افتتاح بزرگترین مجموعه آموزشی استان در نجف‌آباد+فیلم و عکس
افتتاح بزرگترین مجموعه آموزشی استان در نجف‌آباد+فیلم و عکس
ظهر امروز با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، جمعی از مدیران ارشد بنیاد برکت و مدیران استانی و شهرستانی، مجموعه آموزشی و فرهنگی شهید حججی با سی کلاس درس و هزینه دوازده میلیارد تومان در نجف‌آباد رسما مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح بزرگترین مجموعه آموزشی استان در نجف‌آباد+فیلم و عکس

ظهر امروز با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، جمعی از مدیران ارشد بنیاد برکت و مدیران استانی و شهرستانی، مجموعه آموزشی و فرهنگی شهید حججی با سی کلاس درس و هزینه دوازده میلیارد تومان در نجف‌آباد رسما مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این برنامه که با یک و نیم ساعت تاخیر شروع شد، مسئولان از بخش‌های مختلف این مجموعه که شامل دبستان دوازده‌ کلاسه و دو مدرسه متوسطه اول و دوم با مجموع هجده کلاس به همراه آمفی تئاتر، سالن ورزشی، کتابخانه، نمازخانه و زمین ورزشی روباز است دیدن کرده و در آستانه اذان ظهر مراسم رسمی را در سالن همایش‌های این مجموعه شروع کردند.

در این برنامه که با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان، خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان و تیپ فاطمیون به همراه خانواده شهید حججی همراه بود، حجت‌الاسلام حسناتی امام جمعه نجف‌آباد در سخنانی از کار عظیم صورت گرفته در کمتر از هشت ماه به عنوان یک معجزه یاد کرد و افزود: در ابتدای کلنگ‌زنی و حتی میانه کار برخی انتظار داشتند کار پیش نرفته یا با تاخیر همراه شود ولی تلاش جهادی و شبانه‌روزی تمامی دستگاه‌های مربوطه به ویژه بنیاد برکت، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش شهرستان و دیگر دستگاه‌های متولی این امر ظاهرا غیر‌ممکن را عملیاتی کرد.

حسناتی از آغاز تحصیل حدود هفتصد دانش‌آموز در این مجموعه از ابتدای سال تحصیلی جاری به عنوان حل کننده بخشی از مشکلات عدیده شهرستان در زمینه کمبود سرانه فضای ورزشی استاندار نام برد و گفت: اگر همه برای انجام کاری همت کنند، آن کار شدنی خواهد بود. در پیچ تاریخی تعیین کننده‌ای قرار گرفته‌ایم که بدون کمک گرفتن از مردم امکان عبور سربلند از آن میسر نخواهد شد.

اشاره به تحصیل حداقل ۵۵هزار دانش‌آموز در شهرستان دیگر موردی بود که اولین سخنران این مراسم با بیان آن اظهار داشت: گاهی شرمنده مردم می‌شویم که امکان خدمات رسانی مناسب به آن‌ها را پیدا نمی‌کنیم. تاکید داشته و دارم که هرگونه سرمایه‌گذاری در این شهر، هزینه نخواهد بود و حتی بیشتر از آن را مردم این دیار به نظام بر می‌گردانند.

در ادامه این برنامه نیز که افتتاح ۱۱۱۱ مدرسه بنیاد برکت هم محسوب می‌شد، پدر شهید حججی در سخنانی با اشاره به سوابق درخشان شهرستان در عرصه‌های مختلف و تشکر از تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت و تجهیز این مجموعه اعلام کرد: امیدواریم در آینده نیز شاهد تداوم خدمات زیربنایی به مردم و حل بسیاری از معضلات و کمبودهای موجود باشیم.

 

از برکت یاد بگیرید

عباس رضایی استاندار اصفهان دیگر سخنران این برنامه بود که ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته اظهار داشت: کاش بسیاری از دستگاه‌های اجرایی ما از شیوه کار بنیاد برکت الگو می‌گرفتند و برخی پروژه‌ها که در حال تبدیل به آثار تاریخی هستند را هر چه زودتر به پایان می‌رساندند.

رضایی ادامه داد: درخواست داریم بنیاد برکت بیست و شش مجموعه مشابه را در سطح شهرستان‌های مختلف استان به نشان بیست و شش سال عمر با برکت شهید حججی کلنگ‌زنی کند و امیدواریم تا سال آینده امکان افتتاح برخی از آن‌ها را پیدا کنیم.

