صحيفه نور جلد ۱۱

امام خميني رحمه الله عليه

- ۱۵ -


تاريخ : 23/11/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام لئونيد برژنف
بسم الله الرحمن الرحيم
حـضـرت لئونيد برژنف صدر هياءت رئيسه شوراى عالى اتحاد جماهير شوروى مسكو با تـشـكـر از پـيام آن حضرت به مناسبت اولين سالگرد انقلاب اسلامى ملت شريف ايران و ضـمـن ابـلاغ مـراتـب توجه و علاقه ما به ملت دوست كشور شوروى ، اميدواريم كه صلح جـهـانـى بـر پـايـه اسـتـقـلال مـلت هـا و عـدم مـداخـله در امـور يـكـديـگـر و مـراعـات اصـل حـفـظ تـمـاميت ارضى كشورهاى منطقه بنا گردد و هرگونه تعرضى به كشورهاى دنـيـاى سـوم و اسـلامى و بخصوص در اين منطقه بر خلاف موازين است كه بايد پايه و اساس درستى مابين ملت ها باشد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 23/11/58
پيام امام خمينى به ملت ايران
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن از عـواطـف مـلت شـريف نسبت به خادم خودشان تشكر مى كنم . از اينكه من كلمه اى گفته بـودم كـه مـوجـب نـگـرانـى بـعـضـى دوسـتـان شـده بـود، لازم ديدم كه به عرض آقايان برسانم كه حال من بحمدالله رو به بهبودى است و از دكترها تشكر مى كنم . مطلبى كه بـايد عرض كنم دو چيز است : يكى راجع به سيلى كه آمده است در جنوب و گفته مى شود كه خساراتى وارد آمده است به برادرهايمان . من از همه ملت مى خواهم كه برادروار شركت كـنـنـد بـا هـم و جـبـران ايـن خـسـارات را بـكـنـنـد و ارتـش بـايـد هـليـكـوپـتـر و سـايـر وسائل نجات و وسائلى كه در دست آنهاست ، در اختيار آنها بگذارد و كوشش خود را بكند، امـيـدوارم كـه خـداونـد بـه آنها كمك كند. مطلب ديگرى كه بايد عرض كنم اين است كه تا آنـجـائى كـه مـن شـاهـد انـتـخـابـات در ايـران بـودم ، از زمـان قـبـل از رضـا شـاه ، سـال هـاى طولانى كه شاهد بودم انتخابات را، انتخاب آزاد در ايران نـبـود. مـنـتها انتخابات يك وقت با زور خوانين بلاد و مالكين بلاد انجام مى گرفت و زمان رضـاشـاه كه دست آنها كوتاه شد، تحت كنترل رضاشاه بود و ديگر مجلسى در كار نبود بـه جـز انـتـصـابـاتـى كـه از اشخاص معلوم و در زمان محمدرضا بدتر از او شد. من مى تـوانـم ادعـا كـنـم كـه انـتـخابات در اين سال ، تنها انتخاباتى است كه به راءى مردم و بـدون فـشار كسى و بدون اينكه دخالت داشته باشند اشخاص در آراء مردم ، انجام خواهد گـرفت . لكن من از همه قشرها، از همه ملت مى خواهم كه آداب اسلامى خودشان را نسبت به هـمـه امـور، خـصـوصـا در انـتـخـابـات حـفـظ كـنـنـد و مـبـادا خـيـال كـنـنـد كـه مـبـارزات انـتـخـابـاتـى عبارت از اين است كه به ديگران بد بگويند و كـارشـكـنى بكنند. البته دعوت به انتخاب اشخاص مانع ندارد لكن توجه داشته باشند كه همانطور كه انتخاب رئيس جمهور، به آن سلامت و به آن آرامش و به آن خوبى گذشت كه نمونه بود در ايران من اميد آن دارم كه اين انتخابات هم به همانطور بگذرد و همه با هـم بـرادروار در يـك مـقـصـد بـاشـيم در يك مقصد باشيد و خداوند را شاهد بدانيد و ناظر بدانيد و نهضت را لكه دار نكنيد. دشمن ها در صددند كه خرده گيرى كنند و من اميدوارم كه خـداونـد هـمـه شما را تاييد كند و همه با سلامت اين انتخابات را هم بگذرانيد و بعد را هم همين طور.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 23/11/58
