ايام در نگاه امام (قدس سره )

مركز تحقيقات اسلامى

- ۵ -


5 جمادى الثانى
ولادت حضرت زينب
حضرت زينب ،پيام رسان نهضت عاشورا، دختر على عليه السلام و فاطمه زهرا عليهاالسلام در پنجم جمادى الاول سال پنجم هجرى متولد شد. از القاب او مى توان عقيله بنى هاشم ، عارفه ، عالمه ، محدثه و فاضله رانام برد. اين بانوى بزرگوار از جدش رسول خدا و نيز پدر و مادر بزرگوارش حديث روايت كرده است . دو پسرش به نام هاى محمد سالار اسيران ، در سفر اسارت در كوفه و دمشق خطبه هاى آتشين ايراد و دستگاه ستم بنى اميه را رسوا نمود.
# در مقابل يزيد، حضرت زينب سلام الله عليها ايستاد و آن را همچو تحقير كرد كه بنى اميه در عمرشان همچون تحقيرى نشنيده بودند.
صحيفه نور جلد 17، ص 59
# همان مقدارى كه فداكارى حضرت ، ارزش پيش خداى تبارك و تعالى دارد و در پيشبرد نهضت حسين سلام الله عليه كمك كرده است ، خطبه هاى حضرت سجاد و حضرت زينب هم به همان مقدار يا قريب آن مقدار تاءثير داشته است .
صحيفه نور جلد 17 ، ص 59
3 جمادى الثانى
شهادت حضرت زهرا عليها السلام
يكى از حوادث سال 11 هجرى ، رحلت يگانه دختر رسول الله صلى الله عليه و آله فاطمه سلام الله عليهاالسلام بود. رحلت و دگرگونيهايى كه اندكى پس از ارتحال پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله پديد آمد، روح و جسم حضرت را آزرده ساخت ، مدتى در بستر بيمارى بسر برد و سرانجام در سوم جمادى الثانى همان سال ، در سن هيجده سالگى چشم از جهان فروبست .
# تمام ابعادى كه براى زن تصور است و براى يك انسان متصور است ، در فاطمه زهرا سلام الله عليها جلوه كرده و بوده است .
صحيفه نور جلد 6، ص 185
# معنويات ، جلوه هاى ملكوتى ، جلوه هاى الهى ، جلوه هاى جبروتى ، جلوه هاى ملكى و ناسوتى همه در اين موجود مجتمع است .
صحيفه نور جلد 6، ص 185
# اين خانه كوچك فاطمه سلام الله عليها و اين افرادى كه در آن خانه تربيت شدند كه به حسب عدد، چهار، پنج نفر بودند و به حسب واقع تمام قدرت حق تعالى را تجلى دادند.
صحيفه نور جلد 16، ص 67
# زنى كه در حجره اى كوچك و خانه اى محقر انسان هايى تربيت كرد كه نورشان از بسيط خاك تا آن سوى افلاك و از عالم ملك تا آن سوى ملكوت اعلى مى درخشد.
صحيفه نور جلد 16، ص 125
# ما مفتخريم كه ... صحيفه فاطميه كه كتاب الهام شده از جانب خداوند تعالى به زهراى مرضيه است ، از ماست .
صحيفه نور جلد 21، ص 171
# زنى كه افتخار خاندان وحى و چون خورشيدى بر تارك اسلام عزيز مى درخشيد.
صحيفه نور جلد 21، ص 72
# زنى كه از معجزات تاريخ و افتخارات عالم وجود است .
صحيفه نور جلد 16،125
20 جمادى الثانى
ولادت حضرت زهرا سلام الله عليها
صديقه طاهره ، حضرت زهرا سلام الله عليها در روز جمعه 20 جمادى الثانى ، سال دوم يا پنجم بعثت در مكه پا به عرصه وجود نهاد. پدر بزرگوارش خاتم رسولان و مادر گرامى اش خديجه كبرى بود. آن حضرت در سال اول يا دوم و يا سوم هجرى با اميرمؤ منان على عليه السلام ازدواج كرد و فرزندان آن بانوى آسمانى ، امام حسن و حسين عليهماالسلام و حضرت زينب و ام كلثوم عليهماالسلام مى باشند.
# روز بزرگى است . يك زن در دنيا آمد كه مقابل همه مردان است .
# يك زن به دنيا آمد كه نمونه انسان است .
# يك زن به دنيا آمده كه تمام هويت انسانى در او جلوه گر است .
صحيفه نور جلد 6، ص 194
# تاريخ اسلام گواه احترامات بى حد رسول خدا صلى الله عليه و آله به اين مولود شريف است تا نشان دهد كه زن ، بزرگى ويژه اى را در جامعه دارد كه اگر برتر از مرد نباشد كمتر نيست .
صحيفه نور جلد 14، ص 201
# روز شرافتمند عنصر تابناكى كه زيربناى فضيلت هاى انسانى و ارزش هاى والاى خلفة الله در جهان است .
صحيفه نور جلد 16، ص 125
20 جمادى الثانى
روز زن
انقلاب اسلامى منزلت واقعى زنان مسلمان ايران را به آنان بازگرداند و زمينه نقش آفرينى شان را در عرصه هاى اجتماعى ، فرهنگى و سياسى مهيا ساخت . زنان مسلمان ايرانى در انقلاب و دفاع مقدس پابه پاى مردان در ميدان مبارزه با طاغوت و دشمن متجاوز بعثى حاضر شدند. براى منزلت زنان در نظام مقدس جمهورى اسلامى همين كافى است كه سالروز تولد بزرگ بانوى اسلام حضرت فاطمه سلام الله عليهابه عنوان روز زن انتخاب گرديد تا به آن اسوه بى بديل تاءسى نمايند.
# زن مظهر تحقق آمال بشر است ، زن پرورش ده زنان و مردان ارجمند است ، از دامن زن مرد به معراج مى رود، دامن زن محل تربيت بزرگ زنان و بزرگ مردان است .
صحيفه نور جلد 6، ص 194
# زنان در عصر ما ثابت كردند كه در مجاهده همدوش مردان بلكه مقدم برآنانند.
# زن انسان است ، آن هم يك انسان بزرگ ، زن مربى جامعه است .
صحيفه نور جلد 6، ص 186
# سعادت و شقاوت كشورها بسته به وجود زن است ، زن با تربيت صحيح خودش انسان درست مى كند و با تربيت صحيح خودش كشور را آباد مى كند.
