برخورد بد با اسکیت باز نجف آبادی
برخورد بد با اسکیت باز نجف آبادی
رییس فدراسیون سفرهای خارج از کشور را به همراه ورزشکاران می رود اما ورزشکاری که دو ماه است در نجف آباد، مشغول تمرین در سالن های ورزشی است نمی تواند به مسابقات آسیایی اعزام شود.

برخورد بد با اسکیت باز نجف آبادی

رییس فدراسیون سفرهای خارج از کشور را به همراه ورزشکاران می رود اما ورزشکاری که دو ماه است در نجف آباد، مشغول تمرین در سالن های ورزشی است نمی تواند به مسابقات آسیایی اعزام شود.

ایمنا: سید محمد طباطبایی  رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان گفت:یکی از ورزشکاران اسکیت نجف آباد به نام رضا لسانی که قهرمانی جهان و آسیا را در اختیار دارد، از دو ماه پیش که به مسابقات جهانی هلند رفته پاسپورت خود را در اختیار فدراسیون گذاشته، اما به دلیل این که این ورزشکار دانشجو است و مشمول معافیت تحصیلی می باشد، معافیت وی در مرداد ماه باید تمدید می شد. با توجه به این که فدراسیون پاسپورت وی را در اختیار داشته، وظیفه انجام این کار را داشته است اما روز پنجشنبه (۱۵ شهریور ماه) که زمان اعزام تیم ملی بوده است، مشخص می شود که فدراسیون این کار را انجام نداده و اجازه خروج این ورزشکار نجف آبادی، به دلیل ممنوع الخروجی، داده نمی شود.

طباطبایی اضافه کرد: این بازیکن در حالی که رئیس و نایب رئیس فدراسیون به کره جنوبی رفتند، در فرودگاه باقی مانده و تماس های وی با خانواده اش هم ثمربخش نبود. لسانی حتی پولی در اختیار نداشته و به سختی از تهران به نجف آباد بازگشت.

وی افزود: در طی اتفاق قبلی که مشکلاتی برای خروج اسکیت بازان اعزامی نجف آباد به مسابقات جهانی ایجاد شد، فدراسیون تقصیرها را به گردن سفارت هلند انداخت اما این بار، وظیفه فدراسیون بود که معافیت این بازیکن را بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: توانستیم توسط یکی از اعضای فدراسیون که سمت ایشان را دقیقا نمی دانم، این بازیکن را به تهران بفرستیم تا وی از طریق ترکیه برای حضور در مسابقات به کره جنوبی برود. اما آیا این درست است که برای اعزام ورزشکار به مسابقاتی که یک صدم ثانیه، نفر اول را به رده چهارم می برد، این اتفاقات رخ بدهد و بازیکن ما به جای پنجشنبه، یک روز قبل از مسابقات اعزام شود؟ آیا استرسی که به وی و هم تیمی هایش وارد شده است، قابل جبران است و از طرف دیگر، هزینه های مجددی که برای او شده است را چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

وی خاطر نشان کرد: باید یک بار برای همیشه، این مسائل توسط آقای محمدرضایی (رییس فدراسیون اسکیت) پاسخ داده شود. ایشان در برنامه ضربه آزاد، روی خط تلفنی آمدند و گفتند که رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نجف آباد، چه کاری برای ورزشکارانش انجام داده است که مصاحبه می کند. می خواستم در همان برنامه، روی خط بیایم و جواب ایشان را بدهم که فرصت این کار به بنده داده نشد و حتی در برنامه های هفته بعد هم این اجازه را به ما ندادند. سوال من این است که آقای محمدرضایی، شما که بودجه فدراسیون را می گیرید و فقط باید یک ویزا برای شرکت کنندگان صادر کنید، چه کار برای این ورزشکاران انجام داده اید؟ شما تمام سفرهای خارج از کشور را به همراه ورزشکاران می روید اما ورزشکاری که دو ماه است در نجف آباد، مشغول تمرین در سالن های ورزشی است، نمی تواند به مسابقات آسیایی برود. تمام هزینه این ورزشکاران را که اعم از فراهم کردن سالن وزنه، استخر و سالن تمرین برای او است را اداره ورزش و جوانان نجف آباد پرداخت می کند و حتی فدراسیون اردوی تیم ملی و مسابقات انتخابی را هم در نجف آباد برگزار کرده اید.

رئیس اداره ورزش و جوانان نجف آباد، در مورد یکی دیگر از بازمانده های سفر به کره جنوبی، عنوان کرد: رییس فدراسیون حداقل رسالت خود در فدراسیون اسکیت را با منابع سرشاری که داد، باید انجام دهد. شما باید اعزام ورزشکاران را انجام بدهید که این کار را هم به درستی انجام نداده اید. مبحث مهم تر از این، اعزام نشدن مربی تیم ملی آقای حبیب آبادی است که به وی گفته شده به دلیل این که می خواهیم ورزشکاران بیشتری را به مسابقات اعزام کنیم، نباید به کره جنوبی برود. ایشان، چندین سال است که مربی تیم ملی است و نقاط ضعف و قوت بازیکنان و حریف های آن ها را می شناسد اما اجازه حضور وی در کره جنوبی صادر نشده است. این در حالی است که آقای محمدرضایی و نایب رئیس فدراسیون، به کره جنوبی رفتند. این چه سیاستی است که این دو نفر به کره جنوبی می روند اما مربی تیم ملی که سالهاست با آن ها کار کرده است، نمی تواند به مسابقات اعزام شود؟

طباطبائی  در مورد دستاورهای اداره ورزش و جوانان شهرستان نجف آباد، تصریح کرد: آقای محمدرضایی، شما حقیقتا برای اسکیت این کشور کاری نکرده اید. ما در دو برنامه ۵ ساله که برای طرح جامع ورزشکاران شهرستان داشتیم، اسکیت را هم جزء رشته های اصلی قرار دادیم که توانستیم به موفقیت دست یابیم. این قهرمانان، طی این برنامه ۹ ساله به اینجا رسیده اند و موفقیت ما فقط در رشته اسکیت نیست. نجف آباد در رشته ووشو، بدمینتون، هندبال، اسکیت و در قایقرانی نیز موفق بوده، ضمن اینکه دو نفر از ملی پوشان بانوی جودو کشور، از شهرستان نجف آباد هستند و این ورزشکاران، طبق برنامه ما به اینجا رسیده اند.

رضا لسانی

رضا لسانی