صحيفه نور جلد ۲۱

امام خميني رحمه الله عليه

- ۴ -


3 !!! تمامى فرزندان عزيزم در سپاه اعم از فرماندهان و سايرين هماهنگى هاى لازم را با نـمـايـنـده مـحـتـرم ايـن جـانـب داشـتـه و دارنـد و تـخـطـى از آن بـا عـكـس العمل روبرو خواهد شد.
4 !!! از اين پس تاءييد عزل و نصب فرماندهان سپاه پاسداران با شماست
5 !!! از آنـجـا كـه شـمـا نـمـايـنـده ايـن جـانـب در جـهاد سازندگى هم مى باشيد از خداوند متعال مى خواهم تا با هماهنگى سپاه و جهاد بتوانيد اين دو نهاد مقدس انقلاب را يار و همكار يكديگر نماييد تا بهتر بتوانند به اسلام و انقلاب و ايران خدمت كنند.
توفيق و تاءييد شما را از خداوند تعالى آرزومندم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 29/12/67
پيام به مناسبت سال نو
بسم الله الرحمن الرحيم
يـا مـقـلب القـلوب و الابـصـار يـا مـدبـر الليـل والنـهـار يـا محول الحول والاحوال حول حالنا الى احسن الحال .
تـحـويـل حـال الى الحـسـن الحـال ايـن اسـت كـه انـشـاء الله در ايـن سـال نـو مـا تـغـيـيـرات روحـى بـدهـيـم ، يـعـنـى واقـعـا تـحـول بـرايـمـان حـاصـل بـشـود و او بـه ايـن اسـت كـه هـمـان طـورى كـه سـيره انبيا از اول تـا آخـر بوده است كه جنگ و صلحشان براى خدا بوده است ، هيچ پيغمبرى جنگ نكرد الا براى خدا و صلح نكرد الا براى خدا.
و امـسـال نـوروز مـا بـين دو عيد واقع شده است يكى عيد سعيد ولادت حضرت امام حسين سلام الله عـليـه كـه احـيـا كـننده دين اسلام بود از صدر اسلام تا آخرالزمان و يكى هم عيد 15 شعبان ولى عصر ارواحنا له الفدا كه او تا ازل احيا مى كند دين خداى تبارك و تعالى را. و مـا امـيـدواريـم كـه مـلت مـا در ايـن سـال نـو بـه طـورى عـمـل بـكـنـد كـه سـيـره انـبـيـا بـوده اسـت ، بـه طـورى عـمـل بكند كه سيره اوليا بوده است و عمده اين است كه هواهاى نفس از بين برود، انسان در طول عمر مبتلاى به اين هواى نفس است كه محتاج به رياضت است و من كه گوينده ام موفق نـشـدم بـه اين عمل و من اميدوارم كه ملت ايران و همه مسلمانان دنيا يك تحولى پيدا كنند در اين سال نو كه براى خدا كار كنند، براى سلطه خودشان نباشد، براى پيروزى خودشان نـبـاشـد، براى هواهاى نفسانى نباشد. و خداوند انشاء الله همه را توفيق بدهد كه در راه خداى تبارك و تعالى مجاهدت كنند و انشاء الله اين روز بر همه مبارك باشد و خداوند همه مسلمين را با هم متفق كند در مقابل كفر جهانى
والسلام عليكم و رحمه الله
تاريخ : 2/1/68
پيام به مهاجرين جنگ تحميلى به مناسبت نيمه شعبان
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت خواهران و برادران و فرزندان عزيز مهاجرين جنگ تحميلى ايدهم الله تعالى
با سلام و درود به پيشگاه مقدس مولود نيمه شعبان و آخرين ذخيره امامت حضرت بقيه الله ارواحـنـا فداه و يگانه دادگستر ابدى و بزرگ پرچمدار رهايى انسان از قيود ظلم و ستم اسـتـكـبار، سلام بر او و سلام بر منتظران واقعى او، سلام بر غيبت و ظهور او و سلام بر آنان كه ظهورش را با حقيقت درك مى كنند و از جام هدايت و معرفت او لبريز مى شوند.
سـلام بـر مـلت بـزرگ ايـران كـه با فداكارى و ايثار و شهادت راه ظهورش را هموار مى كـنـنـد و سـلام بـر شما خواهران و برادران مهاجر كه بدون شك در جنگ تحميلى از كسانى هـسـتـيـد كه صدمه فراوان روحى و جسمى و مالى خورده ايد. شما عزيزان در زمان يورش ‍ وحـشـيـانـه صـدام پـس از روزهـا دفـاع قـهـرمـانـانـه اضـطـرارا مـحـل زندگى و راحتى خود را ترك نموده و حقيقتا به زندگى پر مشقت در نقطه اى دور از خـانـه و كـاشانه خويش تن داده ايد. شما مهاجرين عزيز جنگ تحميلى ، لحظه لحظه جنگ و سـخـتـى هـاى آن را درك كـرده ايـد. انـشـاء الله جـمهورى اسلامى در آينده اى نه چندان دور شـهـرها و روستاهاى شما را بهتر از قبل در اختيار شما خواهد گذاشت ، ولى بايد خود به كـمـك مـسـوولان آمـده و در نـوسـازى و مهيا سازى شهر و روستاهاتان آنان را يارى نماييد. بـحـمـد الله فـرزنـدان خـردسـال آن روز شـمـا، امـروز جـوانانى شده اند كه مانند ساير برادران و خواهران خود از ميهن اسلامى شان دفاع خواهند كرد.
هـمـه مـى دانـند كه تحمل هشت سال فشار و سختى فقط براى اسلام عزيز بوده است ، لذا مـسـووليـن بـايـد در دفـاع از اسـلام مـحـكـمـتـر از هـمـيـشـه بـا تـمـام تـوان در مـقـابـل تـجـاوز نـظـامـى ، سـيـاسى و فرهنگى جهانخواران بايستند، چرا كه امروز دنياى استكبار خصوصا غرب خطر رشد اسلام ناب محمدى صلى الله عليه و آله و سلم را عليه منافع نامشروع خود درك كرده است .
امروز غرب و شرق به خوبى مى دانند كه تنها نيرويى كه مى تواند آنان را از صحنه خارج كند، اسلام است . آنها در اين ده سال انقلاب اسلامى ايران ضربات سختى از اسلام خورده اند و تصميم گرفته اند كه به هر وسيله ممكن آن را در ايران كه مركز اسلام ناب مـحـمـدى اسـت نـابـود كـنـنـد. اگـر بتوانند با نيروى نظامى ، اگر نشد، با نشر فرهنگ مبتذل خود و بيگانه كردن ملت از اسلام و فرهنگ ملى
خـويـش و اگـر هـيـچ كـدام از ايـنـهـا نـشـد، ايـادى خـودفـروخـتـه خـود از مـنـافـقـيـن و ليـبرال ها و بى دين ها را كه كشتن روحانيون و افراد بى گناه برايشان چون آب خوردن اسـت ، در مـنـازل و مـراكـز ادارات نـفـوذ مـى دهـند كه شايد به مقاصد شوم خود برسند. و نفوذى ها بارها اعلام كرده اند كه حرف خود را از دهان ساده انديشان موجه مى زنند.