صحيفه نور جلد 6 ، ص 186
# اگر روزى بناست روز زن باشد چه روزى والاتر و افتخارآميزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا سلام الله عليها است .
(صحيفه نور جلد 12، ص 73-72)
# براى زن ها كمال افتخار است كه روز تولد حضرت صديقه را روز زن قرار داده اند افتخار است و مسؤ وليت .
صحيفه نور جلد 19، ص 278
# همين خانم هاى محجبه همين ها كه مظهر عفاف هستند، در نهضت پيشقدم بودند و در ايثار جان هم پيشقدم .
صحيفه نور جلد 6ص ، 194
ماه رجب
ماه رجب ، ماه بارش رحمت الهى و ماه اميرالمؤ منين على عليه السلام است . هرگاه ماه رجب فرا مى رسيد، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مسلمانان را جمع كرده و عظمت اين ماه را برايشان يادآورى مى كرد.
# اين دعاها... در ماه رجب و شعبان و ماه مبارك رمضان ، اينها انسان را همچو تقويت روحى مى كند...و نور افكن است براى اينكه اين بشر را از اين ظلمت ها بيرون بياورد و وارد نور كند كه معجزه آسا است .
صحيفه نور جلد 12، ص 240
# اين سه ماه رجب و شعبان و ماه مبارك رمضان بركات بسيارى نصيب انسان ، انسانهايى كه مى توانند استفاده كنند از اين بركات ، شده است .
صحيفه نور جلد 17، ص 264
# از بركات اين ماه ها ادعيه اى است كه وارد شده است در اين ماه ها
صحيفه نور جلد 17، ص 264
13 رجب
ولادت حضرت على عليه السلام
مجسمه تقوا و الگوى عدالت ، حضرت على عليه السلام روز جمعه 13 رجب ، سال 30 عام الفيل در خانه خدا( كعبه ) به دنيا آمد. مادرش ‍ فاطمه دختر اسد و پدر بزرگوارش ابوطالب نام داشت . در دوران 63 سال عمر پر بارش ، 33 سال يار و همراه پيامبر در شاديها و سختيها بود. آنگاه 25 سال پس از رحلت پيامبر، او را به نام حق گوشه نشين كردند و تنها در 5 سال آخر عمر شريفش خلافت ظاهرى يافت و حكومت عدلى بنا نهاد كه تاريخ ديگر چنين حكومتى را نديد.
# اين روز، روزى است كه على بن ابيطالب ، سلام الله عليه ، كه باب وحى و امانتدار وحى بود متولد شد و اين روزى است كه قرآن كريم و سنت رسول اكرم به ولايت اين مولود بزرگ تفسير شد و پشتوانه اسلام به وجود اين مبارك مولود قوى شد.
صحيفه نور جلد 14. ص 226
# مولود امروز، وصف كردنى نيست ، آنچه كه وصف كرده اند از او، دون شاءن اوست و آنچه شعرا و فلاسفه و ديگران درباره او گفته اند، شمه اى از آن چيزى است كه او هست .
صحيفه نور جلد 19، ص 135
# نامدارترين سرباز فداكار در اسلام اميرالمؤ منين است و او گمنام ترين سرباز است . با كدام تفكر عرفانى ، فلسفى ، سياسى و كدام قلم و زبان و بيان ، بشر اين سرباز گمنام را معرفى كند و بشناسد و بشناساند؟
صحيفه نور جلد 17، ص 243
# سلام و درود بر مولاى ما كه نمونه انسان و قرآن ناطق است و تا ابد، نام بزرگ او باقى است و خود الگوى انسانيت و مظهر اسم اعظم است .
صحيفه نور جلد 14، ص 225
# كدام شخصيت است كه مى تواند ادعا كند از خردسالى تا آخر عمر رسول اكرم در دامن و پناه و تحت تربيت وحى و حامل آن بوده است جز على بن ابيطالب كه وحى و تربيت صاحب وحى در اعمال روح و جان او ريشه دوانده ، پس او به حق عبدالله است و پرورش يافته عبدالله اعظم .
صحيفه نور جلد 14، ص 224
# درود بى پايان بر على بن ابيطالب كه با دژخيمان به صورت مسلمان و مقدس نماهاى بدتر از كفار جنگيد و از هيچ قدرتى نهراسيد.
صحيفه نور جلد 20، ص 16
25 رجب
شهادت امام موسى كاظم عليه السلام
دوران 35 سال امامت حضرت با زمامدارى چهار تن از خلفاى عباسى معاصر بود اينان سالها امام را در بصره و بغداد زندانى كردند تا اينكه حضرت پس از تحمل شكنجه ها، در 25 رجب ، سال 183 با خرماى زهر آلود در زندان بغداد مسموم شد و در سن 55 سالگى به شهادت رسيد و پيكر مطهرش در كاظمين به خاك سپرده شد.
# شما در اين شك نداشته باشيد كه اگر فرصتى براى موسى بن جعفر عليه السلام پيش مى آمد قيام مى كرد و اساس دستگاه سلاطين غاصب را واژگون مى ساخت .
ولايت فقيه ، ص 138 - 139
# اينهايى كه به اسم خلفا سلطنت مى كردند، اينها حضرت موسى بن جعفر عليه السلام را پانزده سال يا ده سال در حبس نگه مى دارند براى اين كه نماز مى خواند؟... گرفتند ايشان را براى اين كه يك سيد اولاد پيغمبرى است تا امام است ؟ براى اينهاست ؟ نه ، براى اين است كه حضرت موسى بن جعفر عليه السلام با رژيم بوده است ، با آن رژيم طاغوتى مخالف بوده است .
صحيفه نور جلد 2، ص 184-183
27 رجب
بعثت پيامبر عليه السلام
حضرت ختمى مرتبت محمد مصطفى صل الله و آله و سلم در سن چهل سالگى در 27 رجب سال 40 عام الفيل از سوى ذات مقدس الهى به پيامبرى مبعوث شد. مدت پيامبرى حضرت 23 سال به طول انجاميد. 13 سال را در مكه سپرى كرد و ده سال باقيمانده را در مدينه گذراند. مرورى بر حوادث 13 ساله مكه نشان مى دهد كه پيامبر و يارانش سخت ترين شرايط را در اين شهر تحمل كردند، شكنجه و آزار و اذيت قريش ، محاصره اقتصادى در شعب ابو طالب ، جنگهاى متعدد با مشركان قريش و... از جمله آنهاست .
