جنگ تحمیلی، ایران را به یک ابرقدرت سیاسی ـ نظامی تبدیل کرد
جنگ تحمیلی، ایران را به یک ابرقدرت سیاسی ـ نظامی تبدیل کرد

ابوترابی در مراسم “روز شهدا” در مجلس: نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس و فرزند شهید ابوترابی، در مراسم “روز شهدا” با بیان خاطره‌ای از پدر شهید خود، گفت: امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا هستیم. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مراسم گرامی‌داشت “روز شهدا” ظهر امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه کنار مقبره شهید گمنام […]

ابوترابی در مراسم “روز شهدا” در مجلس:

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس و فرزند شهید ابوترابی، در مراسم “روز شهدا” با بیان خاطره‌ای از پدر شهید خود، گفت: امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا هستیم.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مراسم گرامی‌داشت “روز شهدا” ظهر امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه کنار مقبره شهید گمنام مدفون در مجلس از سوی پایگاه مقاومت بسیج قوه مقننه و با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، ‌اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس، کارکنان نهاد قانون‌گذاری و اعضای بسیج قوه مقننه برگزار شد.
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید ابوترابی با بیان جمله مشهور امام خمینی (ره) که شهدا در شادی وصلشان و در قهقهه مستانه‌شان عند ربهم یرزقونند،‌ گفت: می‌خواهم با بیان خاطره‌ای از آخرین اعزام پدرم به جبهه، این جمله را برایتان تبیین کنم.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: آخری مرتبه‌ای که پدر شهیدم قرار بود به جبهه برود، سال ۶۰ بود و من حدودا شش ساله بودم؛‌ در مراسم بدرقه پدرم به جبهه که همه اهالی روستا و اهل فامیل حضور داشتند، آن مرحوم پس از خداحافظی به سمت خروجی روستا می‌رفت و من به دنبال او می‌دویدم، اما آن شهید عالی‌مقام مرا به سمت خانواده عودت می‌داد؛ ‌این عمل سه بار انجام شد و در هر سه مرتبه، پدرم مرا برمی‌گرداند.
ابوترابی که در زمان بیان این خاطره،‌ حالت روحی‌اش منقلب شده بود و می‌گریست، افزود: الآن که به این خاطره می‌اندیشم،‌ معنای واقعی این جمله امام را درمی‌یابم که شهدا به دنیا تعلق نداشتند و دلبستگی‌های دنیوی در آنها مرده بود؛ البته این به معنای دوست نداشتن خانواده نیست؛ بلکه می‌خواهم بگویم علاقه به خانواده سبب نشد تا شهدا از انجام وظایف خود بمانند.
وی با تأکید بر اینکه شهدا واقعا عند ربهم یرزقونند و در محضر خداوند اطعام می‌شوند، تصریح کرد: کشور ما در منطقه و میان کشورهایی همچون عراق، افغانستان و پاکستان محصور است که از نعمت امنیت محرومند؛ اما ایران اسلامی به برکت خون شهدا از این نعمت برخوردار است.
نماینده اصولگرای مجلس نهم با اشاره به اینکه ایران با پیروزی انقلاب اسلامی به یک ابرقدرت سیاسی در منطقه تبدیل شد، گفت: اما جنگ تحمیلی ما را به یک ابرقدرت نظامی تبدیل کرد.
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵، تصریح کرد: اگر امروز می‌بینیم کشورهای بزرگ و قدرت‌مند دنیا در مذاکرات یک سوی میز و ایران به تنهایی در سوی دیگر میز می‌نشینند، به این معنی است که آنها هم به ابرقدرت بودن ایران پی برده و اعتراف می‌کنند.
وی همچنین در تشریح تبدیل شدن ایران به ابرقدرت نظامی در طول جنگ تحمیلی، افزود: ما در ابتدای جنگ حتی فشنگ هم نمی‌توانستیم تولید کنیم و باید برای خرید تسلیحات،‌ نفت می‌فروختیم که البته آن را هم بعد از مدتی از ما دریغ کردند؛ رزمندگان می‌بایست برای تهیه جیره فشنگ خود در صف می ایستادند؛‌ اما در ادامه دفاع مقدس توانستیم روی پای خود بایستیم و هم‌اکنون نیز می‌توانیم موشک اژدری که در زیر آب حرکت و تخریب می‌کند، ‌تولید کنیم.
ابوترابی با بیان اینکه اگر ایران امروزه یک ابرقدرت نظامی نبود و آمریکا از ایران نمی‌ترسید، مستکبران در حمله نظامی به ایران یک لحظه تعلل نمی‌کردند،‌ گفت: حماس نیز اگر امروزه به یک نیروی نظامی مهم تبدیل شده و می‌تواند در برابر رژیم صهیونیستی بایستد، به دلیل نقش تعیین‌کننده ایران در منطقه و حمایت جمهوری اسلامی از این گروه است.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که هم‌اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم، ادامه داد: این جنگ نیز همانگونه که جنگ تحمیلی هشت ساله ما را ابرقدرت نظامی کرد، می‌تواند ما را به یک ابرقدرت اقتصادی تبدیل کند.
وی با بیان اینکه همانگونه که جنگ نظامی تلفات و هزینه‌هایی دارد، تأکید کرد: پیروزی در جنگ اقتصادی نیز بی‌هزینه نخواهد بود؛ ‌ضمن اینکه باید برای تبدیل شدن به ابرقدرت اقتصادی،‌ هزینه‌هایی متحمل شویم و راه سخت تحریم‌ها را با وحدت و همدلی پشت سر بگذاریم.
در ادامه این مراسم کاظمی دینان، مداح اهل بیت (ع) به مدیحه‌سرایی پرداخت و حاضران نیز به سوگواری پرداختند.
پس از اجرای مداحی، به مناسبت روز شهید،‌ به تعدادی از فرزندان نمایندگان سابق شهید مجلس،‌ نمایندگان فرزند شهید مجلس و کارکنان فرزند شهید مجلس با اعطای لوح یادبود تقدیر شد.
در مراسم اعطای لوح تقدیر به خانواده‌های ایثارگران مجلس که به سید محمد شهریاری،‌ فرزند شهید شهریاری،‌ علی رزاقی فرزند شهید رزاقی، محمد عینی فرزند شهید عینی، محمد کریمی بیژنی،‌ فرزند شهید کریمی بیژنی، علیرضا اسلامی گیلانی فرزند شهید اسلامی گیلانی، علی صادقی فرزند شهید صادقی و نیز دو تن از نمایندگان فرزند شهید مجلس ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس و لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس، اعطا شد، اسماعیل کوثری رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، ‌علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس و نوری عضو فراکسیون ایثارگران مجلس حضور داشتن