مـن بـارهـا اعـلام كـرده ام كـه بـا هـيـچ كـس در هـر مرتبه اى كه باشد عقد اخوت نبسته ام . چـهـارچـوب دوسـتـى مـن در درسـتـى راه هـر فـرد نـهـفـته است . دفاع از اسلام و حزب الله اصـل خـدشـه نـاپـذيـر سـياست جمهورى اسلامى است . ما بايد مدافع افرادى باشيم كه مـنـافقين سرهاشان را در مقابل زنان و فرزندانشان در سر سفره افطار گوش تا گوش بريدند. ما بايد دشمن سرسخت كسانى باشيم كه پرونده هاى همكارى آنان با آمريكا از لانه جاسوسى بيرون آمد. ما بايد تمام عشقمان به خدا باشد نه تاريخ . كسانى كه از منافقين و ليبرال ها دفاع مى كنند، پيش ملت عزيز و شهيد داده ما راهى ندارند. اگر ايادى بـيـگـانـه و نـاآگـاهـان گـول خورده كه بدون توجه بلندگوى ديگران شده اند، از اين حركات دست بر ندارند، مردم ما آنها را بدون هيچ گونه گذشتى طرد خواهند كرد.
مـسـوولان مـا بـايـد بـدانـنـد كه انقلاب ما محدود به ايران نيست . انقلاب مردم ايران نقطه شـروع انـقـلاب بـزرگ جـهـان اسـلام به پرچمدارى حضرت حجت ارواحنا فداه !!! است كه خـداونـد بـر هـمه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مـسـايل اقتصادى و مادى اگر لحظه اى مسوولين را از وظيفه اى كه بر عهده دارند منصرف كـنـد، خـطـرى بـزرگ و خـيـانـتـى سهمگين را به دنبال دارد. بايد دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنمايند، ولى اين بدان معنا نيست كه آنها را از اهداف عظيم انقلاب كه ايجاد حكومت جهانى اسلام است منصرف كند.
مـردم عـزيـز ايران كه حقا چهره منور تاريخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، بايد سعى كـنـنـد كـه سـخـتـى ها و فشارها را براى خدا پذيرا گردند تا مسوولان بالاى كشور به وظـيـفـه اسـاسـى شـان كـه نـشـر اسـلام در جـهان است برسند و از آنان بخواهند كه تنها برادرى و صميميت را در چهارچوب مصلحت اسلام و مسلمين در نظر بگيرند. چه كسى است كه نـدانـد مـردم عـزيـز ما در سختى هستند و گرانى و كمبود بر طبقه مستضعف فشار مى آورد، ولى هـيـچ كـس هـم نـيـسـت كـه نداند پشت كردن به فرهنگ دنياى دون امروز و پايه ريزى فـرهـنـگـى جـديد بر مبناى اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامى با آمريكا و شوروى ، فـشـار و سـخـتـى و شـهادت و گرسنگى را به دنبال دارد و مردم ما اين راه را خود انتخاب كـرده انـد و بـهاى آن را هم خواهند پرداخت و بر اين امر هم افتخار مى كنند، اين روشن است كه شكستن فرهنگ شرق و غرب بى شهادت ميسر نيست .
من بار ديگر از مسوولين بالاى نظام جمهورى اسلامى مى خواهم كه از هيچ كس و از هيچ چيز جـز خـداى بـزرگ نـترسند و كمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد عليه فساد و فحشاء سـرمـايـه دارى غـرب و پـوچـى و تـجـاوز كـمـونـيـزم نـكـشـنـد كـه مـا هـنـوز در قـدم هـاى اول مبارزه جهانى خود عليه غرب و
شرقيم .
مگر بيش از اين است كه ما ظاهرا از جهانخواران شكست مى خوريم و نابود مى شويم ؟ مگر بيش از اين است كه ما را در دنيا به خشونت و تحجر معرفى مى كنند؟ مگر بيش از اين است كـه بـا نـفـوذ ايـادى قـاتـل و مـنـحـرف خـود در مـحـافـل و مـنازل ، عزت اسلام و مسلمين را پايكوب مى كنند؟ مگر بيش از اين است كه فرزندان عزيز اسـلام نـاب مـحـمـدى در سـراسر جهان بر چوبه هاى دار ميروند؟ مگر بيش از اين است كه زنـان و فـرزنـدان خـردسـال حـزب الله در جـهـان به اسارت گرفته مى شوند؟ بگذار دنـيـاى پـسـت مـاديـت بـا مـا چـنـيـن كـنـد ولى مـا بـه وظـيـفـه اسـلامـى خـود عمل كنيم .
امروز بيشتر از هر زمانى كينه و دشمنى استكبار عليه اسلام ناب محمدى برملا شده است ، بـسـيج عمومى آنان در دفاع از يك خودفروخته و نويسنده مزدور گوياى اين واقعيت است و شـايـد آنـان ايـن همه فضاحت و بى آبرويى شان را به خاطر رسيدن به هدف شوم خود پـيـش بـيـنى نكرده بودند كه امروز با سرافكندگى و خوارى از كرده خود پشيمان و با ذلت مراجعه مى كنند.
احـتـمـالا قضيه مبارزه با حجاب زنان مسلمان در فضاى آموزشى ، حركتى انحرافى براى كـمرنگ كردن جلوه عظيم دفاع جهان اسلام از رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم مى باشد. گرچه خود اين واقعه هم از دردهايى است كه ملت هاى اسلامى گرفتار آن شده اند كـه چـگـونـه در دنـيـاى به اصطلاح آزاد، الزام زنان و دختران مسلمان به رفع حجاب عين دموكراسى است و فقط ما كه گفته ايم كسى كه به پيغمبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم توهين كند و اجماع فقهاء مسلمين فتوا به اعدام آن مى دهند، خلاف آزادى است ! راستى چـرا دنـيـا در بـرابـر كـسـى كـه اجـازه نـدهد تا دختران مسلمان به دلخواه خود با پوشش اسـلامـى در دانـشگاه ها درس بخوانند يا تدريس كنند، ساكت نشسته است ؟ جز اين است كه تـفـسـيـر و تـاويـل آزادى و اسـتـفـاده از آن در اختيار كسانى است كه با اساس آزادى مقدس ‍ مخالفند؟ امروز خداوند ما را مسوول كرده است ، نبايد غفلت نمود. امروز با جمود و سكون و سـكـوت بـايد مبارزه كرد و شور و حال حركت انقلاب را پابرجا داشت . من باز مى گويم هـمـه مسوولان نظام و مردم ايران بايد بدانند كه غرب و شرق تا شما را از هويت اسلامى تـان بـه خـيال خام خودشان بيرون نبرند، آرام نخواهند نشست . نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شويد و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، هميشه با بصيرت و با چشمانى باز بـه دشـمـنـان خـيـره شويد و آنان را آرام نگذاريد كه اگر آرام گذاريد، لحظه اى آرامتان نمى گذارند.