پيام امام خمينى به ملت ايران در مورد انتخابات مجلس شوراى اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن با كمال مباهات از رشد سياسى و تعهد اسلامى ملت شريف ايران تشكر مى كنم كه در هـمـه پـرسى هاى گذشته ، خصوصا در انتخاب رئيس جمهور، در اخلاق اسلامى و تعالى روحـى ، گـوى سـبـقـت را ربـودنـد و ثـابـت كـردنـد كـه انـقـلاب اسـلامـى بـزرگ مـاقـبل از آنكه انقلاب سياسى و اجتماعى باشد، يك انقلاب معنوى روحانى است . من در ايام آخـر عـمـر بـا امـيـدوارى كامل و سرافرازى از نبوغ شما به سوى دار رحمت كوچ مى كنم . سرفرازى و مباهات آنگاه به حد كمال خواهد رسيد كه در انتخابات مجلس شوراى اسلامى چـون انـتخابات رياست جمهورى كمال رشد انسانى اسلامى خود را نشان دهيد. شما اى ملت عـزيـز كـه بـراى خـدا و جلب رضاى او بپا خاستيد و با تاييد و توفيق ذات مقدسش به پـيـروزى مـعـجزه آسا رسيديد، اكنون نيز در اين مرحله كه مقام امتحان است كوشش كنيد كه مصالح اسلام و كشور اسلامى را فداى منافع شخصى يا گروهى نكنيد. من انتظار دارم كه وحدت كلمه خود را حفظ و در انتخاب وكلاى خود رضاى حق را بر رضاى خود مقدم داريد. من مـتـواضـعـانـه از شـما مى خواهم كه حتى الامكان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمائيد و اشـخـاصـى اسـلامـى ، مـتـعـهـد، غـيـر مـنـحرف از صراط مستقيم الهى را در نظر بگيريد و سـرنـوشـت اسـلام و كشور خود را به دست كسانى دهيد كه به اسلام و جمهورى اسلامى و قـانون اساسى معتقد و نسبت به احكام نورانى الهى متعهد باشند و منفعت خود را بر مصلحت كـشـور مـقـدم نـدارنـد. مـن از شـما مى خواهم كه تا انعقاد مجلس شوراى اسلامى كه شوراى انقلاب به منزله آن است ، از شوراى انقلاب اسلامى و از افراد آن شورا كه خدمتگزار به اسـلام و بـه مـلت و مـورد تـايـيد اينجانب هستند پشتيبانى نمائيد. من از شوراى انقلاب مى خـواهم كه صادقانه با آنان همكارى نمايند و چون برادران باوفا از هم پشتيبانى كنند و چـنـانكه دستور اسلام است ، يد واحد بر (من سوى ) باشند. من در بيمارستان دعاگوى شـمـا هـسـتـم و انـتـظـار آن دارم كـه هـمـبـسـتـگـى شـمـا را در مـسـائل كـشـورى بـشـنـوم . مـن از همه ملت و همه گروه ها خواهانم در اين لحظات حساس كه دشمنان همه
در كـمـيـنـنـد و منتظر فرصت ، به خاطر خداى متعال و به خاطر مصالح كشور و ملت و به خـاطـر خـون هـاى ريـخته شده در راه آزادى و استقلال ، به خاطر هر چه كه آن را محترم مى شـمـاريـد از اخـتـلاف و نـفـاق دسـت بـرداشـتـه و خـود را در مقابل حق و خلق سرفراز نمائيد از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمين را خواستارم .