# روز بعثت رسول اكرم در سراسر دهر (من الازل الى البد) روزى شريفتر از آن نيست ، براى اين كه حادثه اى بزرگتر از آن حادثه اتفاق نيفتاده .
صحيفه نور جلد 12، ص 168
# بعثت رسول خدا براى اين است كه راه دفع ظلم را به مردم بفهماند. راه اين كه مردم بتوانند با قدرت هاى بزرگ مقابله كنند به مردم بفهماند.
صحيفه نور جلد 17، ص 252
# بعثت براى اين است كه اخلاق مردم را، نفوس مردم را، ارواح مردم را و اجسام مردم را، تمام اين ها را از ظلمت ها نجات بدهد.
صحيفه نور جلد 17، ص 252
# روز بعثت روزى است كه خداى تبارك و تعالى موجود كاملى كه از او كاملتر نيست و نمى شود باشد ماءمور كرد كه تكميل كند موجودات را، انسانها را.
صحيفه نور جلد 12، ص 169
# مبعث كه مال بعثت ولى الله اعظم ، ولى مطلق بالاصاله است و مولود كه باز عيد ولى الله بالتبع است و اين دو بزرگوار در عوالم غيب با هم بودند،متحد بودند و شهادت در اين عالم يكى مظهر آن غيب مطلق است در بعثت و يك مظهر آن غيب مطلق است در امامت .
صحيفه نور جلد 20، ص 76
# سكونت در وادى غير ذى زرع و ساختن بيت و فديه اسماعليل مقدمه بعثت و رسالتى است كه در آن ختم پيام آوران سخن اولين و آخرين بانيان و مؤ سسان كعبه را تكرار مى كند.
صحيفه نور جلد 20، ص 112
# سر بعثت رسول اكرم تزكيه امت است و تعليم و تربيت امت .
صحيفه نور جلد 8، ص 265
# بعثت انبياء براى تربيت ماست .
صحيفه نور جلد 2، ص 228
ماه شعبان
از امام امير مؤ منان نقل است كه در فضيلت اين ماه فرمود: خداوند آن را شعبان ناميده زيرا نيكى ها در آن شاخه مى شود، درهاى بهشت را در آن گشوده و نعمتهاى بهشتى را با ارزانترين قيمت و آسانترين راه بر شما عرضه كرده . آنگاه فرمود: شاخه هاى نيكى در اين ماه ، نماز، روزه ، زكات ،امر به معروف و نهى از منكر ،نيكى به پدر و مادر و خويشان و همسايگان ، ايجاد صلح و صفا بين مردم و احسان به فقرا و مساكين است .
# ماه شعبان ، ماه بزرگى است كه در آن ، در سوم آن ، بزرگ مجاهد عالم بشريت متولد شد و در پانزده آن ، حضرت مهدى موعود ارواحنا له الفدا پا به عرصه وجود گذاشت .
صحيفه نور جلد 12، ص 207
# ماه شعبان مقدمه است براى ماه مبارك رمضان كه مردم مهيا بشوند براى ورود در ماه مبارك رمضان و ورود در ضيافت الله .
صحيفه نور جلد 12، ص 229
# اين مناجات شعبانيه براى اين است كه شما را، همه را مهيا كند براى ضيافة الله .
(21 / 4 / 1359) (صحيفه نور جلد 12، 239 - 240)
# ماه رمضان ، ماه نبوت است و ماه شعبان ، ماه امامت . ماه رمضان ليلة القدر دارد و ماه شعبان ،شب نيمه شعبان دارد كه تالى ليلة القدر است .
صحيفه نور جلد 20، ص 82
# مناجات شعبانيه از بزرگترين و عظيم ترين معارف الهى است .
صحيفه نور جلد 17، ص 264
# اگر نبود در ادعيه ، الا دعاى مناجات شعبانيه ، كافى بود براى اين كه امامان ما، امامان به حقند.
صحيفه نور جلد 12، ص 24
# اين دعاى شعبان ، مناجات شعبان ، مناجات همه ائمه است .
صحيفه نور جلد 2، ص 189
# ماه شعبان ... براى مهيا كردن مسلمين است كه براى ضيافت خدا، عددش آن مناجات شعبانيه است .
صحيفه نور جلد 12، ص 239
3 شعبان
ميلاد امام حسين عليه السلام
حضرت امام حسين عليه السلام در سوم شعبان ، سال هجرى در مدينه به دنيا آمد، پدر بزرگوارش اميرالمؤ منين عليه السلام و مادرش فاطمه زهرا سلام الله عليهامى باشد. از دوران 58 ساله عمر با عزت خويش ، 37 سال را همراه پدر گذراند، 9 سال را در امامت برادرش امام حسن صرف كرد و 12 سال را امامت فرمود.
# سيد الشهداء سلام الله عليه ، مذهب را بيمه كرد. با عمل خودش ‍ اسلام را بيمه كرد.
صحيفه نور جلد 10، ص 216
# شخصيت عظيمى كه از عصاره وحى الهى تغذيه و در خاندان سيد رسل محمد مصطفى و سيد اوليا على مرتضى تربيت و در دامن صدقه طاهره بزگر شده بود، قيام كرد و با فداكارى بى نظير و نهضت الهى خود، واقعه بزرگى را به وجود آورد كه كاخ ستمكاران را فرو ريخت و مكتب اسلام را نجات بخشيد.
صحيفه نور جلد 12، ص 181
# چون قيام بود اساس سلطنت آن خبيث را(( هم شكستند، در صورت ايشان كشته شدند لكن اساس سلطنت را شكستند. اساس ‍ سلطنتى كه مى خواست اسلام را به صورت سلطنت طاغوتى درآورد.
صحيفه نور جلد 7، ص 36
# سيد الشهداء، سلام الله عليه ، كه همه عمرش را و همه زندگيش ‍ رابراى رفع منكر و جلوگيرى از حكومت ظلم جلوگيرى از مفاسدى كه حكومت ها در دنيا ايجاد كردند، تمام عمرش را صرف اين كرد و تمام زندگيش را صرف اين كرد كه اين حكومت جور بسته بشود و از بين برود؛ معروف در كار باشد، منكرات از بين بروند.