البته ما از زحمات وزارت امور خارجه قدردانى مى كنيم و آنها بايد با جديت به كار خود ادامه دهند كه انشاء الله در انجام وظيفه بزرگ الهى و سياسى خود موفق خواهند بود.
از خـداونـد مـتعال مى خواهم تا مهاجرين عزيزمان را هر چه زودتر به خانه و كاشانه خود بـرسـانـد و تـلخـى غـربـت هـا و سـخـتـى هـا را بـه شـيـريـنـى مـراجـعـت شـان مبدل سازد.
در خـاتمه لازم است از همه كسانى كه از مهاجرين عزيز جنگ تحميلى پذيرايى كرده و مى كـنـنـد و هـمـچـنـيـن از مـسـووليـن مـحـتـرم بـنـيـاد مـهـاجـريـن كـه زحـمـات زيـادى متحمل شده اند، تشكر و قدردانى
نمايم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 8/1/68
پاسخ به استعفاى آيت الله منتظرى از پست قائم مقامى رهبرى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاى منتظرى دامت افاضاته
بـا سـلام و آرزوى مـوفـقـيـت بـراى شـمـا، هـمان طور كه نوشته ايد رهبرى نظام جمهورى اسلامى كار مشكل و مسووليت سنگين و خطيرى است كه تحملى بيش از طاقت شما مى خواهد و بـه هـمـيـن جـهت هم شما و هم من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بوديم و در اين زمينه هر دو مـثـل هـم فكر مى كرديم ولى خبرگان به اين نتيجه رسيده بودند و من هم نمى خواستم در مـحـدوده قـانـونـى آنـهـا دخـالت كنم . از اين كه عدم آمادگى خود را براى پست قائم مقامى رهبرى اعلام كرده ايد، پس از قبول صميمانه از شما تشكر مى نمايم .
هـمـه مـى دانـند كه شما حاصل عمر من بوده ايد و من به شما شديدا علاقه مندم . براى اين كـه اشـتـبـاهـات گـذشـتـه تـكرار نگردد به شما نصيحت مى كنم كه بيت خود را از افراد نـاصـالح پـاك نـمـايـيـد و از رفـت و آمـد مـخـالفـين نظام كه به اسم علاقه به اسلام و جـمـهـورى اسـلامـى خود را جا مى زنند، جدا جلوگيرى كنيد. من اين تذكر را در قضيه مهدى هاشمى هم به شما دادم .
مـن صـلاح شـمـا و انـقـلاب را در ايـن مـى بـيـنـم كه شما فقيهى باشيد كه نظام و مردم از نـظـرات شـما استفاده كنند. از پخش دروغ هاى راديو بيگانه متاثر نباشيد، مردم ما شما را خوب مى شناسند و حيله هاى دشمن را هم خوب درك كرده اند كه با نسبت هر چيزى به مقامات ايران كينه خود را به اسلام نشان مى دهند.
طـلاب عـزيـز، ائمه محترم جمعه و جماعات ، روزنامه ها و راديو و تلويزيون بايد براى مردم اين قضيه ساده را روشن كنند كه در اسلام مصلحت نظام از مسايلى است كه مقدم بر هر چيز است و همه بايد تابع آن باشيم .
جناب عالى انشاء الله با درس و بحث خود، حوزه و نظام را گرمى مى بخشيد.
والسلام عليكم
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 14/1/68
انتصاب آيت الله جنتى به رياست سازمان تبليغات اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ احمد جنتى دامت افاضاته
به دنبال درخواست اعضاى محترم و بزرگوار شوراى عالى سازمان تبليغات مبنى بر اين كـه بـراى پـيـشـبـرد بـهـتـر كـار، شـخـصـى از طـرف ايـن جـانـب بـه تـنـهـايـى مسوول آن سازمان گردد، جناب عالى را به مديريت و رياست آن سازمان منصوب مى نمايم .
روشـن اسـت شـمـا كـه از افراد متدين ، خوب و با سابقه طولانى در مبارزات مى باشيد و عـمـرى را در حـوزه هـاى عـلمـيـه سـپرى كرده ايد، مى توانيد خدمات ارزنده اى به اسلام و انقلاب بنماييد.
اميدوارم با تلاش پيگير و با استفاده از همه نيروهاى مؤ من به انقلاب و اسلام از عهده اين مهم برآييد. تبليغات كه همان شناساندن خوبى ها و تشويق به انجام آن و ترسيم بدى هـا و نـشـان دادن راه گـريـز و مـنـع از آن اسـت ، از اصـول بـسـيـار مـهـم اسـلام عـزيـز اسـت . انـشـاء الله در مـحـدوده تـوانـتـان نـقـاط كور و مـجـهـول را بـراى مـردم شـريف ايران و جهان اسلام باز و روشن نماييد و چهارچوب اسلام ناب محمدى كه در ترسيم قهر و خشم و كينه مقدس و انقلابى عليه سرمايه دارى غرب و كـمـونـيـزم مـتـجـاوز شـرق اسـت و نـيـز راه مـبـارزه عـليـه ريـا و حيله و خدعه را به مردم و بخصوص جوانان سلحشورمان نشان دهيد.
ايـن مـسـاله كـه نـظـام در اهـداف خود جدى است و با هيچ كس شوخى ندارد و در صورت به خطر افتادن ارزش هاى اسلامى با هر كس ‍ در هر موقعيت قاطعانه برخورد مى نمايد، بايد به عنوان يك اصل خدشه ناپذير براى تمامى دست اندركاران و مردم تبليغ گردد.
توفيق جناب عالى و اعضاء معزز و محترم شوراى عالى سازمان تبليغات اسلامى و تمامى افراد اين سازمان را از خداوند متعال خواستارم .