والسلام على عبادالله الصالحين
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 27/11/58
پيام امام خمينى به بازماندگان سيل خوزستان و ملت ايران
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن اطـلاع نـداشـتـم كـه تـلفـات جـانـى داشـتـه اسـت ايـن سـيـل و از خـسـارات هـم كـم اطـلاع بـودم ، اخـيـرا اطـلاع حـاصـل شـد كه هم تلفات جانى سنگين و هم خسارات بسيار سنگين وارد شده است كه موجب تـاءثـر و تاءسف است . من به بازماندگان درگذشتگان تسليت عرض مى كنم و به ملت هـم در ايـن مـصـيـبـت بـزرگ تسليت عرض مى كنم و براى گذشتگان از خداى تعالى رحمت مـسـئلت مـى كـنـم . و بـايـد از هـمـت والاى مـلت تـشـكـر كـنـم كـه بـا هـمـت بـزرگ مـشـغـول هـسـتـند براى جبران خسارات و من اميدوارم كه به طور شايسته اين خسارات جبران شـود و بـازمـانـدگـان اين اشخاص پرستارى بشوند. از خداوند تعالى سلامت و سعادت ملت بزرگ ايران و سعادت همه دوستان را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 27/11/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام سرهنگ قذافى
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آقاى سرهنگ معمر القذافى رهبر كشور اسلامى ليبى
پـيـام آن حـضـرت در مـورد كـسـالت و احـوالپـرسـى از ايـنـجـانـب واصـل گـرديـد. از اظـهـار مـحـبـت جـنـابعالى متشكرم و پيرو آن پيام ديگرى را به مناسبت تـبـريـك سالگرد انقلاب شكوهمند اسلامى ملت شريف از طرف شما دريافت نمودم . ضمن ابـراز تشكر از دريافت پيام مزبور، موفقيت روزافزون مسلمانان جهان را از خداى تعالى مسئلت نموده ، اميد است ملل اسلامى با اتحاد و همكارى بيشتر بتوانند بر دشمنان داخلى و خـارجى پيروز گشته و از تحت سلطه استعمارگران شرق و غرب خصوصا امريكا نجات يابند.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/11/58
پاسخ امام خمينى به پيام اعضاى شركت كننده در كنگره انقلاب اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
كـنـگـره انـقلاب اسلامى ! پيام جامع الاطراف را ملاحظه نمودم . از تفقد آقايان و حسن نظر به اين ناچيز متشكرم . اميد آن دارم كه شما نخبگان ملت و متعهدان اسلام عزيز موفق باشيد كـه انـقـلاب بـزرگ اسلامى را تا به مقصد كه حكومت الله بر جميع شؤ ون كشور است ، ادامه دهيد و اميد آن دارم كه با وحدت كلمه و كوشش در راه التيام بين قشرهاى مختلف موفق شـويد كه نمايندگانى متعهد، متفكر، دلسوز به ملت و خصوص طبقه مستضعف و خدمتگزار بـه اسـلام و مـسـلمـيـن ، در مـجلس شوراى اسلامى بفرستيد و ملت بزرگ را براى اين امر اسـلامـى مـلى بـرانگيزيد و پس از تشكيل مجلس نيز از مجلس و دولت پشتيبانى كنيد و در راس بـرنـامـه ملت و دولت بايد استقلال همه جانبه كشور، از قواى انتظاميه گرفته تا قواى تقنينيه و قضائيه و اجرائيه باشد و از پيوستگى هاى زمان طاغوت به قدرت هاى شـيـطانى احتراز و دست آنان را از اين سفره يغماى عهد سلطنت شيطانى قطع نمائيد و اميد آن دارم كـه مـجـلس شـوراى اسـلامـى و دولت انـقـلابـى اسـلامـى تـصـفـيـه كامل از عناصر ضد انقلاب و ضد اسلام را بطور قاطع و انقلابى شروع نمايند و آخرين عـرض مـن آن اسـت كـه از اخـتـلاف كـه مـنـشـاء هـمـه بـدبـختى هاست و مخالف رضاى خداى مـتـعـال اسـت احـتـراز و نـمـايـنـدگـان محترم مجلس ‍ از رفتار و گفتارى كه در مجالس زمان طاغوت بر خلاف موازين شرعيه و اخلاقيه انجام مى گرفت اجتناب نموده ، در مخالفت هاى آرائى و سـيـاسـى از حـدود اخـلاق انـسـانـى تـجـاوز نـنـمـايـنـد. از خـداونـد متعال توفيق همگان را در خدمت به اسلام و مسلمين و كشور مسئلت مى نمايم . والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 30/11/58
