مصاحبه با ۸۰ نفر برای کتاب شهید حججی+تصاویر
مصاحبه با ۸۰ نفر برای کتاب شهید حججی+تصاویر
20 درصد کتاب شامل خاطرات خانواده شهید و باقی مربوط به دوستان و اطرافیان شهید حججی است.ماحصل کار مصاحبه با حدود ۸۰ نفر بود که بالای ۱۰۰ ساعت گفت‌وگو به دست آمد. تهیه «سربلند» حدود ۱۰ماه طول کشید.

مصاحبه با ۸۰ نفر برای کتاب شهید حججی+تصاویر

۲۰ درصد کتاب شامل خاطرات خانواده شهید و باقی مربوط به دوستان و اطرافیان شهید حججی است.ماحصل کار مصاحبه با حدود ۸۰ نفر بود که بالای ۱۰۰ ساعت گفت‌وگو به دست آمد. تهیه «سربلند» حدود ۱۰ماه طول کشید.

فارس: محمدعلی جعفری نویسنده یزدی کتاب «سربلند» در حاشیه جشن امضای این اثر در ترنجستان شهدای شهر قم گفت:  زمانی که قرار بود کتاب برای نمایشگاه کتاب تهران عرضه و منتشر شود همه کارها را به اتمام رساندیم اما ناگهان برخی از دوستان شهید از اعزام او مواردی را مطرح کردند که ناچار شدیم کمی تامل کنیم تا این موارد نیز در کتاب درج شود.

نویسنده «قصه دلبری» خاطر نشان کرد: شهید محسن حججی دو بار به سوریه اعزام شد، بار نخست با تعداد زیادی از افراد همراه شد که خاطرات بسیاری از این زمان باقی است، اما بار دوم با دو نفر از دوستانش در لشگر به سوریه اعزام می‌شود که به این دلیل مطالب کمتری در دست بود.

جعفری ادامه داد: درخواست کردم برای تکمیل مطالب به سوریه بروم، اما این مسئله محقق نشد.وجدانم آسوده است که فردی نمانده که با او گفت‌وگو نکرده باشم. بر این اساس از میان ۸۰ مصاحبه ۵۱ مصاحبه در کتاب درج شده است زیرا سایر مصاحبه‌ها حاوی مطلب مهمی نبود.

کتاب «سربلند» روایتی است مستند داستانی از کودکی تا شهادت محسن حججی را شامل می‌شود که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

کتاب سربلند

کتاب سربلند

مصاحبه با ۸۰ نفر برای کتاب شهید حججی+تصاویر