والسلام عليكم و رحمه الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 19/1/68
فـرمـان بـه حـجـت الاسـلام رجـمـانـى مـسـؤ ول بـسيج مستضعفين در مورد صرف كمك هاى مردمى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى رحمانى مسوول محترم بسيج مستضعفين دامت افاضاته
بـا تـشكر از زحمات جناب عالى و تمامى خواهران و برادران بسيج و دست اندركاران كمك هـاى مـردمـى بـه جبهه هاى نبرد حق عليه باطل كه در روزهاى حماسه و جهاد با تلاش خود خـدمـات ارزشـمـنـدى را بـه اسلام و انقلاب و ايران نمودند. جناب عالى كه از مبارزين با سـابـقـه و از دوسـتـان خـوب ايـن جـانـب مـى بـاشـيـد، تـلاش نـمـايـيـد تـا در طول شش ماه آنچه را در اختيار ستاد كمك هاى مردمى است در موارد مصرفش صرف نماييد و كار را به انجام رسانيد.
توفيق جناب عالى را از خداوند متعال خواستارم .
والسلام عليكم
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 26/1/68
نـــامـــه بـــه نـــمــايـنـدگـان مـجلس شوراى اسلامى و وزراء در مورد كناره گيرى آيت اللهمنتظرى
بسم الله الرحمن الرحيم
خـدمـت فـرزنـدان عـزيـز، نـمـايـنـدگـان مـحـتـرم مـجلس شوراى اسلامى و وزراء محترم دامت افاضاتهم
بـا سـلام شنيدم در جريان امر حضرت آقاى منتظرى نيستيد و نمى دانيد قضيه از چه قرار اسـت . هـمـيـن قـدر بـدانـيـد كـه پـدر پـيـرتـان بـيـش از دو سـال اسـت در اعـلامـيـه هـا و پـيغام ها تمام تلاش خود را نموده است تا قضيه بدين جا ختم نـگـردد ولى مـتـاسفانه موفق نشد. از طرف ديگر وظيفه شرعى اقتضا مى كرد تا تصميم لازم را بـراى حـفـظ نـظـام و اسـلام بـگـيـرد، لذا بـا دلى پـر خـون حاصل عمرم را براى مصلحت نظام و اسلام كنار گذاشتم .
انشاء الله خواهران و برادران در آينده تا اندازه اى روشن خواهند شد. سفارش اين موضوع لازم نـيـسـت كه دفاع از اسلام و نظام شوخى بردار نيست و در صورت تخطى ، هر كس در هر موقعيت بلافاصله به مردم معرفى خواهد شد.
توفيق همگان را از خداوند متعال خواستارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 28/1/68
پيام به مناسبت روز ارتش
بسم الله الرحمن الرحيم
بيست و نهم فروردين سالروز ارتش قهرمان و دلاور جمهورى اسلامى ايران بر ملت رشيد ايـران و بـر همه ارتشيان و نيروهاى مسلح كشور مبارك باد. افتخار و آفرين بر ارتشى كه در اوج تصميم جاودانه خود حصار تعبد طاغوت را شكست و برج و باروى رژيم سلطنت و حـكـومـت دوهـزار و پـانـصـد سـاله شـاهـنـشـاهى را به آتش كشيد و خود را از قيود حاكميت ستمگران و مستشاران آمريكايى كه با هزاران آمال و آرزو براى منافعشان از ايران جزيره ثبات ساخته بودند، رهايى بخشيد. گرچه سران وابسته و خودفروخته ارتش تا آخرين لحظه حيات ننگين حكومت پهلوى تلاش فراوانى براى نجات تخت و تاج سلطنت نمودند، ولى تـصـمـيـم شـجـاعـانـه پرسنل شريف ارتش اعم از افسران و درجه داران و سربازان آنـچـنـان كـوبـنـده و قاطع بود كه مجال تفكر و تصميم را از دشمنان خدا و خلق گرفت و پيوستن ارتش خصوصا نيروى هوايى به صفوف الهى ملت ، لحظه شادى بندگان خدا و ياس و نااميدى ستمگران گرديد كه آن روزها و ساعات شيرين و پر خاطره عشق ارتش به اسلام و ميهن اسلامى ، هرگز از ياد ملت ايران نمى رود و حقا نيروى هوايى سهم بيشترى ادا كـرده اسـت . پـيـوسـتـن ارتـش بـه مـردم مـعـرف ارزش واقعى ارتش و موجب كينه توزى جهانخواران گرديد.
در آغـاز پيروزى انقلاب اسلامى ايادى شرق و غرب و آنها كه صداقت و امانت و ديندارى و ميهن دارى ارتشيان را در حماسه پيروزى درك نكرده بودند، كمر به نابودى ارتش بستند و بـا شـعـارهـاى بـه ظـاهـر انـقـلابـى و فـريـبـنـده مـصـمـم بـه انـحلال آن و غارت سلاح ها و نابودى امكانات دفاعى كشور شدند و چه بسا ساده لوحان نـيـز تـحـت تـاثـيـر القـائات آنـان راه ايـن هـدف شـوم را هـمـوار نـمـودنـد كـه خـداونـد مـتـعـال كشور و انقلاب اسلامى ما را از توطئه شوم آنان رهايى بخشيد و ارتش سرافراز ايـران اسـلامـى همچون برق و صاعقه بر سر توطئه گران كه در گوشه و كنار مرزها خـواب تـجـزيـه ايران را در سر پرورانده بودند فرود آمد و كردستان و گنبد و تركمن صـحـرا گـورسـتـان كـوردلان گـرديـد كـه هـمـه ايـنها از افتخارات تاريخى و فراموش ناشدنى ارتش قهرمان است .
و امـا مـهـمـتـر از همه اينها حماسه هشت سال دفاع مقدس و مظلومانه ارتش و سپاه و نيروهاى انتظامى و مردمى است كه در حقيقت در برابر همه جهانخواران ايستادند و متجاوزينى كه به خود وعده
فتح سه روزه خوزستان و سقوط تهران را داده بودند به باتلاق مرگ و هلاكت فرستاد، واقعا ارتش و نيروهاى سپاهى و بسيجى ها مظلومانه و با كمترين امكانات جنگيدند و برگ هاى زرين افتخار و كرامت و شرافت و شهادت را به اسلام عزيز هديه نمودند. شجاعت ها و رشـادت هـاى بـى نظير نيروى هوايى و هوانيروز و خلبانان دلاور در نفوذ به اعماق خاك دشـمـن و رويـارويى با مدرن ترين امكانات اهدايى استكبار به صداميان و دفاع از حريم هـوايـى كـشـور نـشـانـه تـعـهد، عشق و ايمان آنان به خدا و اسلام و ميهن اسلامى است . مهيا نگهداشتن و تعمير و بازسازى ادوات و ابزار پيچيده هواپيماها و رادارها و سلاح هاى ضد هـوايـى و مـوشـك ها و پدافند از كشور دليل مهارت و تخصص و ارزش هاى علمى والاى اين عزيزان است كه خداوند بر توان و ايمان آنان بيفزايد.