فـــرمـــان امـــام خـــمـــيـــنـــى بـــه بـــنـــى صـــدر (انـــتـــصـــاب بـــنـى صـدر بـه فـرمـانـدهـىكل قوا)
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى بنى صدر رئيس جمهورى ايران
در ايـن مـرحـله حـسـاس كـه احـتياج به تمركز قوا بيشتر از هر مرحله است ، جنابعالى به نمايندگى اينجانب به سمت فرماندهى كل نيروهاى مسلح به ترتيبى كه قانون اساسى جـمـهـورى اسلامى ايران تعيين كرده است منصوب مى شويد. اميد است كه با شايستگى كه جـنـابـعـالى داريـد، امـور كـشـورى و لشـگـرى و قـواى مسلح به نحو شايسته با موازين اسـلامـى جـريـان پـيـدا كـنـد. از خـداونـد تعالى توفيق همگان را در خدمت به ملت اسلامى خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 21/12/58
پيام امام خمينى در رابطه با هفته بسيج مستضعفين
بسم الله الرحمن الرحيم
ايـنـجـانـب از مـلت شـريـف ايـران و از جـوانـان بـرومـنـد كـه از بـسـيـج عـمـومـى استقبال نمودند تشكر مى كنم . دفاع از اسلام و كشور اسلامى امرى است كه در موقع خطر تـكـليـف شـرعـى ، الهـى و مـلى اسـت و بر تمام قشرها و گروه ها واجب است . در اين موقع حـسـاس كـه مـلت بـا دشـمـنـان سـرسـخـت و ابـرقـدرت هـا خـصـوصـا امريكا كه با مداخله جـنايتكارانه خودش در طول سلطنت غاصبانه محمدرضا پهلوى ، ملت ما را از رشد سياسى و فرهنگى و اقتصادى بازداشت و ذخائر اين ملت فقير را به يغما برد، مواجه است ، اگر غـفـلت شـود و بـا قـدرت و پـشـتـكار در مقابل دشمنان بشريت خود را مهيا نكند و با بسيج عمومى كه به خواست خداوند متعال هيچ قدرتى نمى تواند با آن مقابله كند مهياى دفاع از كشور اسلام نشود، خود را و كشور خود را با دست خود به تباهى كشانده است . من از آنچه تـاكـنـون بـه همت مردان و زنان باشرف و رزمنده شده است ، اميد آن دارم كه در بسيج همه جـانـبـه آمـوزش نـظـامـى و عـقـيـدتـى و اخـلاقـى و فـرهـنـگـى بـا تـايـيـد خـداونـد مـتـعال موفق شوند و دوره تعليمات و تمرين هاى عملى نظامى و پارتيزانى و چريكى را شـايـسـتـه و به طورى كه سزاوار يك ملت اسلامى بپا خاسته است ، به پايان رسانند. بـكـوشـيـد تـا هـر چـه بـيـشـتـر نـيـرومـنـد شـويـد در عـلم و عـمـل و بـا اتـكـال بـه خـداى قادر، مجهز شويد به سلاح و صلاح ، كه خداى بزرگ با شماست ، كه دست قدرتى كه قدرت هاى شيطانى را در هم شكست پشتيبان جامعه الهى است .
مـن امـيـدوارم كـه ايـن بـسـيـج عمومى اسلامى ، الگو براى تمام مستضعفين جهان و ملت هاى مـسـلمـان عـالم بـاشـد و قـرن پـانـزدهم قرن شكستن بت هاى بزرگ و جايگزينى اسلام و تـوحـيد به جاى شرك و زندقه و عدل و داد به جاى ستمگرى و بيدادگرى و قرن انسان هاى متعهد به جاى آدمخواران بى فرهنگ باشد.
اى مـسـتـضـعـفـان جـهـان ! بـپا خيزيد و خود را از چنگال ستمگران جنايتكار نجات دهيد. و اى مـسـلمانان غيرتمند اقطار عالم ! از خواب غفلت برخيزيد و اسلام و كشورهاى اسلامى را از دست استعمارگران و وابستگان به آنان رهائى بخشيد.
