معلول آزاری در نجف آباد
معلول آزاری در نجف آباد
آزار اين نوجوان معلول و مادرش حدود دو سال پيش اتفاق افتاده بود اما موضوع صدور وثيقه بهانه اي شد تا اين ماجرا براي بار دوم در طول نزديک به دو سال رسانه اي شود.

معلول آزاری در نجف آباد

روزنامه نصف جهان: شایعه تعیین وثیقه برای آزادی متهم ردیف اول پرونده آزار و اذیت «مهدی» پسر معلول ذهنی نجف آبادی و مادر او و تلاش اطرافیان فرد متهم برای فراهم کردن این وثیقه، باعث شد در دو هفته گذشته کلیپ های این آزار و اذیت در فضای مجازی منتشر شود.

این در حالی است که محمدرضا توکلی، دادستان شهرستان نجف آباد با بیان اینکه متهمان آزار و اذیت مادر و پسر معلولی که فیلم آن را اخیراً برخی شبکه های معاند پخش کرده اند، از یکسال پیش در زندان به سر می برند، اظهار کرد: مشارکت در قتل عمد، آزار جنسی و سوء استفاده از بیمه تصادفات از جمله ردیف های اتهامی مرد و زن متهم در این پرونده است و دستگاه قضائی با دقت به تمامی این موارد رسیدگی کرده است.

همه واقعیت ها و شایعه ها

این ماجرا از تابستان سال ۹۵ آغاز شد، زمانی که مردی میانسال به نام «م.ع» در شهرستان نجف آباد با فریب خواهر مهدی با این خانواده معاشرت می کند. این فرد علی رغم مخالفت های پدر مهدی به رفت و آمد با این خانواده ادامه می دهد و به بهانه اینکه این پسر معلول را سرکار ببرد نقشه خود را که سوءاستفاده از این معلول و خانواده او از طریق استفاده از آنها در تکدیگری و یا دریافت خسارت از بیمه بابت تصادفات ساختگی بوده، عملی می کند.

«م.ع» با همدستی «مهری» خواهر این نوجوان معلول برای رسیدن به اهداف شوم خود با ریختن سرب و روغن داغ و آب جوش روی سر و بدن مهدی و کتک زدن وی و گرسنگی دادن به او و حتی آزار و اذیت مادر این معلول، آنها را وادار به گدایی می کرد. آزار و اذیت های این زن و مرد ابتدا منجر به مرگ پدر این خانواده شد و پس از فوت پدر مهدی، مادر او نیز بر اثر شدت جراحات وارده از سوی «م.ع» و دخترش، جان خود را از دست داد.

بر اساس اخباری که در خصوص این معلول آزاری منتشر شده، اقوام مهدی در روز مراسم تدفین مادر او، با مشاهده آثار سوختگی و شکستگی بر بدن متوفی به مرگ وی مشکوک می شوند و موضوع را به پلیس و پزشکی قانونی اطلاع می دهند. یکی از وابستگان مهدی نیز در فرصتی مناسب در گوشی مهری -خواهر او- پیام های رد و بدل شده بین این دختر و «م.ع» درخصوص آسیب رساندن به این معلول ذهنی و مادرش برای مرگ آنها با هدف تصاحب اموالشان را مشاهده می کند و موضوع را به مأموران گزارش می دهند.

گفته می شود مهری و «م.ع» در حال حاضر در زندان به سر می برند و برای رهایی «م.ع» از زندان وثیقه دو میلیاردی تومانی صادر شده و مهدی نیز به مرکز توانبخشی شهدای دیزیچه شهرستان مبارکه منتقل شده است.

معلول آزاری در نجف آباد

معلول آزاری در نجف آباد

متن کامل گزارش

معلول آزاری در نجف آباد