جزئیات اولین سالگرد شهید حججی در نجف آباد
جزئیات اولین سالگرد شهید حججی در نجف آباد
در اولین سالگرد شهادت پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی که روز پنج شنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد، حجت الاسلام پناهیان سخنرانی خواهد کرد و سعید حدادیان نیز دعای ندبه را به روی آنتن زنده شبکه یک خواهد برد.

جزئیات اولین سالگرد شهید حججی در نجف آباد

مهدی رشید زاده دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم شهرستان با اشاره به پیش بینی حضور جمعیت چندین هزار نفری در این مراسم گفت: به همت ستاد مردمی برگزاری مراسم و خادمین شهدا، امکانات زیرساختی و پیش بینی های خاص اولین سالگرد در حد و اندازه مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید در مهر ماه سال گذشته در نظر گرفته شده و شهر با آمادگی کامل به استقبال این مراسم می رود.

رشید زاده از حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و حسن رحیم پور ازغدی به عنوان دیگر سخنرانان احتمالی مراسم نام برد و افزود: در این برنامه که با دعوت از هیات های مذهبی سراسر استان و حتی کشور همراه شده، مداحی مهدی سلحشور و سید رضا نریمانی نیز در لیست برنامه ها قرار گرفته و احتمال مداحی میثم مطیعی نیز وجود خواهد داشت.

وی به برنامه ریزی صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت مدارس، دانشگاه ها و حسینیه های نجف آباد در راستای اسکان شرکت کنندگان از نقاط اصفهان و دیگر نقاط کشور اشاره داشت و افزود: همزمان با همکاری نیروهای انتظامی، پلیس راهور، بسیج و سپاه در کنار مجموعه شهرداری تلاش شده تمامی اقدامات مورد نیاز در محل برگزاری مراسم توسط نیروهای داوطلب مردمی که با لباس فرم مخصوص مشخص شده اند، انجام گیرد.

دبیر ستاد مردمی مراسم خاطر نشان کرد: در همین راستا و با توجه به ارتباطات شکل گرفته با بسیاری از هیات های مذهبی در جریان تشییع با شکوه سال گذشته، امسال نیز به خوبی از ظرفیت این مجموعه ها در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسم و اقداماتی مانند برپایی موکب های فرهنگی و خدماتی، برپایی غرفه های عکس، پوستر و طرح گرافیکی، مشاوره خانواده و احکام در کنار نقاشی کودکان و عرضه محصولات فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

در همین راستا، قرار است یک جایگاه در عرض بلوار روبه روی یادمان شهدای نجف آباد ایجاد شده و عمده جمعیت شرکت کننده در مراسم در محیط فرش شده خیابان و گلستان شهدای نجف آباد استقرار پیدا کنند.

روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری به مناسبت همین برنامه، محدودیت های خاص ترافیکی در نجف آباد اجرا خواهد شد که از جمله آن ها می توان به انسداد باند غربی بلوار طالقانی حدفاصل میادین شیخ بهایی تا شهدا و محدودیت در برخی معابر منتهی به این مسیر اشاره کرد.

محل میدان میوه و تره بار سابق نجف آباد و مجموعه اتوبوسرانی این شهر در کنار چندین نقطه دیگر نیز به عنوان پارکینگ خودروها پیش بینی شده و سازمان اتوبوسرانی شهرداری نیز وظیفه ایاب و ذهاب شرکت کنندگان در فاصله این پارکینگ ها تا محل برگزاری برنامه را بر عهده خواهد داشت.

به منظور هماهنگی بیشتر و دریافت کمک های مردمی نیز سالن شماره ۲ گلستان شهدای نجف آباد و شماره تلفن های ۰۳۱۴۲۷۲۷۲۸۲، ۰۹۱۳۰۳۳۴۸۰۶ و ۰۹۳۸۸۵۶۴۳۴۳ در نظر گرفته شده و علاقه مندان می توانند کمک های نقدی خود را هم به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۴۳۱۵۰۹ بانک رسالت به نام ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم واریز کنند.

از ساعت ۵عصر پنج شنبه هفته جاری هجدهم مرداد ماه اولین مراسم سالگرد شهادت شهید حججی در گلستان و یادمان شهدای نجف آباد شروع خواهد شد و بعد از نماز صبح روز جمعه نوزدهم مرداد ماه نیز برنامه قرائت دعای ندبه با مداحی سعید حدادیان و سخنرانی حجت الاسلام مهدوی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری آغاز خواهد شد.

مهدی رشید زاده

مهدی رشید زاده

جزئیات اولین سالگرد شهید حججی در نجف آباد