اى مـلت شـريـف ايـران ! به نهضت اسلامى خود ادامه دهيد و به اجانب (هر كه باشد) اجازه نـدهـيـد كه در سرنوشت شما دخالت كند و به غارتگرى ها براى هميشه خاتمه دهيد و با قاطعيت
از امـريـكـا و هـر دولت ديـگر كه به حمايت خيانتكار به اسلام و ملت (محمدرضا پهلوى ) بـرخـاسـتـه اسـت ، بخواهيد كه اين جانى و اموال مسروقه ملت را به ما برگردانند و تا پيروزى از پاى ننشينيم .
بار الها! پشتيبان ملت و جوانان عزيز ما باش كه اينان براى رضاى تو بپا خاسته اند و بـا نـهـضـت خـود دشـمـنـان ديـن را از صـحـنـه رانـده انـد: (انـك عـلى كل شى ء قدير).
سـلام و درود بـر مـلت بـزرگ و بـر مـبـارزان راه حـق و استقلال و آزادى .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 4/12/58
انـــتـــصـــاب آيـــت الله اردبـــيـــلى بـــه ريـــاســـت دادسـتـانـىكل كشور
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب حجت الاسلام آقاى حاج سيد عبدالكريم موسوى اردبيلى دامت افاضاته
نـظـر بـه اهـمـيت نقش قوه قضائيه در تاءمين سعادت و سلامت جامعه و تماميت نظام جمهورى اسـلامـى و ضـرورت ايـجاد تشكيلات نوين قضائى بر اساس تعاليم مقدس اسلام ، به رياست دادستانى كل كشور منصوب مى شويد تا با همكارى رئيس ديوانعالى كشور، فقها، قضات ، كارمندان شريف و صالح دادگسترى و حقوقدانان ديگر به تهيه طرح و برنامه و ايجاد تشكيلات نوين به تدوين لوايح قضائى جديد جمهورى اسلامى ايران بپردازيد. اميدوارم خداوند متعال شما را در انجام اين امر خطير يارى فرمايد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 4/12/58
استفتاء از محضر امام خمينى درباره خروج ارز از كشور
خدمت حضرت امام خمينى رهبر انقلاب اسلامى ايران
پـس از اهـداء سـلام و تحيت ، نظر مبارك را در مورد اخراج ارز از مملكت به طرق مختلف به خـصـوص طـلاى خـالص و مـشـخـص ‍ شـدن رابـطه خارج كنندگان از مرز با طلافروشان شـهـرسـتـان ها و معاملاتى كه كمك به اخراج ارز مى كند، در شرايطى كه خروج ارز به ضرر كشور است بيان فرمائيد.
متن فتواى امام :
بسمه تعالى
در فرض مذكور، هم اخراج ارز و هم اعانت بر آن ، از جمله فروش به اشخاصى كه اخراج مـى كـنـنـد حـرام اسـت و لازم اسـت مـسلمانان پايبند به مصالح اسلام و مسلمين از اعمالى كه مخالف مصلحت كشور است اجتناب كنند.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 4/12/58
فـــرمـــان امـــام خـــمـــيـنـى بـه آيـت الله بـهـشـتـى در مـورد انـتـخـاب ايشان به عنوان رئيسديوانعالى كشور
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب مستطاب حجت الاسلام آقاى حاج سيد محمد حسينى بهشتى دامت افاضاته
نـظـر بـه اهـمـيت نقش قوه قضائيه در تاءمين سعادت و سلامت جامعه و تماميت نظام جمهورى اسـلامـى و ضـرورت ايـجاد تشكيلات نوين قضائى بر اساس تعاليم مقدس اسلام ، به ريـاسـت ديـوانـعـالى كـشـور مـنـصـوب مـى شـويـد تـا بـا هـمـكـارى دادسـتـان كـل كـشـور، فـقـهـا، قـضـات ، كارمندان شريف و صالح دادگسترى و حقوقدانان ديگر به تـهـيـه طـرح و بـرنامه و ايجاد تشكيلات نوين به تدوين لوايح قضائى جديد جمهورى اسلامى ايران بپردازيد.
اميدوارم خداوند متعال شما را در انجام اين امر خطير يارى فرمايد.
