آخرین وضعیت حمام تاریخی اخوت + گزارش تصویری
آخرین وضعیت حمام تاریخی اخوت + گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نجف آباد نیوز حمام اخوت به عنوان یکی از آثار منحصر به فرد تاریخی شهرستان طی هفته های اخیر و به دنبال مذاکرات و پیگیری های صورت گرفته توسط   ابوترابی نماینده مردم در مجلس،شرکت توسعه گردشگری و تعدادی از علاقه مندان میراث فرهنگی شهرستان به صورت کامل در اختیار شرکت […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نجف آباد نیوز حمام اخوت به عنوان یکی از آثار منحصر به فرد تاریخی شهرستان طی هفته های اخیر و به دنبال مذاکرات و پیگیری های صورت گرفته توسط   ابوترابی نماینده مردم در مجلس،شرکت توسعه گردشگری و تعدادی از علاقه مندان میراث فرهنگی شهرستان به صورت کامل در اختیار شرکت توسعه گردشگری جهت مرمت وبازگشایی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که با توجه به ادعای اوقاف مبنی بر مالکیت نیمی از حمام و مالکلیت کاظمی بر باقیمانده آن مذاکرات در این خصوص طی ماههای اخیر با فراز و فرود های بسیاری همراه بود ولی در نهایت با تعامل صورت گرفته این امر محقق شده است.

کارشناسان مرمت کامل و بازگشایی این اثر تاریخی را نیازمند بودجه ای در حدود ۲۰۰ میلیون تومان برآورد کرده اند که البته در این میان برخی مسئولان نیز قول همکاری برای فراهم کردن وامی به این میزان را داده اند ولی مشکل اصلی در این خصوص نحوه تامین اقساط آن که ماهیانه نزدیک به ۱۴ میلیون تومان خواهد بود است.

به نظر می رسد ورود مجموعه هایی مانند شهرداری در قالب ایجاد شرایطی جهت مشارکت دادن بخش خصوصی می تواند گره گشای گره کور حمام زیبای اخوت در ماهها وسالهای آینده باشد.

شما در ادامه می توانید  آخرین تصاویر گرفته شده از این اثر تاریخی که توسط حسن موحدی عکاس و کارشناس آثار تاریخی شهرستان گرفته شده  را مشاهده کنید.