نـيـروى زمـيـنـى قـهرمان كه در حقيقت در تمامى حوادث در نوك پيكان حملات ناجوانمردانه دشـمـنـان بـوده اسـت ، بـه حـق چـهـره راستين و شكست ناپذير و استوار خويش در دفاع از مـرزهاى گسترده كشورمان را نشان داد. حضور و آمادگى دفاعى در مرزهاى غرب و جنوب و شمال غرب با آن همه خصوصيات جغرافيايى و با سرما و گرماى طاقت فرساى مناطق ، آن هـم بـا كـمـبـودها و محاصره ها كار آسانى نبوده است كه علاوه بر آن ارتش با هماهنگى سپاه و بسيج در اكثر صحنه هاى رزم و پيكار توانست پشت سپاهيان كفر را در هم بشكند و سـرزمـيـن هـاى مـقـدس و اشـغـال شـده مـيـهـن عـزيـزمـان را از چـنگال متجاوزان خارج نمايد و در عمليات هاى بزرگى همچون شكستن حصر آبادان و فتح المـبـين و بيت المقدس و ده ها عمليات افتخارآفرين ديگر دوشادوش و همگام عزيزان سپاه و بـسـيـج بـه فـتـوحـات و افـتـخـارات بـزرگـى نـايـل شـود و هـم اكـنـون نـيـز بـا كـمـال قدرت و صلابت از مرزها و پاسدارى و حراست نمايد و در برابر خطرات احتمالى در آمادگى كامل باشد.
نـيـروى دريـايـى نـيـز همچون ساير نيروها بحمد الله در آب هاى خليج فارس و مرزهاى آبـى كـشـور در عـرصـه دفـاع مـقدس از كشور اسلامى مان چون نگينى درخشنده است و بر عـرشـه كـشـتـى افـتـخـار و صـلابـت خود استوار ايستاده است . رويارويى آنان با نيروى دريـايـى دشـمـن و آن هـمـه افـتـخـارات رزم و رشـادت و شـهـادت و نـيـز كنترل و بازرسى كشتى هاى در خليج فارس و تنگه هرمز و مهمتر از همه نبرد قهرمانانه آنـان در بـرابر آمريكاى متجاوز و حضور جدى آنان در آب هاى بين المللى نشانه اقتدار و اعـتـبـار ايـن نـيـروى بـزرگ و سـرافـراز اسـت و مـلت ايـران بايد به چنين ارتش مؤ من و وفـادارى افـتـخـار كـنـد و نـيـروهـاى مسلح و ارتش بزرگ ايران بايد بدانند كه همه اين افـتـخـارات بـه بـركـت ايـمـان به خدا و دفاع از كشور امام زمان ارواحنا فداه و در سايه وحدت و انسجام و همدلى و برادرى با يكديگر و پشتيبانى مردم به دست آمده است و براى رسـيـدن بـه قـله ايـن عـزت و شـوكـت اسـلامى ، سرمايه هاى فراوان و شهداء گرانقدرى تـقـديـم راه خـدا گـرديده است و بايد تا آخر همين رويه و سياست . يعنى ايمان ، وحدت و نظم ، حفظ و تقويت گردد و نيروهاى مسلح كشور اعم از سپاه و ارتش در كنار يكديگر به سـازنـدگـى و رشـد و تـقـويـت بـنـيه هاى دفاعى اسلام و كشور همت بگمارند. من تا آخر پشتيبان ارتش و سپاه و بسيج خواهم بود و تضعيف آنان را حرام مى دانم . من به
عـنـوان فـرمانده كل قوا به مسوولين و تصميم گيرندگان نيز دستور مى دهم كه در هيچ شـرايـطـى از تـقـويت نيروهاى مسلح و بالا بردن آموزش هاى عقيدتى و نظامى و توسعه تـخصص هاى لازم و خصوصا حركت به طرف خودكفايى نظامى غفلت نكنند و اين كشور را بـراى دفـاع از ارزش هـاى اسـلام نـاب و مـحـرومـيـن و مـسـتـضـعـفـيـن جـهـان در آمـادگـى كـامـل نگهدارند و مبادا توجه به برنامه هاى ديگر موجب غفلت از اين امر حياتى گردد كه مـطـمـئنـا غـفـلت از تـقـويـت بـنـيه دفاعى كشور، طمع تهاجم و تجاوز بيگانگان و نهايتا تحميل جنگ ها و توطئه ها را به دنبال مى آورد.
ارتـش و سـايـر نـيـروهـاى مـسـلح در دوران بـازسـازى بـايـد بـه اصل بازسازى معنوى و اعتقادى نيز توجه كافى داشته باشند، چرا كه همه در ميدان نبرد و كـارزار آمـوخته و تجربه كرده اند كه معنويت و ايمان چقدر در پيروزى ها و موفقيت ها و بالا بردن توان و استقامت نيروها موثر است .
مـن بـا تـشـكـر از زحـمـات روحـانـيون عزيز و مسوولين عقيدتى سياسى ارتش بخصوص نـمـايـنـده خـود جـنـاب حجت الاسلام آقاى صفايى كه از چهره هاى مؤ من و خوب و صديق اين انـقـلاب اسـت ، تـاكيد مى كنم كه به مساله ى آموزش هاى عقيدتى و اخلاقى بيشتر توجه شود.
دوران خدمت نظامى براى جوانان كشور بهترين فرصت و مناسبتى است كه نظام و ارتش و مـسـووليـن عـقـيـدتـى سـيـاسى مى توانند از آن استفاده كنند و جوانان عزيز و غيور را با بـهـتـريـن روش هـاى دفـاعـى اعـم از تـجربى و علمى يا اعتقادى بارور سازند كه براى هميشه و تا آخر عمر سرباز و مدافع اسلام و ميهن اسلامى باشند.
در خـاتـمـه ضـمـن تـشـكـر از همه نيروهاى مسلح خصوصا نيروهاى عزيز و مومن و فداكار ارتـش ، افـسـران ، سـربـازان ، درجـه داران و كـادرهـاى مـخـتـلف سـتـادى و غـير ستادى و فـرمـانـدهـان عـزيـز، نـمايندگان خود در ارتش و دفاتر مشاورت و همچنين وزارت دفاع و كليه سازمان ها و مراكز تابعه ارتش ، از پيشگاه مقدس پروردگار مى خواهم كه هر روز بـر قـدرت و شوكت و صلابت اين مدافعان راستين ميهن اسلامى بيفزايد و شهداء گرانقدر آنـان را كـه هـمـه مـا در زيـر سـايـه بـركـات آنـان بـه نـعـمـت امـنـيـت و آزادى و استقلال رسيده ايم ، با شهداء بزرگوار اسلام محشور فرمايد و به جانبازان عزيزشان شـفـا كـرامـت نـمـايد و مفقودين و اسراء بزرگوارشان را به اوطان خود برگرداند و به خانواده هاى معظم شهدا صبر و اجر مرحمت فرمايد.
