اهدای اعضای مجروح بیمارستان منتظری نجف آباد
اهدای اعضای مجروح بیمارستان منتظری نجف آباد

اعضای بدن یک جوان گلپایگانی به ۳ بیمار نیازمند اهدا شد در یک اقدام خداپسندانه اعضای بدن یک جوان گلپایگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند اهدا شد به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، روز شنبه ۲۶بهمن ماه در بلوار ورودی شهر گلپایگان به گوگد یک جوان ۲۵ ساله موتورسوار با […]

اعضای بدن یک جوان گلپایگانی به ۳ بیمار نیازمند اهدا شد

در یک اقدام خداپسندانه اعضای بدن یک جوان گلپایگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، روز شنبه ۲۶بهمن ماه در بلوار ورودی شهر گلپایگان به گوگد یک جوان ۲۵ ساله موتورسوار با یک خودروی شخصی تصادف می‌کند که این حادثه به مجروح شدن جوان موتورسوار منجر می‌شود.

پس از انتقال مرد جوان به بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان وی برای ادامه درمان به بیمارستان شهید منتظری نجف آباد انتقال پیدا می‌کند و پس از بررسی پزشکان مرگ مغزی وی اعلام می‌شود.

پس از اخذ رضایت از خانواده انسان‌دوستش و انجام مراحل مربوط به تائید مرگ مغزی وی از بیمارستان شهید منتظری نجف آباد به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان منتقل می‌شود و روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه تحت عمل جراحی برداشت اعضاء قرار می‌گیرد.

این جوان گلپایگانی که زنده‌یاد “امیرحسین رفعتی” نام داشت با اهدای اعضای بدن خود به سه فرد نیازمند حیاتی نو بخشید.

یک کلیه این جوان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س)  و کلیه دیگر وی در مرکز آموزشی درمانی نور و حضرت علی اصغر (ع) به بیماران نیازمند پیوند شد و همچنین  کبد این جوان گلپایگانی جهت پیوند به بیمارستان نمازی شیراز ارسال شد.

امروز قبل از ظهر نیز فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان به همراه چند تن از اعضای سپاه ناحیه گلپایگان و اصحاب رسانه در منزل این فرد جوان حضور یافتند و از اقدام خداپسندانه و نیکوکارانه خانواده رفعتی و خصوصاٌ مادر این فرد جوان قدردانی کردند.

مادر زنده‌یاد”امیر حسین رفعتی” نیز در این دیدار طی سخنانی بیان کرد: اهدای اعضای پسر جوانم فقط برای رضای خدا انجام شده است و امیدوارم خداوند همه بیماران را لباس عافیت بپوشاند.

وی از مردم و شهروندان گلپایگانی که در مراسم تشییع و تدفین فرزندش شرکت کرده بودند تشکر کرد و گفت: امیرحسین امانتی بود که خدا دست من سپرد و پس از این اتفاق تصمیم گرفتیم که اعضای بدنش را به بیماران نیازمند هدیه کنیم و به آنان زندگی جدیدی هدیه کنیم.