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 4/12/58
پيام امام خمينى در مورد گروگان ها و تصرف لانه جاسوسى آمريكا
بسم الله الرحمن الرحيم
جنايات شاه مخلوع چيزى نيست كه از ياد ملت رفته باشد و يا بشود از ياد برد. بر همه روشـن است كه محمدرضا پهلوى ما را از هر جهت وابسته به امريكا كرده بود، چه از نظر اقـتـصـادى و سـيـاسـى و چـه از نـظر فرهنگى و نظامى و چه از نظر معنوى و خصلت هاى انسانى و اگر مهلت مى يافت ، به اسلام ضربه جبران ناپذير مى زد. همه مى دانند كه دست او و پدرش به خون بزرگ و كوچك اين مرز و بوم آغشته است .
كـشـتـار دسـتـجـمعى و زندان و شكنجه و تبعيد از امور رايج رژيم اين پليد بود. شاه به حـمـايـت و پـشـتـيـبـانـى دولت امـريكا دست به اين جنايات وحشيانه زد و ملت ما را از هستى ساقط كرد.
مـلت ايـران در مـقـابـل ايـن خـانـدان كـثـيـف و امـريـكـا و عمال آنان دست از مبارزات برحق خويش بر نمى دارد و نخواهد برداشت .
دولت ايران و جناب آقاى رئيس جمهور تمام كوشش و سعى شان را در استرداد شاه خائن و اخـذ امـوال مـلت ايـران از او بـنـمايند كه ملت دلير دست از اين خواست بر حقشان بر نمى دارند و قدمى به عقب نمى گذارند.
يكى از آثار اين خواست ، تصرف لانه جاسوسى بود كه مورد تاييد ملت قرار گرفت و چيزى جز عكس العمل جنايات دولت امريكا نمى تواند باشد. اكنون كه كميسيون بررسى و تـحـقـيـق در مـداخـلات گـذشـتـه امـريـكـا در امور داخلى ايران از طريق رژيم شاه سفاك ، تـوسـط جـنـاب آقـاى رئيـس جـمـهـورى و شـوراى انـقلاب اسلامى ايران تحقق مى پذيرد، جنايات آنان به اثبات خواهد رسيد.
لازم اسـت در آن روز، مـعـلوليـن عـزيـز و قـهـرمـانان انقلاب ما در اين مجمع حضور يابند و خانواده شهدا، طومارهاى جنايات شاه و امريكا را به محكمه بفرستند.
هـمـانـطـور كـه بـارهـا گـفـتـه ام مـا خـواسـتـار اسـتـرداد شـاه و امـوال مـلت از او مـى بـاشـيـم . دانـشـجـويـان مـسـلمـان و مـبـارزى كـه لانـه جـاسـوسـى را اشـغال كرده اند با عمل انقلابى خودشان ضربه اى بزرگ بر پيكر آمريكاى جهانخوار وارد نمودند و ملت را سرافراز كردند ولى از آنجا كه در آينده نزديك نمايندگان مردم در مـجـلس شـوراى اسـلامـى اجـتـمـاع مـى نـمايند، با نمايندگان مردم است تا نسبت به آزادى گـروگـان هـا و امتيازاتى كه در قبال آن بايد بگيرند و تصميم گيرند زيرا اين مردمند كه بايد در جريانات سياسى دخالت داشته باشند،
البـتـه تـا تـشـكـيـل مـجـلس شـوراى اسلامى ، شوراى انقلاب و جناب رئيس جمهور كوشش خـودشـان را دربـاره برگرداندن شاه و اموال ملت و جريانات سياسى كه زمينه اينگونه خواست ها را فراهم مى كند، مبذول دارند.