صحيفه نور جلد 20، ص 190
# اين خون سيدالشهداء است كه خون هاى همه ملت هاى اسلامى را به جوش مى آورد.
صحيفه نور جلد 15، ص 204
# نام مبارك حضرت سيدالشهداء را زنده نگه داريد كه با زنده بودن او اسلام زنده نگه داشته مى شود.
صحيفه نور جلد 18، ص 22
# ملت ما از طفل ماهه تا پيرمرد هشتاد ساله را در راه خدا فدا كرد و اين اقتدا به بزرگمرد تاريخ ، حضرت سيدالشهداء سلام الله عليه است .
صحيفه نور جلد 17، ص 58
3 شعبان
روز پاسدار
پاسدارى و حراست از اسلام و دستاوردهاى سترگ آن ، از وظايف مهم هر مسلمانى است . نهال نو پاى انقلاب اسلامى نيز براى بالندگى نياز به پاسدارانى از جان گذشته داشت . پس از تاءسيس سپاه ، پاسداران انقلاب اسلامى در انجام تكليف خويش ، به بزرگ پاسدار اسلام ، حضرت امام حسين عليه السلام تاءسى جستند. تشابه بسيار عملكرد پاسداران به سيره عملى امام حسين عليه السلام باعث شد تا روز تولد مباركش به عنوان روز پاسدار تعيين گردد.
# اگر فداكارى پاسداران عظيم الشاءن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداكار او نبود، اسلام در خفقان رژيم بنى اميه و رژيم ظالمانه آن وارونه مى شد و زحمات نبى اكرم (ص ) و اصحاب فداكارش به هدر مى رفت .
صحيفه نور جلد 7، ص 236
# هان اى پاسداران عصر حاضر و انقلاب اسلامى ! به امام امت و پاسداران قرآن كريم و اسلام عزيز اقتدا نموده حق پاسدارى از انقلاب اسلامى را به خوبى ادا كنيد و از اين منصب بزرگ كه منصب انبياى عظام و اولياى خداوند تعالى است كه به خوبى حفاظت كنيد.
صحيفه نور جلد 7، ص 236
# روز مبارك سوم شعبان المعظم ، روز پاسدار است و روز تحقق پاسدارى از اسلام ، از حقيقت ، از مكتب الهى . روز تولد بزرگ پاسدارى كه با خون خود و فرزندان و اصحابش مكتب را زنده كرد.
صحيفه نور جلد 12، ص 181
# اى پاسداران عزيز كه از متن ملت مسلمان متعهد بپا خاسته ايد و از انقلاب اسلامى و نهضت مقدس پاسدارى كرديد و با فداكارى و خون پاك برادران جانباز مجاهد خود، انقلاب را به ثمر رسانديد و با همت بزرگ خود و ملت غيور و قواى نظامى و انتظامى متعهد، ايران عزيز را از لوث رژيم منحط شاهنشاهى پاك و دست جنايتكار اجانب را از كشور اسلامى قطع كرديد، به هوش باشيد كه دشمن در كمين است و طرفداران شيطان بزرگ و رژيم غاصب دست اندر كار توطئه .
صحيفه نور جلد 12، ص 181
# شما پاسداران بوديد كه در لحظات مشكل از ايران ، پاسدارى كرديد.
صحيفه نور جلد 6، ص 254
# اى كاش من هم يك پاسدار بودم .
صحيفه نور جلد 16، ص 6
# شما آينه مجسم مظلوميت و رشادت هاى اين ملت بزرگ در صحنه نبرد و تاريخ مصور انقلابيد.
# شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمين و سپر حوادث اين كشوريد شما يادگاران و همسنگران و فرماندهان و مسؤ ولان بيدار دلانى بوده ايد كه امروز در قرارگاه محضر حق ماءوا گزيده اند.
صحيفه نور جلد 21،ص 18
# واجب است پيش كسوتان جهاد و شهادت در همه صحنه ها حاضر و آماده باشند و از كيد و مكر جهانخواران و آمريكا و شوروى غافل ننمايند.
صحيفه نور جلد 21، ص 19
# شما پاسداران بحق اسلاميد، شما مثل جوان هاى صدر اسلام هستيد شما اسلام را نجات داديد بايد از اين به بعد هم پاسدارى كنيد كه اين انقلاب به ثمر واقعى اش برسد.
صحيفه نور جلد 5، ص 145
# پاسدارها بودند كه مملكت ما را در چنين زمانى كه هيچ كس ‍ نمى توانست حفظ كند حفظ كردند الان هم حفظ مى كنند.
صحيفه نور جلد 10، ص 238
# شما مثل سربازان صدر اسلام كه با جان و دل و با عشق و علاقه به اسلام خدمت كردند به اسلام خدمت كرديد و مى كنيد.
صحيفه نور جلد 6، ص 5
# روز مبارك سوم شعبان المعظم را كه روز طليعه پاسدارى از مكتب مترقى اسلام است ... به حق بايد اين روز معظم را روز پاسدار بناميم
صحيفه نور جلد 7، ص 236
4 شعبان
روز جانباز
به پاس قدردانى از ايثار و جان فشانى هاى قهرمانان هشت سال دفاع مقدس كه در راه پاسدارى از دين و شرف اين سرزمين ، مجروح شده و عضوى از پيكر خويش را نثار دوست كرده اند، روز ميلاد پرچمدار صحراى نينوا، قمر بنى هاشم اباالفضل العباس عليه السلام را روز جانباز نام نهاده اند.
# شما رهبران اين نهضت هستيد.
صحيفه نور جلد 16، ص 28
# مجروحين و معلولين خود چراغ هدايتى شده اند كه در گوشه گوشه اين مرز و بوم به دين باوران راه رسيدن به سعادت آخرت را نشان مى دهند، راه رسيدن به خداى كعبه را.
صحيفه نور جلد 21، ص 32
# برادرهاى من ! خواهرهاى من ! بچه هاى عزيز من !
من مى دانم كه شما در رنج هستيد و من هم شريك شما در رنج هستم من هم مثل يك برادرى كه برادرش و خواهرش در رنج است ، مثل يك پدرى كه اولادش در رنج است من هم شريكم با شما در رنج .
صحيفه نور جلد 11، ص 212
5 شعبان
ولادت امام سجاد عليه السلام
چهارمين اختر آسمان ولايت ، در 5 شعبان ، سال 38 در مدينه ديده به جهان گشود. نام آن بزرگوار (على ) كنيه اش (ابوالحسن ) و پدر بزرگوارش امام حسين عليه السلام و مادرش (شهربانو) دختر يزدگرد پادشاه ايران بود. عبادت و نيايش آن حضرت به حدى بود كه به سرور و زينت بخش عبادت كنندگان (سيد العابدين ، زين العابدين ) و بسيار سجده كننده (سجاد)ملقب گشت .
