ساخت دستگاه توزیع خودکار متادون+فیلم
ساخت دستگاه توزیع خودکار متادون+فیلم
در 34 امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد از دستگاه توزیع خودکار داروی متادون رونمایی شد. این دستگاه قابلیت تنظیم برنامه مصرف متناسب با تجویز پزشک بدون نیاز به ملاقات حضوری با پزشک از طریق اتاق فرمان و اتاق پزشک و در محیطی دور از محل استفاده را دارد.

ساخت دستگاه توزیع خودکار متادون+فیلم

در ۳۴ امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد از دستگاه توزیع خودکار داروی متادون رونمایی شد. این دستگاه قابلیت تنظیم برنامه مصرف متناسب با تجویز پزشک بدون نیاز به ملاقات حضوری با پزشک از طریق اتاق فرمان و اتاق پزشک و در محیطی دور از محل استفاده را دارد.

فارس: حمید منتظر القائم درباره دستگاه توزیع خودکار داروی متادون و هدف طراحی و ساخت این دستگاه اظهار کرد: طراحی و ساخت دستگاه تمام‌خودکار مدیریت و توزیع روزانه متادون برای اولین بار در کشور باقابلیت برطرف نمودن مشکلات ایجادشده در حین توزیع متادون برای بیماران، جلوگیری از صفوف طولانی در مراکز توزیع، جلوگیری از نزاع و درگیری و از همه مهم‌تر جلوگیری از انتقال بیماری و همچنین امکان تنظیم و تجویز مقدار دقیق مصرف برای هر بیمار بدون نیاز به ارتباط حضوری با پزشک، در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد انجام‌گرفته است.

مشاور اجرایی ساخت این دستگاه افزود: هم‌اکنون توزیع متادون در مراکز ندامتگاه‌ها و همچنین مراکز ترک اعتیاد به‌صورت دستی به بیماران عرضه می‌شود و در درجه اول با مشکلاتی از قبیل زیاده‌خواهی بیمار و درگیری با پزشک، امکان نقض برخی از قوانین توزیع متادون ازجمله نوشیدن آب بعد از مصرف دارو و امکان عدم مصرف توسط خود بیمار و انتقال دهان‌به‌دهان به افراد دیگر، امکان بروز اشتباه نیروی انسانی شخص توزیع‌کننده در خصوص تنظیم دوز دارو و امکان Overdose شدن بیمار، عدم دسترسی به سوابق مصرف هر فرد در دوره مصرف مواجه می‌شود.

منتظرالقائم بیان داشت: علاوه بر آن امکان گزارش‌گیری مصرف بیمار در بازه‌های زمانی مختلف موردنظر را دارا است، در قسمت منوی دستگاه مشخصات هر بیمار با اثرانگشت بیمار به دستگاه داده می‌شود و با مراجعه بیمار از طریق لمس محل اثرانگشت متناسب با برنامه مصرف، میزان مجاز مصرف برای بیمار از طریق سیستم نرم‌افزاری دستگاه قرائت می‌شود و در اختیار بیمار قرار می‌گیرد، به‌طورکلی می‌توان چنین بیان کرد که این دستگاه می‌تواند کمک‌های شایانی از دیدگاه مدیریت زندان‌ها و جلوگیری از بیماری‌های مسری و داشته باشد.

مشاور اجرایی پروژه با اشاره به بومی‌سازی و نداشتن مشابه خارجی طرح گفت: این دستگاه از اتاقک، اجزاء الکترونیکی، نرم‌افزار و شبکه تشکیل‌شده است و در این پروژه سعی شده  از مواد اولیه کاملاً ایرانی استفاده شود، این دستگاه هم‌اکنون ثبت اختراع شده و توسط زندان یزد مورد آزمایش  و ازنظر عملکرد مورد تائید  قرارگرفته است.

به گزارش فارس، بامداد کیانمهر، دانا رمضانی، آرش حاجی رحمانی و مهرداد کیانمهر اعضاء  تشکیل‌دهنده گروه طراحی و ساخت دستگاه مدیریت توزیع خودکار داروی متادون را تشکیل می‌دهند.

دستگاه توزیع متادون

دستگاه توزیع متادون

ساخت دستگاه توزیع خودکار متادون+فیلم