شهرداری با دوستداران محیط زیست نجف آباد به منظور حفظ میراث طبیعی توافق کردند
شهرداری با دوستداران محیط زیست نجف آباد به منظور حفظ میراث طبیعی توافق کردند

خبرگزاری ایمنا: به دنبال برگزاری تجمع اعتراض آمیز تعدادی از اعضای تشکل های مردم نهاد در محوطه شهرداری مرکزی نجف آباد در اعتراض به تخریب های اخیر صورت گرفته در زمینه منابع طبیعی شهرستان، مسئولان این مجموعه طی نشستی در خصوص راهکارهای حفظ میراث طبیعی و تاریخی نجف آباد به توافقاتی رسیدند. به گزارش خبرنگار […]

خبرگزاری ایمنا: به دنبال برگزاری تجمع اعتراض آمیز تعدادی از اعضای تشکل های مردم نهاد در محوطه شهرداری مرکزی نجف آباد در اعتراض به تخریب های اخیر صورت گرفته در زمینه منابع طبیعی شهرستان، مسئولان این مجموعه طی نشستی در خصوص راهکارهای حفظ میراث طبیعی و تاریخی نجف آباد به توافقاتی رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا در صورت جلسه پایانی این نشست حفظ پنگ خانه باغ نو به همراه صدو بیست درخت مجاور آن در کنار حفظ درختان خیابان امام شرقی و اقدام به منظور جابه جایی اصولی درختان در زمان اجرای طرح های مختلف عمرانی مورد توافق شهرداری و نمایندگان تشکل های مردم نهاد قرار گرفت.

 از دیگر موارد توافق شده در این جلسه می توان به تاکید بر حفظ درخت چنار قدیمی مجاور پارکینگ میرداماد، برنامه ریزی به منظور پلاک بندی درختان سطح شهر و حذف استفاده از اره و لودر به منظور از بین بردن درختان در طرح های عمران شهری اشاره کرد.

لازم به ذکر است که به دنبال نابودی دهها اصله درخت قدیمی در نجف آباد که در چندین نوبت صورت گرفت، دوستداران  طبیعت این شهرستان در اقدامی نمادین تجمعی دهها نفره را در حیاط شهرداری مرکزی برگزار کردند که این تجمع در نهایت به برگزاری نشستی مشترک در سالن اجتماعات این مجموعه با حضور تعدادی از مسئولین شهرداری منتهی شد.