مجموعه گردشگری دانش‌محور برای اولین بار در کشور در نجف آباد ساخته می‌شود
مجموعه گردشگری دانش‌محور برای اولین بار در کشور در نجف آباد ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه مجموعه گردشگری بام شهر گفت: برای نخستین‌بار در کشور مجموعه گردشگری دانش‌محور در استان اصفهان و در گلدشت نجف آباد ساخته می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا جلالی ظهر امروز در مراسم بازدید مسئولان استان و شهر گلدشت نجف آباد از مجموعه گردشگری بام شهر با اشاره به اینکه […]

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه مجموعه گردشگری بام شهر گفت: برای نخستین‌بار در کشور مجموعه گردشگری دانش‌محور در استان اصفهان و در گلدشت نجف آباد ساخته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا جلالی ظهر امروز در مراسم بازدید مسئولان استان و شهر گلدشت نجف آباد از مجموعه گردشگری بام شهر با اشاره به اینکه پروژه بام شهر نخستین طرح دانش محوری کشور است، در مورد مشخصات این پروژه اظهار کرد: وسعت این پروژه ۴۰ هکتار است که فضای سبز آن در دو فاز و تاکنون ۶۰ درصد کار محوطه سازی و ۷۰ درصد عملیات ساخت و تجهیزات آن در حال انجام است.
وی با بیان اینکه عملیات ساخت تجهیزات در حال انجام شدن است، افزود: در این مجموعه ساختمان‌های پیش ساخته آلاچیق پیش بینی شده است که فاز یک آن سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
آبشار طبیعی جاذبه‌ای بی نظیر در بام شهر
مدیر پروژه مجموعه گردشگری بام شهر تصریح کرد: از جاذبه‌های این مجموعه گردشگری فضای سبز و وجود ۱۵ هزار اصله انواع درخت، بلندترین آبشار طبیعی منطقه، سه مجموعه رستوران ،دو کافی‌شاپ، دریاچه، آب‌نمای موزیکال، تنیس کورت، پدل کورت، اسکواش کورت، پینگ‌پنگ، شطرنج، فضای بازی کودکان، کمپ اقامتی و پیش بینی دو پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ خودرو است.
وی ادامه داد: همچنین یک سالن و اکیپ آموزشی در بخش کوهستانی این مجموعه پیش بینی شده که با محوریت دانش محوری است، چنانکه علاوه بر فضای رفاهی و تفریحی فضایی برای آموزش با اصل توحید تعبیه شده است.
جاذبه نور و صدا با محوریت توحید در بام شهر
جلالی گفت: در این مجموعه کوهستانی از هشت تا ۱۰ شب، تمام چراغ‌های مجموعه تغییر و قرمز رنگ می‌شود و صدایی با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز با صدای دالبی و سه بعدی در مجموعه طنین‌انداز و صدای نوای قرآن به همراه کلیپ آموزشی با محوریت علم نجوم و اصل توحید بخش می‌شود.
وی همچنین از ساخت زمین ورزشی و دوچرخه سواری، فضای بازی، پارک بادی و باغ تجربه در این مجموعه تفریحی خبر داد.
مدیر پروژه مجموعه گردشگری بام شهر اضافه کرد: چنین پیش بینی شده است که در هنگام خروج مراجعه‌کنندگان یک فرم در اختیار آنها قرار می‌گیرد و سئوالاتی پرسیده می‌شود که جوایزی همچون خودرو دارد که به طور متوالی این قرعه کشی سالی پنج مرتبه در این مجموعه انجام می‌شود.
تکمیل فاز نخست بام شهر ۱۸ ماه طول می‌کشد
وی با اشاره به اینکه فاز یک این پروژه ۱۸ ماه طول می‌کشد، گفت: در زمان‌بندی فاز نخست برای تکمیل دو رستوران با تنوع غذایی مخصوص و سرو غذاهای بدون گوشت در یکی از رستوران‌ها، کافی شاپ و منطقه پیاده‌روی کوهستان و زمین ورزشی در سه طبقه، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
جلالی اعتبار کلی لازم این پروژه را ۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز دوم پیش‌بینی شده است.
وی منبع تأمین آب این مجموعه را آب چاه عنوان کرد و گفت: یک منبع آبی در این منطقه وجود دارد که از بالادست تا پایین‌دست و در عمق ۸۰ متری است که کیفیت لازم را برای کشاورزی ندارد، اما با خاصیت مغناطیسی قرار است، آب سه دریاچه را تأمین کند.
مدیر پروژه مجموعه گردشگری بام شهر در ادامه از ساخت چندین برکه در این مجموعه تفریحی و گردشگری خبر داد و افزود: ما قصد داریم منبع آب را کنترل و از شیب زمین استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه آبشاری که در بالا دست وجود دارد زیباترین آبشارهای کشور است، اما کم آب شده است، گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت طبیعی این آبشار، آلاچیق‌هایی با شکل میوه‌جات ساخته می‌شود.
جلالی در ادامه از کمک مشاوران مختلف کشاورزی و سازه آب در راستای محور توسعه پایدار خبر داد و افزود: امکانات متنوع، طبیعت منحصربه‌فرد، فاصله ۱۷ کیلومتری از میدان دانشگاه صنعتی اصفهان و دورنمای زیبا کوه کلاه قاضی از جمله جاذبه‌های این مجموعه گردشگری است.