ابوترابی: حفاظت بازداشتگاه‌ها به قوه قضائیه سپرده می‌شود
ابوترابی: حفاظت بازداشتگاه‌ها به قوه قضائیه سپرده می‌شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به لزوم تفکیک نیروهای حفاظت زندان‌ها از نیروی انتظامی گفت: با ادامه استقرار نیرو‌های حفاظت زندان‌ها بازداشتگاه‌ها به قوه قضائیه سپرده می‌شود. ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت توضیح داد: در حال حاضر تمام بازداشتگاه‌های کشور زیر نظر قوه قضائیه فعالیت […]

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به لزوم تفکیک نیروهای حفاظت زندان‌ها از نیروی انتظامی گفت: با ادامه استقرار نیرو‌های حفاظت زندان‌ها بازداشتگاه‌ها به قوه قضائیه سپرده می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت توضیح داد: در حال حاضر تمام بازداشتگاه‌های کشور زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کنند، اما همچنان مأموران اجرایی برخی بازداشتگاه‌هااز کارکنان نیروهای انتظامی هستند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یگان حفاظت قوه قضائیه با پتانسیل زیادی که دارد می‌تواند حفاظت از کلیه زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را تحت کنترل قرار داده و وابستگی قوه قضائیه به نیروی انتظامی در این زمینه را کاهش دهد.

وی افزود: با اضافه کردن نیرو به یگان حفاظت از زندان‌ها تا دو سال دیگر تمام بازداشتگاه‌ها نیز تحت کنترل قوه قضائیه اداره شده و نیرو‌های انتظامی از انجام این امور به سمت امور امنیتی هدایت خواهند شد.

ابوترابی گفت: طبق نظر ستاد کل نیروهای مصلح یگان حفاظت به‌عنوان یک نیروی مصلح به قوه قضائیه به عنوان یک قوه عدالت‌محور اضافه شده که از این نیرو در راستای ایجاد امنیت زندان‌ها و اماکن زیر نظر قوه قضائیه استفاده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: برای ارتقای کمی نیروهای یگان حفاظت زندان‌ها سهمیه‌ای از سربازان مشمول خدمت نظام وظیفه در نظر گرفته شده که با افزایش این سهمیه یگان حفاظت قوه قضائیه توانایی عملکرد مستقل را خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به سخنان اخیر رئیس پلیس ناجا در ارتباط با زیرپوشش قرار گرفتن بازداشتگاه‌های ناجا توسط قوه قضائیه تا ۲ سال آینده یاد‌آور شد: قوه قضائیه تا دو سال آینده توانایی پوشش حفاظتی بازداشتگاه‌ها را نیز خواهد داشت و می‌تواند اقداماتی فراتر از اقدامات قضائی انجام دهد./