ابوترابی خبر داد:طرح دوفوریتی مجلس برای پرداخت بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران
ابوترابی خبر داد:طرح دوفوریتی مجلس برای پرداخت بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان برای پرداخت بدهی ۷۰هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران حمل‌ونقل و آب راهکاری پیدا و طرحی دوفوریتی تنظیم کردند که در آینده‌ نزدیک در صحن اعلام وصول می‌شود. ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار کرد: متأسفانه […]

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان برای پرداخت بدهی ۷۰هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران حمل‌ونقل و آب راهکاری پیدا و طرحی دوفوریتی تنظیم کردند که در آینده‌ نزدیک در صحن اعلام وصول می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار کرد: متأسفانه بدهی دولت به پیمانکاران بسیار زیاد شده و در حال حاضر دولت به پیمانکاران پروژه‌های آب و حمل و نقل، بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که متأسفانه به‌خاطر نبود اعتبار، این پروژه‌ها در حال استهلاک است.

وی افزود: از طرفی بودجه برای ارائه به پیمانکاران وجود ندارد و از سوی دیگر مردم انتظار تکمیل این پروژه‌ها را دارند، بسیاری از این پروژه‌ها نظیر انتقال آب و فاضلاب، پروژه‌هایی زیرساختی به شمار می‌روند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس با بیان اینکه برای حل این مشکل طرحی دوفوریتی تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح به دولت اجازه می‌دهیم در کمیته‌های برنامه‌ریزی استان زمین‌هایی را که در مسیرهای حمل و نقل هستند، تغییر کاربری داده با کار کارشناسی برای طلب پیمانکاران پرداخت کنند.

وی افزود: با این طرح بدهی‌های دولت در حمل و نقل، آب و فاضلاب پرداخت می‌شود و با تغییر کاربری زمین‌ها این مشکلات برطرف می‌شود، ضمن اینکه کمیته برنامه‌ریزی استان که از تمام مدیرکل‌ها و کارشناسان خبره تشکیل شده، نظارت بر این مسئله را به‌عهده دارد و مشکلی در اجرای آن به وجود نمی‌آید.

ابوترابی خاطرنشان کرد: این طرح دوفوریتی است و در آینده نزدیک اعلام وصول می‌شود، قطعاً تصویب آن سبب رونق پروژه‌های کشور می‌شود، بنابراین امیدوارم در یک ماه آینده این پروژه در صحن علنی مطرح شود.