ارشدترین نماینده دولت در استان اصفهان خاطر نشان کرد: در کنار اهمیت فعال شدن دو مجتمع اشتغال‌زایی مشابه اژیه در شرق اصفهان، باید اذعان کنیم که اصلی‌ترین مشکل اصفهان موضوع تامین آب است. از مجموعه برکت درخواست داریم به هر شکلی که امکان دارد، ما را در مسیر رفع این معضل کمک کند.

بنیاد برکت در حال حاضر قرارداد ساخت ۷۸مدرسه با مجموع نزدیک به پانصد کلاس را با سرمایه‌گذاری بیش از شصت و پنج میلیارد تومان در اصفهان منعقد کرده که از این تعداد تاکنون بیست و نه مدرسه با ۱۸۷ کلاس به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح مجتمع شهید حججی

افتتاح مجتمع شهید حججی

 

دومین هدیه رهبری به نجف‌آباد

برنامه با پخش کلیپی ادامه داشت و در ادامه ابوالفضل ابوترابی نماینده شهرستان  در مجلس صحبت کرد. ابوترابی از ورود بنیاد برکت به عرصه‌های مهم و مورد نیاز کشور همچون موضوع اکتشاف و پالایش نفت، مدرسه‌سازی، توسعه اشتغال و تولید داروهای ویژه سرطان تقدیر نمود و گفت: در این مجموعه اتفاقات بسیار بزرگی آن هم با تکیه بر دانش بومی و توان جوانان در حال انجام است و امیدواریم با حل برخی موانع، به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی بیمارستان درمان سرطان در شهرستان به عنوان دومین هدیه رهبری به مردم نجف‌آباد باشیم.

ابوترابی با اشاره به سطح بسیار بالای امکانات و زیرساخت‌های در نظر گرفته شده برای این بیمارستان، ضمن تقدیر از رهبر معظم انقلاب و نیروی زمینی سپاه برای اختصاص بخشی از زمین‌های نظامی شمال شهر به جانمایی این بیمارستان ادامه داد: در کنار بیمارستانی که در حال حاضر در تهران فعال است، بنیاد برکت سه مجموعه دیگر را هم در سطح کشور در دست اجرا دارد که یکی از آن‌ها به نجف‌آباد اختصاص پیدا کرده است.

عضو فراکسیون شاهد مجلس بخش دوم سخنان خود را با حالتی بغض‌آلود ادامه داد و در حالی که چندین‌بار تا مرز گریه‌کردن پیش رفت، بیان داشت: مدافعان حرم ما زخم‌زبان‌های زیادی شنیدند و در اوج افتخار ولی غربت به شهادت رسیدند. شهید روح‌الله کافی‌زاده اولین شهید مدافع حرم شهرستان را چند سال پیش در شرایطی تشییع کردیم که حتی نمی‌توانستیم به محل شهادتش اشاره کنیم.

ابوترابی در پایان نیز با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهدای مدافع حرم شهرستان به ویژه شهدای همیشه مظلوم فاطمیون، از بنیاد برکت درخواست کرد به یاد این شهدا مدارسی در نقاط مختلف شهرستان ساخته و تجهیز شود.

 

نجف‌آباد، حرم است

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که به همراه جعفری مدیرعامل بنیاد برکت به نجف‌آباد سفر کرده بود، در سخنانی بیان داشت: امروز که برای اولین‌بار به نجف‌آباد و گلزار شهدای این شهر وارد شدم، همان حسی را داشتم که با زیارت حرم حضرت معصومه و آرمگاه علما پیدا می‌کردم. انصافا نجف‌آباد را باید حرمی دانست که در مقاطع مختلف حق سنگینی بر گردن کشور و نظام داشته است.

مخبر یکی از بزرگترین الطاف الهی در حق شهید حججی را رفع بخشی از مظلومیت شهدای مدافع حرم دانست و افزود: داعش تا یک‌قدمی تسخیر عراق و سوریه رفته بود و اگر موفق می‌شد، سناریوی مشابهی در دیگر کشورهای همسایه ما اجرا می‌کرد و امروز مجبور بودیم در دفاع از نوامیس‌مان در خیابان‌‌های تهران و دیگر شهرها بجنگیم.

وی امنیت ایران در شرایط ناآرام منطقه و حتی اروپا و آمریکا را مثال‌زدنی دانست و افزود: شهدا دو ویژگی اساسی داشتند که امروز هم به درد ما در مسیر حل مشکلات می‌خورد. یکی دل‌بریدن از دنیا بود و دیگری عدم هراس از مرگ.