# جناب على بن الحسين از بزرگترين نعمت هايى است كه ذات مقدس ‍ حق تعالى بر بندگان خود به وجودش منت گذارده و آن سرور را از عالم قرب و قدس نازل فرموده براى فهماندن طرق عبوديت به بندگان خود.
آداب الصلاة ، ص 152
# قدرى تفكر كن در حالات على بن الحسين و مناجات آن بزرگوار با حضرت حق ، و دعاهاى لطيف آن سرور كه كيفيت آداب عبوديت رابه بندگان خدا تعليم مى كند.
آداب الصلاة ،ص 1512-151
# حضرت سجاد در يك شبش به حسب آن چيزى كه وارد شده تا صبح (( (اللهم ارزقنا التجافى عن دارالغرور و الانابة الى دار السرور و الاستعداد للموت قبل حلول الفوت ) )) (مى گفت )؛ مساءله ، مساءله بزرگى است ، آنها در مقابل عظمت خدا، وقتى كه خودشان را حساب مى كنند مى بينند كه هيچ نيستند و هيچ ندارند.
صحيفه نور جلد 20، ص 87
5 شعبان
روز آزادگان
در تجليل از آزادگان سرافراز ميهن اسلامى كه پس از تحمل سالها مشقت و رنج دورى از وطن به ميهن اسلامى بازگشتند، روز پنجم شعبان كه مصادف با زاد روز تولد امام و قافله سالار كاروان آزادگان كربلا، امام زين العابدين عليه السلام مى باشد به روز آزدگان نامگذارى شد.
# اسرا در چنگال دژخيمان ما را، خود سرود آزادى اند و احرار جهان آنان را زمزمه مى كنند.
صحيفه نور جلد 21، ص 32
# ان شاءالله اين اسراى ما را، اين كسانى كه محبوب ما هستند محبوب ملت ما هستند... تمام كسانى كه در آن جا بند هستند،همه اينها را خداوند ان شاءالله آزاد كند.
صحيفه نور جلد 20،ص 191
# عزيزان من ! سيد و مولاى همه ما حضرت موسى بن جعفر بيش از شماها ماها در رنج و گوشه زندان به سر بردند براى اسلام عزيز.
# شما صبر كنيد خداوند فرج را ان شاءالله تعالى نزديك مى كند و پدر پير شما را با ديدن شما شاد مى فرمايد.
صحيفه نور جلد 21، ص 51
15 شعبان
ميلاد حضرت حجة بن الحسن (عج )
خاتم اوصيا، حضرت مهدى (عج ) روز جمعه ،نيمه شعبان سال 255 هجرى در سامرا بدنيا آمد.پدر بزرگوارش امام حسن عسكرى عليه السلام و مادرش نرجس نام داشت و در سن 5 سالگى امامت به ايشان منتقل شد. حضرت مهدى داراى دو غيبت هستند:غيبت صغرى كه چهار سفير از طرف امام ماءمور به ارتباط بين مردم و حضرت بودند. غيبت كبرى كه با وفات آخرين سفير شروع شده و تاظهور آن حجت حق ادامه دارد.
# با سلام و درود به پيشگاه مقدس مولود نيمه شعبان و آخرين ذخيره ، امامت ،حضرت بقية الله - ارواحنافداه - و يگانه دادگستر ابدى و بزرگ پرچمدار رهايى انسان از قيود ظلم و ستم استكبار. سلام بر او و سلام بر منتظران واقعى او، سلام بر غيبت و ظهور او و سلام بر آنان كه ظهورش را با حقيقت درك مى كنند و از جام هدايت و معرفت او لبريز مى شوند.
صحيفه نور جلد 21،ص 107
# من اميدوارم كه اين كشور با همين قدرت كه تا اينجا آمده است و با همين تعهد و با همين بيدارى كه از اولين قيام كرده است و تا اينجا رسانده است ، باقى باشد اين نهضت و اين انقلاب و قيام تا صاحب اصلى ان شاءالله بيايد و ما و شما ملت ما امانت را به او تسليم كنيم .
صحيفه نور جلد 15، ص 230
# چه مبارك است ميلاد بزرگ شخصيتى كه برپا كننده عدالتى است كه بعثت انبيا عليهم السلام براى آن بود و چه مبارك است زاد روز ابر مردى كه جهان را از شر ستمگران و دغلبازان تطهير مى نمايد و زمين را پس از آن كه ظلم و جور آن فراگرفته پر از عدل و داد مى نمايد.
صحيفه نور جلد 15، ص 22
# ما بايد در اين طور روزها و در اين طور ايام الله توجه كنيم كه خودمان را مهيا كنيم از براى آمدن آن حضرت .من نمى توانستم اسم رهبر روى ايشان بگذارم ، بزرگتر از اين است ، نمى توانم بگويم كه شخص اول امت براى اين كه دومى در كار نيست .
صحيفه نور جلد 12، ص 209 - 208
# اگر عيد ولادت حضرت رسول (ص ) بزرگترين عيد است براى مسلمين ... بايد ما بگوييم كه عيد شعبان ، عيد تولد حضرت مهدى سلام الله عليه بزرگترين عيد است براى تما بشر.
صحيفه نور جلد 12، ص 209 - 208
ماه مبارك رمضان
رمضان ، ماه خدا، ماه اسلام و تسليم ، ماه طهارت و پاكيزگى ، ماه آزمايش و تصفيه ناخالصى ها و ماه قيام براى خداست . اين ماه ، ماه نزول قرآن براى هدايت انسان ، ماه روزه ، روزه از گناه و ناپاكى ،ماه مهمانى خدا، ماه سرشارى رحمت حق ، ماه محدوديت شياطين ، ماه تزكيه ، تربيت و رشد است . زينت عابدان حضرت سجاد عليه السلام با خرسندى و آغوش باز به استقبال ماه رمضان مى رفت و بسيار غمين و حزين از اين ماه وداع مى كرد.
# با حلول ماه مبارك رمضان ، ماه عبادت و سازندگى ، ماه تجديد قواى معنوى شهرالله الاعظم كه در آن عموم مسلمانان در صف واحد متوجه به موضع قدرت لايزال و تجهيز در مقابل قواى طاغوتى هستند، لازم است با توحيد قدرت و قدرت واحده در مقابل طاغوت هاى زمان و چپاولگران بين المللى بپا خيزند و از مملكت اسلامى دفاع و دست خائنان را كوتاه و اميد آنان را قطع نمايند.
