وقف اجتماعی کم داریم
وقف اجتماعی کم داریم
متاسفانه وقف قابل توجهی با نیت رسیدگی به مسائل اجتماعی شهرستان نداریم و عمده وقف‌ها با محوریت تامین هزینه‌های مساجد و کمک به مراسم عزاداری صورت می‌گیرد.

وقف اجتماعی کم داریم

ایمنا:  رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت:البته در خصوص برخی موقوفات که نیت واقف و چهار‌چوب‌های قانونی اجازه داده، موقوفه کاربری اجتماعی پیدا کرده ولی در مجموع با مشکلی به نام عدم ورود واقفان به حوزه نیازهای روز جامعه مواجه هستیم.

حجت الاسلام روح الله بیدرام افزود: در کل شهرستان چهارصد و نود و شش موقوفه وجود دارد که از این تعداد ۵۷ عدد دارای متولی خاص بوده و بقیه را این اداره مطابق نیت واقف اداره می‌کند.

وی ادامه د اد: این آمار مربوط به موقوفاتی است که مراحل ثبت قانونی خود در این اداره و دفترخانه‌های اسناد رسمی را طی کرده‌اند و این در حالی است که سالیانه تعداد قابل توجهی وقف نیز بدون ثبت قانونی انجام می‌گیرد که جزء آمار مورد اشاره محاسبه نمی‌شوند.

بیدارم که کمتر از ده روز از حضورش در این مسئولیت می‌گذرد، با هشدار در خصوص تداوم اجرای نیت واقفین در خصوص موقوفات ثبت نشده اضافه کرد: سالیانه به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ وقف جدید در شهرستان به ثبت می‌رسد به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون ۹وقف جدید با مجموع ارزش ۲میلیارد و چهارصد میلیون تومان مراحل ثبت قانونی خود را طی کرده‌اند.

عضو و رییس سابق شورای شهر شاهین‌شهر از وقف خانه‌ای ۳۶۰متر مربعی به ارزش بالغ بر چهارصد میلیون تومان توسط علی میر‌عباسی با نیت وقف به عنوان محلی برای میزبانی از مراسم مذهبی مختلف به عنوان جدیدترین مورد ثبت شده در شهرستان نام برد و خاطر نشان کرد: سایر وقف‌های به ثبت رسیده در سال جاری شامل چندین قطعه زمین کوچک و بزرگ با مجموع مساحت نزدیک به ۴هزار متر مربع به نیت کمک به مخارج مساجد، توسعه اماکن مذهبی و کمک به افراد نیازمند هستند.

بیدرام سی و هفت ساله که از جوان‌ترین مدیران شهرستان محسوب می‌شود، جزئیات وقف‌های جدید را هم تشریح کرد. او گفت: الحاق ۸۶۱متر مربع زمین به مسجد جوادیه، اختصاص زمین ۵۷۳متر مربعی برای هزینه‌های جاری مسجد میرزاخانی‌ها، تعیین زمینی با مساحت ۶۹۰متر مربع برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی، قرآنی و کتابخانه، الحاق هزار، یکصد و نود و ۱۵۹متر مربع زمین به مساجد فاطمه، امام حسین و ۱۲ امام در کنار وقف ششصد متر مربع زمین برای کمک به نیازمندان از جمله وقف‌های جدید شهرستان هستند.

موقوفه

وقف

وقف اجتماعی کم داریم