مخالفت با سفر آقا به نجف آباد
مخالفت با سفر آقا به نجف آباد
سال 80 به دلیل اتفاقاتی که رخ داده بود خیلی‌ها مخالف سفر آقا به نجف آباد بودند اما با اصرار شخص رهبری این سفر انجام شد.

مخالفت با سفر آقا به نجف آباد

سال ۸۰ به دلیل اتفاقاتی که رخ داده بود خیلی‌ها مخالف سفر آقا به نجف آباد بودند اما با اصرار شخص رهبری این سفر انجام شد.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی صحبت‌های شنیدنی در مورد پراید سوارشدنش، آیت‌الله منتظری و دو قطبی در نجف‌‎آباد و رسیدن نسَب رهبر انقلاب به نجف‌آباد دارد.

خبرگزاری فارس: نجف آباد اگر چه چهارمین شهر پرجمعیت استان اصفهان است اما به اندازه یک استان مستقل در تاریخ معاصر ایران زمین نقش‌آفرینی کرده.

یکی از کسانی که نجف‌آباد را خیلی خوب می‌شناسد حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه این شهر است؛ متولد ۱۳۳۶ در نجف‌آباد است و می‌گوید در خانواده‌ای کشاورز رشد پیدا کرده و پس از کلاس ششم وارد حوزه علمیه نجف‌آباد و پس از آن راهی قم می‌شود.

گزیده ای از این گفت و گو:

*تا سال ۵۷ در حوزه علمیه قم درس و بحث را دنبال می‌کردیم علاقه هم داشتم؛ با نزدیک شدن به انقلاب وارد فعالیت‌های مبارزاتی شدم، پس از انقلاب اوایل سال ۵۸ یک دوره آموزشی را تحت نظر شهید محمد منتظری و کلاهدوز طی کردم، اتفاقاً در تیراندازی رتبه اول را کسب کردم، آن موقع فلسطین رفتن خیلی مُد بود، گفته بودند نفرات اول تا سوم را به صورت تشویقی فلسطین می‌برند، زمانی که قرار شد من را به فلسطین ببرند گفتم طلبه هستم و ترجیحم کار فرهنگی است.

* بعد از رحلت آیت‌الله طالقانی یک هفته‌ای را قرار شد در چهارمحال باشیم اما این یک هفته دوسال طول کشید.

*سپاه استان چهارمحال و بختیاری را تأسیس کردیم، اما چون کمبود معلم وجود داشت وارد تدریس در مدرسه شدیم، همزمان با جهاد آن استان هم همکاری داشتم، بعد از شروع جنگ نجف‌آباد نیاز به فرماندهی سپاه داشت، امام جمعه وقت آن زمان خواستند که من بیایم و یک دو سال اول جنگ فرماندهی سپاه را در بحبوحه اعزام‌ها بر عهده داشتم.

*کمتر جایی را مانند نجف‌آباد سراغ داریم که از پیش از انقلاب یکپارچه مقلد امام بودند، این نقش در انقلاب هم و پس از آن هم ادامه داشت؛ عالمان نجف‌آباد همواره پیشتاز فعالیت‌های انقلابی بودند به همین دلیل مورد شکنجه و تبعید رژیم شاه قرار می‌گرفتند، در رأس همه انقلابیون هم آیت‌الله منتظری قرار داشت، رهبر انقلاب زمانی اشاره کردند عمده بیداری مردم این خطه به دلیل مرحوم منتظری و فرزندش شهیدش است.

*صراحت و بصیرت از ویژگی‌های مردم نجف‌آباد است.

*سه دختر و یک پسر دارم که همه ازدواج کردند و در اصفهان و قم ساکن هستند، پسرم در قم طلبه است و مسؤولیتی هم ندارد.

*عشقم حوزه‌داری است.وسیله نقلیه‌ای که با آن رفت و آمد می‌کنم هم پراید است که فکر می‌کنم در شأن ماست. (رئیس دفتر توضیح داد که پراید و منزل مسکونی هم متعلق به دفتر است.)

*نجف‌آباد نسبت به جمعیتش بیشترین شهید را دارد. در یک روز بیش از ۶۰ شهید در نجف آباد تشییع شدند.

*به نوعی رهبر انقلاب هم نجف‌آبادی هستند! پدربزرگ مادری ایشان از طایفه میردامادی است که از اهالی نجف‌آباد بوده‌اند.

*سال ۸۰ به دلیل اتفاقاتی که رخ داده بود خیلی‌ها مخالف سفر آقا به نجف آباد بودند اما با اصرار شخص رهبری این سفر انجام شد.

*برخی تصور می‌کردند که نجف آباد به دلیل مسائل سیاسی از انقلاب فاصله گرفته‌ است.

*برخی شهدای مدافع حرم نجف آباد، غریبانه خاکسپاری شدند.

*آیت الله ایزدی گفت:«شما ما را انتخاب کردید و ما هم صلاح را در رهبری آیت‌الله خامنه‌ای دیدیم، آیت‌الله منتظری هم از گذشته به عنوان مرجع مورد اعتماد و شناخت بوده و تضادی وجود ندارد».

مشروح کامل این مصاحبه

دانلود ویژه نامه خبری

سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نجف آباد 1380

سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نجف آباد ۱۳۸۰

مخالفت با سفر آقا به نجف آباد