صحيفه نور جلد 8، ص 218
# ماه شريف رمضان در پيش است ... از ادعيه ائمه معصومين استفاده كنند و براى اين ملت خير و سلامت طلب كنند و براى دشمنان اسلام خذلان و شكست را بخواهند.
صحيفه نور جلد 18، ص 8
# من خوف اين را دارم كه در اين ماه مبارك رمضان كه ماه تهذيب نفس ‍ است و همه را خدا به ضيافت خودش دعوت كرده است ، ما با صاحب خانه كارى بكنيم كه عنايتش از ما برگردد.
صحيفه نور جلد 19، ص 12
# در اين ماه مبارك رمضان كه ماه خداست ، همه موفق بشويد به اينكه دعا كنيد براى اسلام ، در راءس ادعيه تان دعاى براى اسلام باشد.
صحيفه نور جلد 19، ص 161
# بايد كوشش كنيم كه در اين ماه مبارك رمضان كه بر ما گذشت اگر حالى پيدا شد، اين حال را تا ماه ديگر نگه داريم و اگر حالى پيدا نشد متاءسف و كوشش كنيم كه پيدا كنيم .
صحيفه نور جلد 20، ص 3
# ماه رمضان مبارك است براى اينكه ليلة القدر دارد... ماه رمضان مبارك است براى اينكه نزول وحى بر او شده است يا به عبارت ديگر معنويت رسول خدا وحى را نازل كرده است .
صحيفه نور جلد 20، ص 82
# شماها در ماه مبارك مهمان خدا هستيد، مهماندار خداست ، و مخلوق مهمان او است . البته اين ضيافت نسبت به اولياء كمل الهى به آن نحوى نيست كه ما تخيل كنيم يا دست ما به او برسد.
صحيفه نور جلد 20، ص 210
# توجه كنيد كه ماه مبارك رمضان را به آدابش عمل بكنيد يعنى آداب روحى اش . فقط دعا نباشد، دعا به معنى واقعى اش . خواندن خدا و تذكر خدا به معناى واقعى . آن تذكرى كه نفوس را مطئن مى كند
صحيفه نور جلد 19، ص 15
19-21-23 رمضان
شبهاى قدر
خداوند بزرگ ماه مبارك رمضان را و از آن ميان ، شبهاى قدر را براى عبادت بندگانش برگزيد. شب قدرى كه هيچ شبى به برترى و عظمت آن ، نمى رسد.شب قدرى كه خداوند از هزار ماه برتر و عزيزترش دانسته است .شبهايى كه گناهان بندگانش را محو و نابود مى كند. خوشا به حال آنان كه قدر شبهاى قدر را بدانند و از بركات و نعمات اين شبهاى عزيز بهره مند شوند.
# شب قدر - شبى است كه احياء آن سنت الهى است و قدر و منزلت آن از هزار ماه منافقان والاتر است كه مقدرات خلق در آن شب پايه ريزى مى شود.
صحيفه نور جلد 15، ص 73
# اگر سر ليلة القدر و سر نزول ملائكه در شبهاى قدر كه الان هم براى ولى الله اعظم حضرت صاحب - سلام الله عليه - اين معنا امتداد دارد، سر اينها را ما بدانيم ، همه مشكلات ما آسان مى شود.
صحيفه نور جلد 19 ص 172
20 رمضان
فتح مكه
بر اساس بند آخر صلح نامه حديبيه ، قبيله بنى بكر با قريش و قبيله خزاعه با پيامبر صلى الله عليه و آله هم پيمان شدند.در نزاع بين اين دو قبيله ، قريش برخلاف صلح حديبيه از بنى بكر حمايت كردند. اين عمل باعث شد تا پيامبر پيمان را از جانب قريش نقص شده تلقى كند و در سال هشتم هجرى با سپاه ده هزار نفرى به طرف مكه حركت نمايد. اين حركت چنان ترس در دل قريش انداخت كه بيشترسران آنها از جمله ابوسفيان از مكه بيرون آمدند و مسلمان شدند. پيامبر صلى الله عليه و آله پيروزمندانه وارد مكه شد و به جز تعداد معدودى همه را عفو كرد و به قريش فرمود: برويد، شما آزاد شدگانيد.
# روزى كه مكه را فتح كردند، يوم الله است ،يوم قدرت نمايى خداست كه يك يتيم را كه همه ردش كرده بودند، بعد از فتح مكه به دست او شد و آن قلدرها و آن ثروتمندها و آن قدرتمندها همه تحت سيطره او واقع شد و فرمود انتم الطلقاء مى گويند آزادتان كردم ، اين يوم الله است .
صحيفه نور جلد 9، ص 63
21 رمضان
شهادت اميرالمؤ منين عليه السلام
در شب نوزدهم ماه مبارك رمضان سال چهلم هجرى و در محراب مسجد كوفه ، سر مبارك حضرت على عليه السلام با شمشير زهرآلود يكى از خوارج پليد، ابن ملجم مرادى ، شكافت . صداى ملكوتى حضرت طنين انداز شد كه ، (به خداى كعبه رستگار شدم ). پس از آن مسجد كوفه بانگ برخاست كه پايه هاى ايمان فروريخت ، على مرتضى كشته شد. امام را از مسجد به خانه بردند و معالجه سودى نبخشيد. حضرت به آرزوى ديرين خود دست يافت ، و روز بيست ويكم ماه مبارك رمضان به لقاى حق نائل آمد.
# اميرالمؤ منين سلام الله عليه ، جان خودش را فدا كرد براى اسلام و شهيد شد و اسلام به جاى خودش بود.
صحيفه نور جلد 15، ص 114
# خوارج كه پينه بسته بود پيشانيشان از شدت طول سجده ، لكن حق را كشتند.
صحيفه نور جلد 6،ص 256
# على عليه السلام والاترين شهيد محراب كه به دست خيانتكار اشقى الاشقيا به ملاء اعلا شتافت .
صحيفه نور جلد 17، ص 56
آخرين جمعه رمضان
روز جهانى قدس
رهبر كبير انقلاب اسلامى حضرت امام خمينى در 25 مرداد 1358،آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را روز جهانى قدس ناميدند. روز قدس در نگاه آن فرياد نماد مبارزه آزادگان عليه بيدادگران در همه زمان ها و رهايى قدس از چنگال صهيونسيم جهانى آرمان همه موحدان است .
