فرزندخواندگی دختران مجرد اشتباه است
فرزندخواندگی دختران مجرد اشتباه است
با توجه به صف طولانی خانواده های متقاضی فرزند خواندگی و تعداد محدود کودکان واجد شرایط واگذاری، دادن فرزند به دختران مجرد بالای سی سال اشتباه است.

فرزندخواندگی دختران مجرد اشتباه است

ایمنا: رییس اداره بهزیستی شهرستان گفت: فرآیند فرزند خواندگی به صورت متمرکز در مرکز استان انجام می شود و همزمان طرحی نیز با عنوان «امین موقت» در دستور کار داریم که طی آن فرزندان خانواده های بد سرپرست که عمدتا نیز نوزاد هستند، برای مدتی در کنار خانواده های دارای صلاحیت زندگی می کنند.

علیرضا قناعتکار با اشاره به امکان بازگشت این فرزندان به خانواده اصلی مشروط به احراز صلاحیت های مورد نیاز اضافه کرد: در یک مورد خانواده ای ثروتمند سرپرستی کودک معلول دو ساله ای را عهده دار شدند که دارای معلولیت ها و مشکلات شدید جسمانی بود ولی در حال حاضر و بعد از چند سال انجام انواع درمان های پزشکی، این فرزند خوانده شرایط بسیار بهتری دارد.

پذیرش سرپرستی دختری مبتلا به شکاف کام توسط یکی از مدیران سابق شهرستان دیگر موردی بود که قناعتکار با تشریح آن اضافه کرد: در زمینه اشتغال معلولان و مددجویان تلاش می کنیم با ارائه آموزش ها و تسهیلات خوداشتغالی، زمینه استقلال کامل افراد را فراهم کنیم ولی قدرت خطر پذیری پایین و پشتوانه ضعیف مالی جامعه هدف، تحقق اهداف پیش بینی شده را با محدودیت های خاصی مواجه کرده است.

رییس بهزیستی نجف آباد با درخواست از مجموعه های خیریه مردم نهاد برای ورود جدی تر به عرصه اشتغال معلولان در زمینه هایی مانند آموزش و بازاریابی خاطر نشان کرد: در موضوع تردد سالمندان و معلولان در سطح شهر، همزمان با انجام اقدامات فرهنگی برای آگاهی بیشتر شهروندان و پرهیز از اقداماتی مانند سد معبر، بهسازی مبلمان شهری نیز با همکاری شهرداری در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون اقدامات بسیار خوبی نیز در این خصوص انجام شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در سطح روستاها نیز گفت: در هر روستا شورای توانبخشی متشکل از دهیار، یکی از خیران، کارشناس بهزیستی و یکی از فعالین مرتبط با اداره تشکیل شده و در زمینه جذب مشارکت خیرین در زمینه های مختلف فعالیت می کند.

بهزیستی

بهزیستی

فرزندخواندگی دختران مجرد اشتباه است