از خداوند متعال نصرت اسلام و شكست دشمنان اسلام را خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 9/12/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام رئيس شوراى دولتى جمهورى مردم لهستان
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آقاى هنريك ژابلونسكى رئيس شوراى دولتى جمهورى مردم لهستان
بدين وسيله از پيام محبت آميز جنابعالى به مناسبت نخستين سالگرد انقلاب اسلامى ايران تشكر مى كنم . از خداى تعالى رفاه حال مستضعفين جهان را مسئلت مى نمايم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 9/12/58
پاسخ امام خمينى به تلگرام رئيس جمهورى بنگلادش
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آقاى ضياءالرحمن رئيس جمهورى مردم بنگلادش
بدين وسيله از پيام محبت آميز شما به مناسبت حادثه دلخراش سقوط هواپيما تشكر مى كنم . فـرصـت را مـغـتـنـم شـمرده بهترين آرزوهاى خود را براى پيشرفت و تعالى ملت برادر مسلمان بنگلادش و كليه مسلمانان جهان ابراز مى دارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 11/12/58
بيانات امام خمينى در جمع مردم و كاركنان بيمارستان قلب
بسم الله الرحمن الرحيم
تـوصـيـه بـه اقـشـار مـلت در خـنـثـى نـمـودن تـوطـئه هـاى در حال اجرا
مـن در اين مدت كه در اين بيمارستان بودم و موجب زحمت همه آقايان ، و حالا كه مى خواهم از آقـايـان مـفارقت كنم از همه تشكر مى كنم و دعاگوى همه هستم . من اميدوارم كه همه ما در اين بـرهـه از زمـان در ايـن مـوقع حساسى كه بر مملكت ما مى گذرد و توطئه هائى كه براى مـلت و مـمـلكـت مـا در دسـت اجـراسـت ، همه ملت ، همه قشرهاى ملت ، دست به دست هم بدهند و تـوطـئه ها را خنثى كنند. من از شما كارگرها و كارمندان اين بيمارستان تشكر فوق العاده مـى كـنـم و از اطـبـاء مـحـتـرم كـه در ايـن مـدت بـا مـن كـمـال مـحـبـت را كـرده انـد و مـثـل فـرزنـدى كـه پـدر پـيرش را پرستارى مى كند، پرستارى كردند، تشكر مى كنم . خـداونـد هـمـه شـما را حفظ كند و همه ملت را حفظ كند. يك كلمه اى كه در اين موقع لازم است بـه آن تـوجـه بـشـود قـضـيـه انـتـخـابـات اسـت . ايـن قدم آخرى است كه ملت ما بايد با شـايـسـتـگى هر چه تمامتر !!! شايسته !!! اين قدم را بردارند و توجه داشته باشند كه دوره هـاى سـابـق كـه دوره طـاغـوت بـود، بـراى انـتـخـابـات در عـيـن حـال كـه انتخاباتى در كار نبود، لكن كارهاى طاغوتى انجام مى گرفت و حالا بايد همه آقايان متوجه باشند كه دولت اسلامى است ، جمهورى اسلامى است و مجلس ، مجلس اسلامى اسـت و بايد اخلاق همه در انتخابات هم اخلاق اسلامى باشد و افرادى را انتخاب كنيد كه مـتعهد به اسلام ، شرقى و غربى نباشند، بر صراط مستقيم انسانيت و اسلاميت باشند. من امـيـدوارم كه اين مرحله را هم به شايستگى و به طورى كه دلخواه همه ملت ماست و دلخواه مـاسـت عـمـل بـكـنـند و وكيل هائى كه آراسته هستند به اخلاق خوب ، متعهد هستند به اسلام ، وفـادار هـسـتـنـد بـه كشور خودشان ، خدمتگزار هستند به شما و به كشور، آن اشخاص را انـتـخـاب كـنـند و در مجلس بفرستند كه انشاءالله اين قدم آخر هم با شايستگى برداشته بشود و ايران انشاءالله سر و سامان پيدا بكند و از آن فشارها و اختناق ها كه خارج شده اسـت تـا آخـر خارج باشد. من دعاگوى همه هستم و در اين روز آخر عمر به همه شما دعا مى كنم و هر چه خدمت از من برآيد با حالى كه دارم مضايقه ندارم و خدمتگزار همه هستم .