# همه بايد متحد شوند و متحدا در مقابل اين جمعيت متجاوز بايستند و عمل كنند و دست غاصب او را قطع كنند.
# اين تكليف همه مسلمين است كه قدس را آزاد كنند و شر اين جرثومه فساد را از سر بلاد اسلامى قطع كنند.
صحيفه نور جلد 4، ص 31
# روز قدس يك روز جهانى است روزى نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است ، روز مقابله ملت هايى است كه در زير فشار ظلم آمريكا و غير آمريكا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست .
صحيفه نور جلد 8،ص 232
# روز قدس روزى است كه بايد به اين روشنفكرانى كه در زير پرده با آمريكا و عمال آمريكا روابط دارند، هشدار داد، هشدار به اينكه اگر از فضولى دست برنداريد، سركوب خواهيد شد.
صحيفه نور جلد 8،ص 232
# روز قدس روزى است كه بايد به همه ابرقدرتها هشدار بدهيم كه اسلام ديگر تحت سيطره شما به واسطه عمال خبيث شما واقع نخواهد شد.
صحيفه نور جلد 8، ص 233
# من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اكرم صلى الله عليه و آله مى دانم و روزى است كه بايد ما تمام قواى خودمان را مجهز كنيم و مسلمين از آن انزوايى كه آنها را كشانده بودند خارج شوند و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بايستند.
صحيفه نور جلد 8، ص 233
# اگر در روز قدس همه بيرون بيايند از خانه ، فرياد كنند مرگ بر آمريكا مرگ بر اسرائيل و... همين قول مرگ بر... بر آنها مرگ مى آورد.
صحيفه نور جلد 12،ص 276
# روز قدس كه همجوار شب قدر است لازم است كه در بين مسلمانان احياء شود و مبداء بيدارى و هوشيارى آنان باشد و از غفلت هايى كه در طول تاريخ خصوصا سده هاى اخير شده است بيرون آيند.
صحيفه نور جلد 15، ص 73
# روز قدس فقط روز فلسطين نيست ، روز اسلام است ، روز حكومت اسلامى است .
صحيفه نور جلد 8،ص 233
1 شوال
عيد سعيد فطر
يكى از اعياد بزرگ اسلامى عيد سعيد فطر است . اين عيد پاداشى است كه خداى تعالى به همه بندگان صالحش كه ماه رمضان را به عبادت و انس با خدا و طهارت جسم و روح گذرانده اند، عنايت مى فرمايد. اين عيد، براى كسانى مبارك است كه ضيافت الهى را با اطاعت از فرامين الهى به خوبى درك كرده باشند.
# در اسلام دو عيد است كه به عنوان عيد به رسميت شناخته شده است . عيد شريف فطر، عيد است براى ضيافت الله و عيد شريف قربان براى لقاءالله .
صحيفه نور جلد 18،ص 104
# ... اگر از اين ضيافت درست بيرن آمديد، آن وقت عيد داريد، عيد مال كسى است كه در اين ضيافت راه يافته باشد، استفاده كرده باشد از اين ضيافت .
صحيفه نور جلد 2،ص 211
17 شوال
غزوه خندق
در سال پنجم هجرى ، قريش و قبيله غطفان به تحريك يهوديان بنى نضير عليه مسلمانان متحد و با سپاه ده هزار نفرى راهى شهر مدينه شدند. پيامبر صلى الله عليه و آله پيشنهاد سلمان فارسى را مبنى بر حفر خندق در شمال مدينه كه احتمال نفوذ دشمن مى رفت ، پذيرفت ، سپاه گران قريش و ديگر گروه ها پشت خندق زمين گير شدند. عمروبن عبدود پهلوان نامى عرب از خندق عبور كرد، اما به دست على عليه السلام كشته شد. اين واقعه چنان روحيه كفار را ضعيف كرد و در شكست آنان مؤ ثر بود كه پيامبر فرمود: ضربتى كه على عليه السلام در روز خندق فرود آورد، بهتر از عبادت انس و جن تا قيامت است . سرانجام كفار پس از محاصره طولانى به دليل سرما و باد شديد كه از امدادهاى غيبى بود، مجبور به عقب نشينى شدند.
# اين ضربه ، ضربتى بود كه از روح اميرالمؤ منين سرچشمه گرفته بود، همه ايامى كه ضربت مى زد، فضيلتش بالاتر از همه بود براى اين كه قلب ، قلب الهى بود، قلبى بود كه غير از خدا در او راه نداشت ، ضربتى كه از آن قلب سرچشمه بگيرد، تصميمى كه از آن قلب سرچشمه بگيرد، اين ارزشش همان است كه فرموده است افضل از همه چيزهايى كه در عالم واقع شده است .
صحيفه نور جلد 8، ص 66
25 شوال
شهادت امام جعفر صادق عليه السلام
دوران 34 ساله امامت حضرت صادق عليه السلام مقارن با زمامدارى هفت نفر از خلفاى ظالم عباسى بود با اين حال ، 4000 شاگرد درحوزه درسى حضرت تربيت شدند.آن حضرت در 25 شوال 148 هجرى در سن 65 سالگى به دست عوامل منصور عباسى مسموم شد و به شهادت رسيد و پيكر پاكش در بقيع به خاك سپرده شد.
# معرف حضرت صادق سلام الله عليه ... اين فقيهى است كه با زبان ايشان بسط پيدا كرده است ، كه براى احتياج بشر از اول تا آخر مساءله اى پيش بيايد، مسائل مستحدثه ، مسائلى كه بعدها خواهد پيش آمد كه حالا ما نمى دانيم . اين فقه از عهده جوابش برمى آيد و هيچ احتياج ندارد به اين كه يك تاءويل و تفسير باطنى بكنيم .
صحيفه نور جلد 2، ص 157
# اين كه جناب صادق عليه السلام فرمود: (من عبادت حق مى كنم حباله ) شايد مقامات معمولى آن سرور باشد.
سرالصلاة ،ص 74
1 ذى القعده
هفته حج
حج يكى از پايه هاى استوارى است كه دين اسلام بر آن بنيان نهاده شده است . كنگره بزرگ حج ، افزون بر جنبه هاى ژرف عبادى ، از جنبه هاى سياسى و اجتماعى نيز برخوردار است .از جمله جنبه هاى سياسى ، مساءله مهم برائت از مشركان است كه احياگر حج ابراهيمى در قرن حاضر، حضرت امام خمينى قدس سره بر آن تاءكيد مى ورزيد و حج بى برائت را حج نمى دانست . نقش انسان ساز حج و ضرورت آشنايى با ابعاد گونه گون آن ، سبب شد تا هفته اول ذيقعده به عنوان هفته حج اعلام شود.