در خـاتـمـه تـوصيه موكد مى كنم به همه ملت بزرگ ايران به ويژه دست اندركاران در نـظـام مـبـارك جـمـهـورى اسـلامـى و كـسـانـى كـه به نظام جمهورى اسلامى و اسلام عزيز دلبـسـتـگى دارند كه آنچه در اين سال هاى طولانى انقلاب پيش آمد از پيروزى هاى معجزه آسا در مقابل همه قدرت ها و ابرقدرت ها و صاحبان رسانه هاى گروهى جهان كه كمر همت بـه محو جمهورى اسلامى و در حقيقت اسلام بزرگ بسته اند و بحمد الله ناكام ماندند، از بـركـات و عـنـايات خداوند تعالى و ايمان همه قشرهاى متعهد به مبادى اسلام بوده و بى شـك از ادعـيـه مـبـاركـه حـضـرت بـقـيـه الله صلوات الله و سلامه عليه و روحى و ارواح العـالمـين لتراب مقدمه الفداء برخوردار بوده و هست و بر همه ماها لازم است با تشكر از اين
نعمت بزرگ ، در حفظ اين عنايات كوشا باشيم .
والسلام على عبادالله الصالحين
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 2/68
پـــاسـخ بـه اسـتـفـسـار اسـتـانـدار سمنان در رابطه با تاءمين آب آشاميدنى مردم اين استاناز چشمه ها
بسمه تعالى
علماى اعلام و روحانيون محترم و ائمه جمعه معظم مجازند از طرف اين جانب در اين باب اقدام كنند و به هر نحوى مى توانند آن را انجام موفقيت همگان را از خداى تعالى مسالت دارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 4/2/68
نامه به حجت الاسلام خامنه اى در مورد تدوين متمم قانون اساسى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى خامنه اى رياست محترم جمهورى اسلامى ايران دامت افاضاته از آن جـا كـه پـس از كـسـب ده سـال تـجـربـه عينى و عملى از اداره كشور، اكثر مسؤ ولين و دست انـدركـاران و كـارشـنـاسان نظام مقدس جمهورى اسلامى ايران بر اين عقيده اند كه قانون اسـاسـى بـا ايـن كـه داراى نـقـاط قـوت بـسـيـار خـوب و جـاودانـه اسـت ، داراى نـقايص و اشـكـالاتـى اسـت كه در تدوين و تصويب آن به علت جو ملتهب ابتداى پيروزى انقلاب و عـدم شـنـاخـت دقيق معضلات اجرايى جامعه ، كمتر به آن توجه شده است ، ولى خوشبختانه مـسـاله تـتـمـيـم قـانـون اسـاسـى پـس از يـكـى دو سـال مـورد بـحـث محافل گوناگون بوده است و رفع نقايص آن يك ضرورت اجتناب ناپذير جامعه اسلامى و انـقـلابـى مـاست و چه بسا تاخير در آن موجب بروز آفات و عواقب تلخى براى كشور و انـقـلاب گـردد. و مـن نـيـز بـنـابـر احـسـاس تـكـليـف شـرعـى و مـلى خـود از مـدت هـا قبل در فكر حل آن بوده ام كه جنگ و مسايل ديگر مانع از انجام آن مى گرديد.
اكـنـون كـه به يارى خداوند بزرگ و دعاى خير حضرت بقية الله روحى له الفداء نظام اسـلامـى ايـران راه سـازندگى و رشد و تعالى همه جانبه خود را در پيش گرفته است ، هـيـاءتـى را بـراى رسـيدگى به اين امر مهم تعيين نمودم كه پس از بررسى و تدوين و تـصـويـب مـوارد و اصـولى كـه ذكـر مى شود، تاءييد آن را به آراء عمومى مردم شريف و عزيز ايران بگذارند.
الف !!! حضرات حجج اسلام والمسلمين و آقايانى كه براى اين مهم در نظر گرفته ام :
1!!! آقـاى مـشـكـيـنـى 2!!! آقـاى طـاهـرى خـرم آبـادى 3!!! آقـاى مـؤ مـن 4!!! آقـاى هـاشمى رفـسـنـجـانـى 5 !!! آقـاى امينى 6!!! آقاى خامنه اى 7!!! آقاى موسوى (نخست وزير) 8 !!! آقـاى حـسـن حـبيبى 9 !!! آقاى موسوى اردبيلى 10!!! آقاى موسوى خوئينى ها 11!!! آقاى مـحـمـدى گـيلانى 12!!! آقاى خزعلى 13!!! آقاى يزدى 14!!! آقاى امامى كاشانى 15!!! آقاى جنتى 16!!! آقاى مهدوى كنى 17!!! آقاى آذرى قمى 18!!! آقاى توسلى 19!!! آقاى كـروبـى 20!!! آقـاى عـبـدالله نـورى كـه آقايان محترم از مجلس خبرگان و قواى مقننه و اجـرايـيـه و قـضاييه و مجمع تشخيص مصلحت و افراد ديگر و نيز پنج نفر از نمايندگان مجلس شوراى اسلامى به انتخاب مجلس انتخاب شده اند.
ب مـحدوده مسايل مورد بحث : 1 !!! رهبرى 2!!! تمركز در مديريت قوه مجريه 3!!! تمركز در مديريت قوه قضاييه 4!!! تمركز در مديريت صدا و سيما به صورتى كه قواى سه گـانـه در آن نـظـارت داشـته باشند. 5 !!! تعداد نمايندگان مجلس شوراى اسلامى 6!!! مـجـمع تشخيص مصلحت براى حل معضلات نظام و مشورت رهبرى به صورتى كه قدرتى در عرض قواى ديگر نباشد 7!!! راه بازنگرى به قانون اساسى 8 !!! تغيير نام مجلس شوراى ملى به مجلس شوراى اسلامى .
ج !!! مدت براى اين كار حداكثر دو ماه است .