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ :20/12/58
پـيـام امـام خـمـيـنـى بـه مـلت ايـران در رابـطـه بـا كـمـيـسـيـون تـحـقـيق جنايات دولت آمريكا
بسم الله الرحمن الرحيم
مـلت شـريـف و مـبـارز ايـران جـنايات شاه و امريكا چيزى نيست كه احتياج به اثبات داشته بـاشـد. شـاه و امـريـكـا مـا را در تـمـام زمـيـنـه هـا وابـسـتـه نـمـوده انـد. قـتـل و ضـرب و شـتـم و زنـدان و تبعيد از امور رايج اين جانيان بوده است . ما تا آخر عمر عليه دولت آمريكا مبارزه مى كنيم و تا آن را به جايش ننشانيم و دستش را از منطقه كوتاه نـكـنـيـم و بـه تـمـام مـبـارزان راه آزادى كـمـك نكنيم تا آنها را شكست دهند و خود مردم ايران سـرنـوشـت خـويـش را به دست گيرند، از پاى نمى نشينيم . براى ما شرق تجاوزگر و غرب جنايتكار فرقى نمى كند. ما مى جنگيم و چون حق پيروز است . پيروزيم سلطه امريكا تـمـام بـدبـخـتـى هاى ملل مستضعف را به دنبال دارد و تجاوز شرق متجاوز روى تاريخ را سياه نموده است .
ملت عزيز ايران ! بيدار باشيد كه ساليان دراز مبارزه در پيش داريد، ابرقدرتها براى نـابـودى شما هر روز نقشه مى كشند ولى (ان كيد الشيطان كان ضعيفا) مساءله اى كه ايـن روزهـا عـنـوان شده است ، قضيه امريكا و گروگان هاى جاسوس امريكائى است كه در دست دانشجويان مسلمان و مبارز است . در اين مورد مطالبى چند را متذكر مى شوم :
1 !!! رونـوشت كليه مدارك مربوط به دخالت آمريكا و شاه خائن را بايد در اختيار هياءت بررسى و تحقيق جنايات دولت امريكا و شاه گذاشت و دانشجويان مسلمان هم اگر مداركى در اين مورد دارند، رونوشت آن را در اختيار اين هياءت بگذارند.
2 !!! ملاقات با گروگان هايى كه در پرونده جنايات امريكا و شاه دخالت دارند، براى بازجوئى از آنان آزاد است .
3 !!! اگـر هـيـاءت بـررسـى ، نـظـر خـودش را در تـهـران ، درباره جنايات شاه مخلوع و دخالت هاى امريكاى متجاوز ابراز داشتند، ملاقات با تمامى گروگان ها بلامانع است .
بـار ديـگر پشتيبانى خود را از شوراى انقلاب و شخص جناب رئيس جمهور اعلام مى دارم و از هـمـه مـى خـواهـم كـه آنـان را يـارى كنند و در پشتيبانى از آنان كوتاهى نكنند و از همه قـشـرهـا مـى خـواهـم كـه از اخـلاق پـسـنـديده اسلام پيروى نمايند و حقوق برادرى را حفظ نمايند.
خـواهـران و بـرادران عـزيـزم ! امـروز روز اتـحاد و اتفاق است . امروز روزى است كه اگر هماهنگ نباشيد، يا گرفتار شرق مى شويد و يا غرب . هرگز روى يك سخن نايستيد و هر چه صلاح اين مرز و
بوم و ملت اسلام است ، انجام دهيد. نهضت ملت شريف ايران براى قطع ايادى دشمنان ادامه دارد و تـا امريكا و ساير ابرقدرتها به ستمكارى و جنايات خود ادامه مى دهند ملت ما به مـقـابـله و مبارزه خود با آنان ادامه مى دهد و استقلال همه جانبه خود را با تمام قوا حفظ مى كـنـد. بـر روشـنفكران است كه هر چه بيشتر در رسوائى ابرقدرت ها بكوشند و اميدوارم كـه خمينى از راه مستقيم اسلام كه مبارزه با قدرت هاى ستمگر است ، هيچ گاه منحرف نشود و بـراى بـه ثـمـر رساندن اهداف اسلام از پاى ننشيند، چنانكه اميدوارم ملت هاى مسلمان و خصوصا ملت مبارز ايران ، در اين هدف كوشا باشند و مبارزه خود را عليه ستمگران شرق و غرب ادامه دهند از خداوند متعال نصرت اسلام و مسلمين را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى

fehrest page

back page