# حج تنظيم و تمرين و تشكيل اين زندگى توحيدى است . حج عرصه نمايش و آيينه سنجش استعدادها و توان مادى و معنوى مسلمان است .
# حج بسان قرآن است كه همه از آن بهره مند مى شوند ولى انديشمندان و غواصان و درد آشنايان امت اسلامى اگر دل به درياى معارف آن نزنند و از نزديك شدن و فرورفتن در احكام و سياست هاى اجتماعى آن نترسند از صدف اين دريا گوهرهاى هدايت و رشد و حكمت و آزادگى را بيشتر صيد خواهند نمود و از زلال حكمت و معرفت آن تا ابد سيراب خواهند گشت ولى چه بايد كرد و اين بزرگ را به كجا بايد برد كه حج بسان قرآن مهجور گرديده است .
صحيفه نور جلد 20، ص 229
# مسلم ، حج بى روح و بى تحرك و قيام ، حج بى برائت ، حج بى وحدت و حجى كه از آن هدم كفر و شرك ، برنيايد، حج نيست .
صحيفه نور جلد 20، ص 229
# ما نخواهيم گذاشت از كعبه و حج ، اين منبر بزرگى كه بر بلنداى بام انسانيت بايد صداى مظلومان به همه عالم منعكس سازد و آواى توحيد را طنين اندازد، صداى سازش با آمريكا و شوروى و كفر و شرك نواخته شود.
صحيفه نور جلد 20،ص 232
# اعلان برائت در حج ، تجديد ميثاق مبارزه و تمرين تشكل مجاهدان براى ادامه نبرد با كفر و شرك و بت پرست هاست و به شعار هم خلاصه نمى شود، كه سرآغاز علنى ساختن منشور مبارزه و سازماندهى جنود خداى تعالى در برابر ابليس و ابليس صفتان آسان است و از اصول اوليه توحيد به شمار مى رود.
صحيفه نور جلد 2، ص 112
11 ذى القعده
ولادت حضرت رضا عليه السلام
ثامن الاءئمه على بن موسى الرضا عليه السلام در روز يازدهم دى القعده ، سال 148 هجرى ، در مدينه چشم به جهان گشود. نام مباركش ‍ (على ) كنيه اش (ابوالحسن ) و مشهورترين لقب او (رضا) است . پدرش حضرت كاظم عليه السلام و مادرش ‍ (نجمه ) نام داشت .
# اميد است خداى تبارك و تعالى به بركت مرقد مطهر حضرت رضا سلام الله عليه به ما توفيق بدهد كه ما تابع تعاليم اسلام باشيم و تابع تربيت هايى كه ائمه هدى متكفل شدند، باشيم .
صحيفه نور جلد 19،ص 192
# ما و شما پيروان مكتبى هستيم كه اين مكتب ، ائمه هدى عليهم السلام جريان دهنده او بودند بعد از رسول خدا صلى الله عليه و آله و حضرت رضا سلام الله عليه كه مهمان ما ايرانى هاست و ما مفتخريم به اين به اين كه زير سايه ايشان هستيم ، مجرى اين بودند؛ ماها پيروان آنها هستيم و پيروان آنها بايد لااقل يك پرتوى از آن چيزى كه آنها داشتند تحصيل كنند.
صحيفه نور جلد 20، ص 11
6 ذى الحجه
كشتار حجاج ايرانى در مكه
روز 6 ذى الحجه سال 1407 ه .ق ، يادآور كشتار كبوتران خونين بالى است كه به جرم برائت از مشركان و بى زارى از شيطان بزرگ و اسرائيل غاصب ، در سرزمين وحى به زمين افتادند. در اين روز عوامل استكبار با هتك حرمت حرم امن الهى بيش از 400 زائر ايرانى و غير ايرانى را به شهادت رساندند و در تاريخ صفحه اى سياه را ثبت كردند.
# حكومت سعودى مطمئن باشد كه آمريكا لكه ننگى بر دامنش نهاده است كه تا قيام هم با آب زمزم و كوثر پاك نمى شود.
# خونى كه از دل اقيانوس بزرگ ملت ما بر سرزمين حجاز جارى شده است ، زمزم هدايتى براى تشنگان سياست و ستمكاران در آن غرق و هلاك مى شوند.
# ما همه اين جنايت ها را به حساب آمريكا گذاشته ايم و به يارى خدا و در موقع مناسب به حساب آنان خواهيم رسيد و انتقام فرزندان ابراهيم از نمرودها و شياطين و قارون ها خواهيم گرفت .
صحيفه نور جلد 20، ص 135
# زائران شريف با تقديم شهداى بزرگ به پيشگاه مقدس حق از سازندگان و بانيان سياست نه شرقى و نه غربى كعبه خداوند گشته اند.
صحيفه نور جلد 20، ص 136
# خداوند بزرگ را سپاس مى گذاريم كه دشمنان ما و مخالفين سياست اسلامى ما را از كم عقلان و بى خردان قرار داده است ، چرا كه خودشان هم درك نمى كنند كه حركت كورشان سبب قوت و تبليغ انقلاب ما و معرف مظلوميت ملت ما گرديده است .
صحيفه نور جلد 20، ص 134
# جنايت تاريخى شكستن احترام امن الهى كه دل مسلمان متعهد جهان را آتش زد، چيزى نيست كه تا ابد بشود آن را فراموش كرد و يا ساكت بود.
صحيفه نور جلد 20، ص 148
# كشتار زائران خانه خدا، توطئه اى براى حفظ سياست هاى استكبار و جلوگيرى از نفوذ اسلام ناب محمدى صلى الله عليه و آله است .
صحيفه نور جلد 20، ص 231
# ... خدا را سپاس مى گزاريم كه در ميثاقمان با خداى كعبه پايدار مانده ايم و پايه هاى برائت از مشركين را با خون هزاران شهيد از عزيزانمان بنيان نهاده ايم ... ما مظلومين هميشه تاريخ ، محرومان و پابرهنگانيم . ما غير از خدا كسى را نداريم و اگر هزار قطعه قطعه شويم ، دست از مبارزه با ظالم برنمى داريم .
صحيفه نور جلد 20، ص 232 - 233