تزریق آب چاه به شرب نجف آباد
تزریق آب چاه به شرب نجف آباد
بیشتر یازده حلقه چاه نجف آباد در جنوب آن قرار دارند. پنج حلقه خشک شده و برخی نیتراته شده اند. 69لیتر در ثانیه ظرفیت برداشت داریم که در شرایط خاص به خطوط شرب جنوب شهر تزریق می شود.

تزریق آب چاه به شرب نجف آباد

بیشتر یازده حلقه چاه نجف آباد در جنوب آن قرار دارند. پنج حلقه خشک شده و برخی نیتراته شده اند. ۶۹لیتر در ثانیه ظرفیت برداشت داریم که در شرایط خاص به خطوط شرب جنوب شهر تزریق می شود.

پایگاه خبری شورای شهر: حسین مجیدی مدیر آب و فاضلاب شهرستان در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر در صحن این مجموعه فرسودگی شبکه و عدم پوشش مناسب محدوده جنوب شهر را از جمله مشکلات توزیع آب شرب تصفیه شده در نجف آباد دانست و گفت: هر گونه استفاده ای از آب چاه ها در شبکه شرب خانگی با هماهنگی و زیر نظر شبکه بهداشت و درمان انجام می گیرد و آزمایشات میکروبی و سختی سنجی به صورت روزانه از این منابع آبی انجام می شود.
تعریف و ایجاد آمادگی های لازم برای مواجهه با بحران کم آبی در سه سطح مختلف دیگر موردی بود که مدیر آبفای نجف آباد با بیان آن ادامه داد: در شرایطی که سال گذشته در حدود ۱۱متر مکعب در ثانیه تحویل تصفیه خانه بابا شیخ علی برای مصارف شرب استان می شد، این میزان در سال جاری به ۹متر کاهش پیدا کرده و سهمیه آب نجف آباد نیز از حدود هفتصد لیتر در ثانیه به عدد ۴۲۰ رسیده است.
مجیدی همچنین به شفاف بودن منابع درآمدی تبصره دو و سه و مصرف آن ها برای خرید تجهیزات مورد نیاز اصلاح شبکه توزیع آب اشاره کرد و اذعان داشت: تاکنون در برخی نقاط با همکاری خوب شهرداری، شاهد اجرای خطوط انتقال آب و رفع مشکل فشار آب شرب بخش های زیادی از شهر بوده ایم و عمده ترین محدودیت موجود مربوط به جنوب شهر است که با اجرای خط نزدیک به دو کیلومتری در محدوده بوستان زندگی و خیابان شهدا این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

 

انجام ۵۴۰آزمایش آبی در سه ماه
علیرضا غیور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ادامه خیال شهروندان از بابت آلودگی میکروبی آب را با توجه به کلرزنی صورت گرفته راحت کرد و بیان داشت: سلامت مردم خط قرمز ما است و به هیچ وجه در خصوص آن کوتاه نخواهیم آمد. در بهار امسال و طبق روال همیشگی باید نزدیک به ۳۷۰مورد آزمایش بر روی آب چاه ها انجام می دادیم ولی عملا بیش از پانصد و چهل مورد نمونه گیری میکروبی و سختی سنجی انجام شده است. شخصا همچنان از آب شرب لوله کشی استفاده می کنم.

غیور وضعیت چاه های آب سطح شهر از لحاظ شاخصه های نیتراته شدن را بر اساس محل قرار گیری آن ها متفاوت دانست و اعلام کرد: برخلاف برخی شهرهای استان که شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب آن ها چندین سال پیش تکمیل شده و مشکل خاصی از نظر برداشت آب چاه ندارند، در نجف آباد با توجه به تکمیل نشدن فاضلاب و وجود چاه های جذبی، با مشکلات خاصی مواجه هستیم.
غیور اظهار داشت: برای شانزده تانکر سیار آب مجوز صادر کرده و روی فعالیت آن ها نظارت داریم ولی متاسفانه شاهد فعالیت افراد متفرقه زیادی در این عرصه هستیم.

 

انتقاد از حفاری های بد موقع
مسعود منتظری شهردار نجف آباد نیز در بخش دیگری از نشست شورای شهر با اشاره به درخواست آب و فاضلاب شهری برای اجرای خط انتقال آب شرب در محدوده جنوب شهر گفت: سال گذشته حجم زیادی از بودجه تخصیص داده شده به موضوع آسفالت معابر را با مصوبه شورای شهر در دیگر عرصه ها هزینه کردیم و به دستگاه های خدمات رسان فرصت دادیم که حفاری های مورد نظر خود در محدوده های اعلام شده را تکمیل کنندو متاسفانه شاهد کوتاهی برخی از دستگا ه های خدمات رسان بودیم.

منتظری ایجاد ترانشه جدید در معبر تازه آسفالت شده را انتقاد به حق مردم از مدیریت شهری دانست و ادامه داد: بیشترین مشکل ما با آب و فاضلاب شهری است که عملا پروژه های ما را زمین گیر کرده. در ماه های اخیر و به دلیل مشکلات عدیده مردم و خرابی بسیاری از معابر سطح شهر، عملیات آسفالت را کلید زده ایم ولی متاسفانه همزمان شاهد اجرای برخی ترانشه ها در معابر تازه بهسازی شده هستیم.
منتظری با اشاره به همکاری های بسیار خوب مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر با آب و فاضلاب و پیمانکاران مربوطه در جریان اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب خاطر نشان کرد: طبق قانون ترمیم ترانشه های ایجاد شده با شرکت های خدمات رسان است ولی متاسفانه در برخی موارد که شاهد کم کاری این مجموعه ها هستیم، شهروندان این نقص را از چشم شهرداری می بینند.

عصر شنبه دوم تیرماه، طی جلسه ای که به میزبانی شورای اسلامی شهر نجف آباد و با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس، رییس و اعضای شورای شهر، شهردار مدیر آبفا و ریاست شبکه بهداشت و درمان برگزار شد، موضوع آب شرب شهروندان و دیگر موارد مربوط به این عرصه مورد بررسی قرار گرفت.

حسین مجیدی

حسین مجیدی

تزریق آب چاه به شرب نجف آباد