وی به سیره شجاعانه رهبری در دوران مبارزات انقلاب اشاره داشت و گفت: دشمنان ما سالیانه حداقل هزار میلیارد دلار بودجه نظامی دارند ولی ما با کمتر از چهارده میلیارد دلار کاری کرده‌ایم که بدون موافقت ایران، قادر به انجام کاری در منطقه نیستند. رهبری موقعی با اطمینان از نجات سوریه سخن گفتند که کاخ بشار اسد در آستانه سقوط قرار گرفته بود.

 

ساخت ۵مدرسه جدید در نجف‌آباد

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در ادامه با اشاره به ارائه بیست و پنج خدمت متفاوت توسط این مجموعه و تحویل هزار و صد و یازدهمین مدرسه از مجموع ۱۵۰۰قرارداد منعقد شده در این خصوص گفت: از مجموع شهدای مدافع حرم لشکر۸نجف اشرف، پنج نفر متعلق به شهرستان هستند که به یاد یکی از آن‌ها مجتمع شهید حججی را ساخته‌ایم و در آینده نیز چهار مجموعه دیگر نیز به نام دیگر شهدا خواهیم ساخت.

هدف گذاری ساخت حداقل ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی دیگر موردی بود که مخبر با بیان آن ادامه داد: به پاس رشادت شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون نیز یک دبیرستان دوازده کلاسه خواهیم ساخت تا هر کدام از کلاس‌هایش به یاد یکی از شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شود.

پرداخت ۶۰ هزار وام قرض‌الحسنه در سال و کاشت هزار حلزون شنوایی ویژه کودکان نیازمند دیگر مواردی بود که مخبر با تشریح آن‌ها خاطر نشان کرد: بیمارستان‌های نیمه‌تمامی را به بهره‌برداری رسانده‌ایم که برخی بیست و پنج سال پیش کلنگ‌زنی شده بودند و در موضوع بیمارستان‌های ویژه سرطان هم یکی از چهار مرکز پیش‌بینی شده را در نجف‌آباد خواهیم ساخت.

 

در معیشت، حججی کم داریم

این مدیر ارشد همچنین وظیفه اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را توسعه اشتغال با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی دانست و افزود: این کار با هدف رفع محرومیت در چهار‌چوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود. بهترین وضعیت از لحاظ امنیتی و فرهنگی را داریم ولی همچنان در معیشت مشکل داریم و دلیلش هم کمبود امثال شهید حججی، همت و کاظمی در این بخش است.

محمد مخبر افزود: برای عبور از مشکلات موجود به آدم‌های احتیاج داریم که منافع ملی را بر مصلحت‌های شخصی و سیاسی ترجیح دهند و چنین انسان‌هایی را فقط می‌شود از بطن مردم پیدا کرد. اگر جنگ هم به دست مردم نبود و مسئولان را مسئول آن کرده بودیم، صدام به تهران رسیده بود.

مخبر جنگ اقتصادی و روانی را بسیار عمیق‌تر و وسیع‌تر از نبرد هشت ساله دانست و بیان داشت: امروز تمامی جغرافیایی کشور و آحاد مختلف مردم هدف این نبرد قرار گرفته‌اند ولی اگر از پتانسیل‌های موجود درست استفاده کنیم، روزی را شاهد خواهیم بود که هر ایرانی در خانه خود، مستخدمی غیرایرانی داشته باشد.

وی ادامه داد: بد عمل کرده‌ایم و با وجود هزاران کیلومتر ساحل، جمعیت و کارخانجات را از کنار دریا به دل کویر آورده‌ایم و با مصرف آب توسط صنایع، امروز مشکل آب شرب پیدا کرده ایم. بنده طرح خاصی برای حل مشکل آب اصفهان در ذهن ندارم ولی هر کاری که از دست‌مان بربیاید، در این خصوص انجام خواهیم داد.

این مدیر اجرایی در پایان اذعان کرد: در حال حاضر بیش از هفتصد و ده پروژه با مجموع اعتبار نزدیک به چهارصد و هفتاد میلیارد تومان توسط بنیاد برکت در استان اصفهان در حال اجرا است ولی با این وجود باید اذعان کنیم که این استان علی‌رغم اسم برخورداری که یدک می‌کشد، هنوز از محرومیت‌های زیادی رنج می‌برد.

بخش پایانی این مراسم هم به اهدای چفیه‌های متبرک شده توسط مقام معظم رهبری و چند هدیه به خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان، شهدای اعزام شده تیپ فاطمیون از نجف‌آباد و کاووسی پیمانکار پروژه اختصاص داشت.

افتتاح مجتمع شهید حججی

افتتاح مجتمع شهید حججی

افتتاح بزرگترین مجموعه آموزشی استان در نجف‌آباد+فیلم و عکس