توفيق حضرات آقايان را از خداوند متعال خواستارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 6/2/68
پـاسـخ بـه آقـاى عـسـگـر اولادى در مورد صرف وجوه و امالى كه در اختيار ولى فقيه است
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى حبيب الله عسگر اولادى زيد توفيقه
بـا سـلام ، كـليـه وجـوه و امـوال مـجـهـول المـالك ، بـلاصاحب ، ارث بلا وارث و اموالى كه بابت تخميس و خروج از ذمه و اجراى اصل 49 قانون اساسى و ديگر قوانين در اختيار ولى فقيه است ، در اختيار جنابان آقايان حجج اسلام مهدى كروبى و حسن صانعى دامت افاضاتهما قرار مى گيرد. آقايان از طرف اين جانب وكيل مى باشند تا به هر گونه صلاح مى دانند در تمامى ابعاد، فروش ، نگهدارى و اداره آنها اقدام نمايند.
بـديـهـى است اگر مايل باشند مى توانند قسمتى از اين اختيارات را در اختيار وزارت امور اقـتـصـادى و دارايـى قـرار دهـنـد. از آقـايـان مـى خـواهـم كـه دقـت كامل كنند تا كليه در آمدهاى حاصله را هر چه بهتر در موارد مقرره شرعيه صرف نمايند و در حـد تـوان بـه بـنـيـاد شـهـيـد، بـنـيـاد پـانـزده خرداد، بنياد مسكن ، كميته امداد، سازمان بـهـزيـسـتـى ، طـرح شـهـيـد رجـايـى و بـنـياد جانبازان انقلاب اسلامى و موارد ديگر مورد نـظرشان كمك نمايند و در تمامى موارد، امور شرعيه به دقت مراعات گردد. توفيق جناب عـالى و آقـايـان را در خـدمـت بـه خـانـواده شـهـدا، جـانـبـازان و مـفقودين و اسرا و مستضعفين آرزومنديم .
والسلام عليكم و رحمه الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 7/2/68
پاسخ به آيت الله مشكينى در مورد انتخاب حوزه علميه قم
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاى حاج شيخ على مشكينى دامت افاضاته
پـس از سـلام و آرزوى مـوفـقيت ، انشاءالله موفق و مؤ يد باشيد. نامه جناب عالى در مورد انـتـخابات حوزه علميه قم رسيد، از جناب عالى و ساير دست اندركاران تشكر مى نمايم . شـمـا از قـول من به فرزندان انقلابى ام بفرماييد كه تندروى عاقبت خوبى ندارد. اگر آنان جذب حضرات آقايان جامعه محترم مدرسين نشوند، در آينده گرفتار كسانى خواهند شد كه مروج اسلام آمريكايى اند.
مـن بـاز مـى گـويم اگر طلاب انقلابى و مدرسين طرفدار انقلاب هماهنگ كار نكنند، هر دو شـكـنـنـده انـد. بـايـد تمام تلاش را نمود كه به اين نقطه مهم رسيد. آقايان به روشنى ديـدنـد كه دشمن از نقاط ضعف چه ضربه اى به اسلام و روحانيت زد. مؤ من از يك سوراخ دو بار نبايد گزيده شود.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 7/2/68
پاسخ به گزارش حجت الاسلام مقتدايى در مورد وضع زندانيان
بسمه تعالى
جناب حجت الاسلام آقاى مقتدايى دامت افاضاته
بـا سـلام از گـزارشـى كـه در مـورد وضـع زنـدانيان داديد، تشكر مى نمايم . همه بايد سـعـى كنيم به صورتى حركت كنيم كه به احدى ظلم نشود. انشاءالله با تلاش خود اين مهم جامه عمل مى پوشد. از خداوند متعال توفيق و تاءييد همه شما را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 9/2/68
پـاسـخ بـه نـامـه حـجـت الاسـلام حـاج شـيـخ عـلى مـشـكينى در مورد متمم قانون اساسى
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاى حاج شيخ على مشكينى دامت افاضاته
پـس از عـرض سـلام خـواسـتـه بوديد نظرم را در مورد متمم قانون اساسى بيان كنم . هر گـونـه آقـايـان صلاح دانستند عمل كنند، من دخالت نمى كنم . فقط در مورد رهبرى ، ما كه نـمـى توانيم نظام اسلامى مان را بدون سرپرست رها كنيم . بايد فردى را انتخاب كنيم كه از حيثيت اسلامى مان در جهان سياست و نيرنگ دفاع كند.
مـن از ابـتـدا مـعـتـقـد بـودم و اصـرار داشـتـم كـه شـرط مـرجـعـيـت لازم نـيـسـت . مـجـتـهـد عـادل مـورد تـاءيـيـد خـبرگان محترم سراسر كشور كفايت مى كند. اگر مردم به خبرگان راءى دادنـد تـا مـجتهد عادلى را براى رهبرى حكومتشان تعيين كنند، وقتى آنها هم فردى را تـعـيـيـن كـردنـد تـا رهـبـرى را بـه عـهـده بـگـيـرد، قـهـرى او مـورد قبول مردم است . در اين صورت او ولى منتخب مردم مى شود و حكمش نافذ است .
در اصل قانون اساسى من اين را مى گفتم ولى دوستان در شرط مرجعيت پافشارى كردند، مـن هـم قـبـول كـردم . مـن در آن هـنـگـام مـى دانـسـتـم كـه ايـن در آيـنـده نـه چـنـدان دور قـابـل پـيـاده شـدن نـيـسـت . تـوفـيـق آقـايـان را از درگـاه خـداونـد متعال خواستارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 17/2/68
پاسخ به گزارش شوراى مديريت و دبيرخانه جامعه مدرسين حوزه علميه قم
بسم الله الرحمن الرحيم
شوراى مديريت حوزه علميه قم دامت افاضاته
با سلام و دعا براى شما عزيزان ، زحمات شما عزيزان چيزى نيست كه بر كسى پوشيده بـاشد. انشاءالله با كمك همه دست اندركاران امور حوزه موفق شويد پاسخگوى سؤ الات جهان اسلام شويد.
ايـن مـسـاءله نـبـايـد فـرامـوش شـود كـه بـه هـيـچ وجـه از اركـان مـحـكـم فـقـه و اصـول رايـج در حـوزه هـا نـبـايـد تخطى شود. البته در عين اين كه از اجتهاد جواهرى به صـورتـى مـحـكـم و اسـتوار ترويج مى شود، از محاسن روش هاى جديد و علوم مورد احتياج حـوزه هـاى اسـلامى استفاده گردد. بار ديگر به فرزندان خوب و انقلابى ام سفارش مى كـنـم كـه شـوراى مـديـريـت حـوزه عـلمـيـه قـم مورد تاءييد اين جانب مى باشند، سعى كنند تـنـدروى نـكـنـنـد كـه تندروى باعث شكست خودشان مى گردد. بايد طلاب جوان ، اساتيد مـحـتـرم حـوزه را كـه در خـدمت انقلاب و اسلام و علوم اسلامى مى باشند يارى كنند تا آنان بـتـوانـنـد بـه هدف هاى مهم تعليم و تربيت برسند. شوراى مديريت و اساتيد عزيز هم تـوجـه داشـتـه بـاشـنـد كـه بـدون طلاب انقلابى به هيچ يك از خواسته هاى مشروع خود نـخـواهـنـد رسـيـد، طـلاب انـقـلابـى و مـبـارز، پـيـشـتـازان انـقـلاب اصـيـل اسـلامـى مـان مـى بـاشـند، چهره گلگون و روشن فيضيه هاى ايران در جهان اسلام مرهون زندان ها و شكنجه هاى اين عزيزان است .
