خسارت میلیاردی به مرغداری های نجف آباد
خسارت میلیاردی به مرغداری های نجف آباد
از تیرماه امسال تاکنون نزدیک به 19 کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان شامل 6 کانون بوقلمون و بقیه مرغ تخم‌گذار در دو شهرستان نجف‌آباد و تیران و کرون شناسایی شده.دامپزشکی باید حدود یک میلیارد و 140 میلیون تومان به‌عنوان غرامت به واحدهای خسارت دیده پرداخت کند.

خسارت میلیاردی به مرغداری های نجف آباد

از تیرماه امسال تاکنون نزدیک به ۱۹ کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان شامل ۶ کانون بوقلمون و بقیه مرغ تخم‌گذار در دو شهرستان نجف‌آباد و تیران و کرون شناسایی شده.دامپزشکی باید حدود یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به‌عنوان غرامت به واحدهای خسارت دیده پرداخت کند.

تابناک: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این ویروس فوق‌العاده پیشرفت داشته و توانسته خود را با آب‌وهوای گرم سازگار کند.در شعاع ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری زاینده‌رود به ویژه در مناطق نجف‌آباد و تیران و کرون ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان به میزان بالا در محیط وجود دارد.

شهرام موحدی افزود:هیچ گزارشی از سرایت آنفولانزای فوق حاد پرندگان به انسان در دنیا و کشور داده نشده، هرچند پتانسیل آن وجود دارد.

نجف آباد نیوز:نجف آباد به دلیل تراکم زیاد واحد های پرورش طیور، بیشتر از دیگر نقاط کشور درگیر این بیماری شده است. برخی تولید کنندگان معتقدند که بیشترین شیوع بیماری در بین واحد های پرورش بوقلمون و مرغ بوده که جوجه های آن از خارج وارد می شوند. کسانی که مرغ بومی پرورش می دهند، گزارش کرده اند که مشکل خاصی در این خصوص نداشته اند.

مرغداری

مرغداری

خسارت میلیاردی به مرغداری های نجف آباد