درخواست نگاه ویژه به فرهنگ و هنر نجف آباد
درخواست نگاه ویژه به فرهنگ و هنر نجف آباد
فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گفت: نجف‌آباد با داشتن پتانسیل و ظرفیت بالای فرهنگی و هنری خود را در سطح استان و حتی کشور مطرح کرده و از مسئولان می خواهیم که به این شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند.

درخواست نگاه ویژه به فرهنگ و هنر نجف آباد

علیرضا شرکت در نشست مشترک اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان  با مدیرکل ارشاد استان افزود: وجود ۹۰۰ نویسنده، ۱۰۰ کانون فرهنگی و هنری، ۳۰ کانون آگهی تبلیغات، ۸ نشریه و ویژه‌نامه و حائز کسب رتبه‌های برتر بین‌المللی در زمینه‌های خوشنویسی و کاندید شدن یکی از نویسندگان شهرستان به عنوان نویسنده سال از اهم ظرفیت‌های شهرستان است.

در ادامه نیز جمعی از نمایندگان فرهنگ و هنر به بیان مشکلات و درخواست‌های خود پرداختند.

ساسان حافظی مدیرعامل خانه هنرمندان شهرستان، از وجود ۲ انجمن خوشنویسی و ۸ انجمن ادبی در شهرستان خبر داد و اذعان داشت: گلایه عمده ما از مسؤولان اداره فرهنگ و ارشاد، عدم توجه به شهرستان‌ها به‌ خصوص نجف‌آباد است با وجود آنکه نجف‌آباد جزو شهرستان‌های ویژه است و باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.

احمد شریعتی نماینده مؤسسات فرهنگی و هنری تأکید کرد: بالاتر از مباحث مالی، ساماندهی بین مراکز، بیمه مدیران مؤسسات با تخفیفات و بحث اعتبارات فرهنگی از جمله دغدغه‌های اصلی اصحاب فرهنگ و هنر است.

فریبا چوپان‌نژاد رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان یادآور شد: هم‌اکنون حدود ۳۰۰ هنرجو در این انجمن در حال فعالیت است و از اولین دفاتر انجمن در کشور است در شرایطی قرار دارد که نیاز به تنفس مصنوعی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: اعتماد و اطمینان به شهرستان‌ها و دوری از تمرکززدایی از اصفهان از اهم درخواست‌های سینمای جوان است.

مجتبی نصرالهی رئیس انجمن نمایش شهرستان نیز با اشاره به وجود ۱۵ گروه نمایشی در شهرستان گفت: سرعت بخشیدن به بیمه هنرمندان، مشکلات درون‌سازمانی، افزایش انجمن‌ها بدون هیچ‌گونه حمایت، نبود مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان و کم‌رنگ شدن لعاب اداره ارشاد از مهمترین مشکلات حاضر است.

علیرضا شرکت رییس ارشاد نجف آباد

علیرضا شرکت رییس ارشاد نجف آباد

درخواست نگاه ویژه به فرهنگ و هنر نجف آباد