ابوترابی: رسوایی های اخیر آمریکا حقانیت مردم ایران درتسخیر لانه جاسوسی را ثابت کرد
ابوترابی: رسوایی های اخیر آمریکا حقانیت مردم ایران درتسخیر لانه جاسوسی را ثابت کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تسخیر لانه جاسوی آمریکا از نظر حوزه بین‌الملل و حقوقی کار درستی بوده و کسانی که مدعی بودند این کار اشتباه بود، با توجه به رسوایی اخیر اطلاعاتی آمریکا باید جوابگو باشند بوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون یوم‌الله ۱۳ […]

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تسخیر لانه جاسوی آمریکا از نظر حوزه بین‌الملل و حقوقی کار درستی بوده و کسانی که مدعی بودند این کار اشتباه بود، با توجه به رسوایی اخیر اطلاعاتی آمریکا باید جوابگو باشند

بوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون یوم‌الله ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی اظهار کرد: ملت ایران در شناخت استعمار و در راس آن آمریکا، ۳۵ سال از سایر ملت‌ها پیشتازتر بودند و از همان ابتدا ملت ایران با روحیه انقلابی خوی استکباری آمریکا را تشخیص داد.

وی تصریح کرد: با توجه به رسوایی‌های اخیر آمریکا، مردم جهان متوجه این امر شدند که چرا مردم ایران لانه جاسوسی به ظاهر سفارتخانه را تسخیر کردند و مشخص شد این کار از لحاظ حقوقی نیز درست بوده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم جهان به این واقعیت پی بردند که مکان‌های به اصطلاح دیپلماتیک آمریکا به ظاهر نام سفارتخانه را یدک می‌کشد و به غیر از جاسوسی، ورود به حریم خصوصی و نقض حقوق مردم جهان کاری دیگری نمی‌کنند و حال باید جوابگوی افکار عمومی باشند.

وی با بیان این که تسخیر سفارت آمریکا در ۳۵ سال قبل اشتباه نبوده، بیان کرد: کسانی در آن زمان و حال هم مطرح می‌کردند این کار از لحاظ حقوقی و نظام بین الملل درست نبوده اما حالا مشخص شد که جاسوسی از مردم و نقض حاکمیت ملی کشورها خلاف حقوق بین‌الملل است.

ابوترابی اظهار کرد: شعار مرگ بر آمریکا تا وقتی که مقامات این کشور خوی استمعاری خود را پیش ببرند، ادامه خواهد یافت چرا که آمریکا در دهه‌های اخیر با جنایت‌های متعدد در حق ملت ایران ظلم کرده که منفجر کردن هواپیما مسافربری ایرباس ایرانی، تحریم غیرقانونی و ظالمانه، همکاری با صدام حسین علیه مردم ایران، حمایت از تروریسم فقط نمونه‌های کوچکی از این جنایت است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و گفت و گوهایی پیش روی هیئت مذاکره کننده ایران، گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری ما به رویکرد دولت خوشبین هستیم و به طرف مقابل بی اعتماد هستیم اما دولت نیز وطیفه دارد با حفظ اصول و تدبیر در مذاکرات شرکت کند تا منافع ملی کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ بشود.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این که مقاومت در برابر آمریکا در ۳۵ سال سبب انسجام ملی بوده عواملی چون هدایت امام خمینی (ره)، راهبرد‌های مقام معظم رهبری، خون پاک شهدای گرانقدر نظام جمهوری اسلامی و توکل بر خدا به حفظ و گسترش این انسجام کمک کرده است.

ابوترابی اضافه کرد: دولت یازدهم مکلف است در چارچوب سه رکن عزت، حکمت و مصلحت که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده عمل کند و حضور مسئولان دولت در این مراسم مطالبه به حقی است که دولتمردان باید به آن توجه داشته باشند.