گفت: از آنجاییکه بیماری‌های اسکلتی، عضلانی و مفصلی ناشی از کار، فعالیت‌های نامناسب و نوع نشستن و استراحت […]

ایمنا:محققان و دانشجویان دانشگاه آزاد واحد نجف آباد برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی یک نیمکت ارگونومی شدند که  این طرح به عنوان فینالیست مسابقات طراحی ۲۰۱۸ آسیا انتخاب شده است.

مخترع و سرپرست تیم سازندگان موج صخره گفت: از آنجاییکه بیماری‌های اسکلتی، عضلانی و مفصلی ناشی از کار، فعالیت‌های نامناسب و نوع نشستن و استراحت نامطلوب بدن به وجود می‌آید، این موضوع ایده طراحی این نیمکت را در ذهن گروه ما ایجاد کرد.

دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه آزاد نجف آباد درباره ساخت این نیمکت ارگونومی خاطرنشان کرد: شروع کار تحقیقاتی این پروژه از مرداد ماه سال گذشته بود که پس از دو ماه کار تحقیقاتی، وارد مرحله ساخت و ساز نیکمت موج صخره شدیم و توانستیم پس از ۲۵۲ ساعت کار فشرده، یازدهم دی ماه در سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از این پروژه رونمایی کنیم.

مرادی در مورد مشخصات فنی این سازه مهندسی تصریح کرد: این نیمکت از ۲۵۸ قطعه ساخته شده که هر قطعه براساس پارامترهای اناتومیک اندام انسان طراحی شده و درکنارهم قرار دادن این قطعات میتواند به نشیمن های استاندارد مختلف دیگری دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه معاونت پژوهشی دانشگاه ازاد نجف آباد پشتیبان تیم تحقیقاتی بوده است، تاکید کرد: اکنون نیمکت ارگونومی موج صخره از میان ۱۳۵۷ طرح از ۳۵ کشور جهان به مرحله فینال مسابقات طراحی ۲۰۱۸ آسیا که در کشور کره برگزار می شود، راه پیدا کرده است.