سوژه «زنانه مردانه» مزار شهید حججی
سوژه «زنانه مردانه» مزار شهید حججی
مگر قبر شهید احمد کاظمی و حسین خرازی هم از این جور چیزها دارد! مرد و زنی که برای زیارت شهید می آیند، بیرون از این جا هم یکدیگر را دیده اند. شاید بهتر بود دیواره ای کوتاه آن هم از جنس شیشه سکوریت اجرا می کردند.

سوژه «زنانه مردانه» مزار شهید حججی

مگر قبر شهید احمد کاظمی و حسین خرازی هم از این جور چیزها دارد! مرد و زنی که برای زیارت شهید می آیند، بیرون از این جا هم یکدیگر را دیده اند. شاید بهتر بود دیواره ای کوتاه آن هم از جنس شیشه سکوریت اجرا می کردند.
موضوعی که برای نجف آبادی ها تازه و عجیب نباشد ولی پرداخت رسانه های مختلف، آن را به یکی از سوژه های فضای مجازی تبدیل کرده است.
روزنامه شهروند: مردی در هیأت جاهلان قدیمی در حال فاتحه‌خوانی است، اما آن‌چه کاربران فضای مجازی را برای فرستادن تصویر به یک نفر دیگر ترغیب می‌کند، نه ظاهر عجیب مرد فاتحه‌خوان که دیوار چوبی است که از میانه سنگ قبر کشیده شده است.
دیواری که گفته می‌شود برای جداکردن زنان و مردانی است که برای فاتحه‌خوانی بر سر مزار شهید حججی حاضر می‌شوند. جدا کردن زنان و مردان برای فاتحه خواندن اتفاق نامتعارفی است که  با واکنش گسترده کاربران مواجه شد. اغلب کاربران فضای مجازی از چنین کاری ابراز تعجب می‌کردند و عده‌ای دیگر هم آن را موجه می‌دانستند.
اما شاید هیچ کس به اندازه خانواده این شهید که قصه شهادتش او را در ذهن ایرانی‌ها ماندگار کرده نتواند در مورد علت این کار توضیح دهد، اما همسر، پدر و مادر شهید حججی این روزها را در سفر حج به سر می‌برند و کسی غیر از آقای عباسی پدر همسر شهید حججی برای پاسخگویی در دسترس نیست.
او در مورد دلیل این جداسازی به «شهروند» می‌گوید: «تا وقتی به مزار شهید حججی سر نزنید، باور نمی‌کنید که چطور از همه جای ایران برای زیارت مزار ایشان می‌آیند. هر کس برای هر کاری به نجف‌آباد می‌آید، به مزار شهید حججی هم سر می‌زند و فاتحه‌ای و نمازی می‌خواند.»
او حضور عده زیادی از مردم بر سر مزار شهید حججی به ویژه در روزهای تابستان را دلیل جداسازی زنان از مردان می‌داند و می‌گوید: «وقتی تعداد زائران زیاد باشد، به هر حال زنان و مردان در کنار هم راحت نیستند. زنان می‌خواهند اشکی بریزند یا برای روح شهید نمازی بخوانند، اما در حضور مردان راحت نیستند، به همین دلیل هم یک دیوار حائل کوتاه کشیده شده که زائران راحت باشند. ضمن اینکه شهید حججی تنها کسی نیست که در این محل دفن شده، بلکه ایشان در میان ٢۵٠٠ شهید نجف‌آباد دفن شده است.»
او در جواب شایعاتی که در مورد زیارتگاه‌شدن مزار شهید حججی به وجود آمده، می‌گوید: «اولا که زیارتگاه شدن قبر کسی که آنطور خودش را فدای اسلام و قرآن و کشور کرد، عجیب نیست. به هر حال مردم تصمیم می‌گیرند که برای عرض احترام  به این شهید بزرگوار بر سر مزارش حاضر شوند و کسی که از این موضوع ناراحت شود، مشکلش چیز دیگری است، اما باز هم تاکید می‌کنم که محل دفن شهید حججی از قبل هم محل مقدسی بود. جایی که یادمان ٢۵٠٠ شهید نجف‌آباد قرار دارد و شهید حججی هم در میان همین شهدا و در وسط این یادمان دفن شده است.»
به گفته عباسی با وجود اینکه جدا کردن زنان از مردان برای راحتی بیشتر مردم کاری عادی است، اما این کار از سوی خانواده انجام نشده است و هیأت امنایی که مسئولیت اداره یادمان شهدا را دارد، اقدام به این کار کرده و خانواده هم نسبت به این کار اعتراضی ندارد، چون موجب راحتی مردم می‌شود.
عباسی در نهایت تمام حرف و حدیث‌هایی که در این زمینه به وجود می‌آید، به برخی نیت‌ها ربط می‌دهد و می‌گوید: «از همان ابتدای شهادت ایشان خیلی حرف‌ها و تهمت‌ها زده شد، اما این نه خانواده شهید را دلسرد می‌کند و نه چیزی از ارزش فداکاری ایشان کم می‌کند.»
نجف آباد نیوز: این موضوع طی روزهای اخیر، سر و صدای زیادی در فضای مجازی بر پا کرده. یکی از مسئولان شهر نیز اخیرا با اشاره به مخالفت خود با چنین کاری گفته: مگر قبر شهید احمد کاظمی و حسین خرازی هم از این جور چیزها دارد! مرد و زنی که برای زیارت شهید می آیند، بیرون از این جا هم یکدیگر را دیده اند. شاید بهتر بود دیواره ای کوتاه آن هم از جنس شیشه سکوریت اجرا می کردند. برای سالگرد شهید این دیواره چوبی را برداشتند و قرار بود دیگر نگذارند ولی نمی دانم چرا این کار را تکرار کردند.
مزار شهید حججی

مزار شهید حججی

سوژه «زنانه مردانه» مزار شهید حججی