امام علی (ع) عقلانیت و حکومت
اين كتاب تاليف علی اصغر عین القضاة می باشد .
در اين كتاب سعی شده است به صورت بسیار مختصر به اصلی ترین رخدادهای بعد از رحلت پیامبر بزرگ اسلام محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله و خلفای بعد از او و جنگهای اصیل دوران حکومت امام علی علیه السلام پرداخته شود. اگرچه از جهت تاریخی امام علی علیه السلام چهارمین خلیفه مسلمانان است، امّا طبق احادیث معتبر منقول از دانشمندان بزرگ سنّی و شیعه، پیامبر مکرّم اسلام، امام علی علیه السلام را به عنوان جانشین، وصی و خلیفه بعد از خود انتخاب کرده بود. سعی مولف در این مجموعه، صرفا بیان تاریخی روایات منابع اصیل شیعه و سنّی است و دریافت حقیقت با خوانندگان کتاب است تا از لابه لای متون تاریخی، خود ژرفای شخصیت و بلندای اندیشه های ناب امام علی علیه السلام و مظلومیت و تنهایی او را دریابند و بدان آموزه ها تأسّی جویند.
زندگی امیرمؤمنان علی علیه السلام را از نظر جامعه شناسی می توان به سه دوره تقسیم نمود: الف) بیست و سه سال مبارزه در راه بسط عقیده؛ ب) بیست و پنج سال سکوت برای حفظ وحدت؛ ج) پنج سال حکومت برای برقراری عدالت.
در این میان، از بین همه آموزه های علی علیه السلام ، از همه رساتر، فصیح تر و بلیغ تر و اثربخش تر، دوران بیست و پنج ساله سکوت اوست. تنهایی امام علی علیه السلام در این دوران، قابل تأمّل است و سکوت و سخنش پیام آور است.
 
تقوا در گفتار امام زمان عليه السلام
اين كتاب تاليف سيد حسين حسيني می باشد .
 
هدايتگران راه نور - زندگانى امام حسن عسكرى ‏عليه السلام
اين كتاب تاليف آية الله سيد محمد تقى مدرسى می باشد .
 
حیدرانه ها
داستان های شیرین و مستند از شجاعت حضرت علی (ع)
اين كتاب تاليف محمد صحتی سردرودی می باشد .
این کتاب در سه فصل و به این ترتیب، تنظیم و تألیف شده است:
فصل نخست از کلیات و مقدّمات سخن می گوید و حرف و حدیث هایی را که از نظر تاریخی زمان خاصّی را نشان نمی دادند و در دو فصل بعدی نمی گنجیدند، در این فصل آورده شده اند که به صورت کلّی و مجمل از شجاعت امام علی علیه السلام روایت ها در سینه دارد که برخی در عین کوتاهی بسیار رسا و گویا هستند.
فصل دوّم که مفصّل ترین فصل کتاب هم است، شجاعت ها و رشادت های آن حضرت را در عصر بعثت و در حضور حضرت رسول اللّه صلی الله علیه و آله روایت می کند.
و فصل سوّم دوران خلافت امیر مؤمنان علی علیه السلام را در بر می گیرد و بیشتر از جنگ صفّین سخن می گوید که حضرتش با این که در آن زمان عمر مبارکش از شصت سال هم گذشته بود، باز در دفاع از حقّ و عدالت مثل یک مرد جوان و برومند در میدان رزم یکه تاز بود که به راستی جای شگفتی است.
 
تفسير كوثر جلد سوم
اين كتاب تاليف آيت الله يعقوب جعفرى مراغى می باشد .
 
سيره عملى امام باقر (عليه السلام)
اين كتاب تاليف على نظرى منفرد می باشد .
 
نام محبوب
اين كتاب تاليف سيد حسين حسينى می باشد .
 
دوست نما ها
تفسیر سوره منافقون
اين كتاب تاليف آيت الله العظمي حاج شيخ جعفر سبحانى می باشد .
 
حديث قبل از ميلاد
اين كتاب تاليف سيد مجتبى بحريني می باشد .
بشارت هاي چهارده معصوم عليه السلام درباره امام زمان عليه السلام و تفسير آيه ي «و لقد كتبنا في الزبور» و سرانجام ماجراي آمدن مليكه مادر والاگهر آن حضرت به سامرّا و ازدواج ايشان با حضرت عسكري عليه السلام و به دنيا آمدن پيشواي دوازدهم به همراه سرودهايي منتخب، در اين اثر آمده است.
ديدگاههاى دو خليفه
اين كتاب تاليف نجاح الطائى با ترجمه رئوف حق پرست می باشد .