اين مساءله بايد در نظر گرفته شود كه شوراى مديريت حوزه علميه قم از خدا مى خواهند كـارى كـنـند كه طلاب عزيز در فراگيرى علم و دانش با مشكلات روبرو نشوند، اگر در بـعـضـى جـهـات بـديـن نـتـيجه نمى رسند، لابد در حد توانشان نيست . شعار هميشه از آن كسانى است كه وارد گود اجرا نيستند.
از خداوند متعال توفيق سروران و سربازان علوم اسلامى را خواستارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 15/3/68
وصـــيـــت نـامـه سـيـاسـى !!! اللهـى رهـبـر كـبير انقلاب اسلامى و بنيانگذار جمهورى اسلامىايران
بسم الله الرحمن الرحيم
قـال رسـول الله صـلى الله عـليـه و آله و سـلم : انـى تارك فيكم الثقلين كتاب الله و عترتى اهل بيتى فانهما لن يفترقا حتى يردا على الحوض .
الحـمـدلله و سـبـحـانـك اللهـم صـل عـلى مـحمد و آله مظاهر جمالك و جلالك و خزائن اسرار كـتـابـك الذى تـجـلى فيه الاحديه بجميع اسمائك حتى المستاثر منها الذى لا يعلمه غيرك واللعن على ظالميهم اصل الشجره الخبيثه .
و بـعـد ايـنجانب مناسب مى دانم كه شمه كوتاه و قاصر در باب ثقلين تذكر دهم ، نه از حـيـث مـقـامات غيبى و معنوى و عرفانى كه قلم مثل منى عاجز است از جسارت در مرتبه اى كه عـرفان آن بر تمام دائره وجود از ملك تا ملكوت اعلى و از آنجا تا لاهوت و آنچه در فهم مـن و تـو نـايـد سـنگين و تحمل آن فوق طاقت ، اگر نگويم ممتنع است . و نه از آنچه بر بـشـريـت گـذشـتـه اسـت از مـهـجـور بـودن از حـقـايـق مـقـام والاى ثـقـل اكـبـر و ثـقـل كـبـيـر كـه از هـر چـيـز اكـبـر اسـت جـز ثـقـل اكـبـر كـه اكـبـر مـطـلق اسـت و نـه از آنـچـه گـذشـتـه اسـت بـر ايـن دو ثـقـل از دشـمـنـان خـدا و طـاغـوتـيـان بـازيـگـر كـه شـمـارش آن بـراى مثل منى ميسر نيست با قصور اطلاع و وقت محدود، بلكه مناسب ديدم اشاره اى گذرا و بسيار كوتاه از آنچه بر اين دو ثقل گذشته است ، بنمايم .
شـايـد جـمـله (لن يفترقا حتى يردا على الحوض ) اشاره باشد بر اينكه بعد از وجود مقدس رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم هر چه بر يكى از اين دو گذشته است بر ديگرى گذشته است و مهجوريت هر يك مهجوريت ديگرى است تا آنگاه كه اين دو مهجور بر رسـول خـدا در حـوض وارد شـونـد. و آيـا ايـن حـوض مـقـام اتـصـال كـثـرت بـه وحـدت اسـت و اضـمـحـلال قـطرات در دريا است يا چيز ديگر كه به عـقـل و عـرفان بشر راهى ندارد؟ و بايد گفت آن ستمى كه از طاغوتيان بر اين دو وديعه رسـول اكـرم صـلى الله عـليـه و آله و سـلم گذشته نه بر امت مسلمان بلكه بر بشريت گذشته است كه قلم از آن عاجز است .

و ذكـر ايـن نـكـتـه لازم اسـت كـه حـديـث ثـقـليـن مـتـواتـر بـيـن جـمـيـع مـسـلمـيـن اسـت و كـتب اهل سنت از صحاح شش گانه تا كتب ديگر آنان با الفاظ مختلفه و موارد مكرره از پيغمبر اكـرم صـلى الله عـليـه و آله و سـلم !!! بـطـور مـتـواتـر نـقل شده است و اين حديث شريف حجت قاطع است بر جميع بشر بويژه مسلمانان مذاهب مختلف و بـايـد همه مسلمانان كه حجت بر آنان تمام است جوابگوى آن باشند و اگر عذرى براى جاهلان بى خبر باشد براى علماء مذاهب نيست .
اكـنـون بـبـينيم چه گذشته است بر كتاب خدا، اين وديعه الهى و ما ترك پيامبر اسلام !!! صـلى الله عـليـه و آله و سـلم !!! مسائل اسف انگيزى كه بايد براى آن خون گريه كرد پس از شهادت حضرت على (ع ) شروع شد. خودخواهان و طاغوتيان ، قرآن كريم را وسيله اى كـردنـد بـراى حـكـومت هاى ضدقرآنى و مفسران حقيقى قرآن و آشنايان به حقايق را كه سـراسر قرآن را از !!! پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم !!! دريافت كرده بودند و نـداى (انـى تارك فيكم الثقلان ) در گوششان بود با بهانه هاى مختلف و توطئه هاى از پيش تهيه شده ، آنان را عقب زده و با قرآن ، در حقيقت قرآن را كه براى بشريت تا ورود به حوض ، بزرگترين دستور زندگانى مادى و معنوى بود و هست ، از صحنه خارج كـردند و بر حكومت عدل الهى كه يكى از آرمان هاى اين كتاب مقدس بوده و هست خط بطلان كـشـيـدنـد و انـحـراف از ديـن خـدا و كـتاب و سنت الهى را پايه گذارى كردند تا كار به جـايى رسيد كه قلم از شرح آن شرمسار است . و هر چه اين بنيان كج به جلو آمد، كجى ها و انـحـراف هـا افزون شد تا آنجا كه قرآن كريم را كه براى رشد جهانيان و نقطه جمع هـمـه مـسـلمـانـان بـلكـه عـائله بـشـرى از مـقـام شـامـخ احـديـت بـه كـشـف تام محمدى (ص ) تـنزل كرد كه بشريت را به آنچه بايد برسند، برساند و اين وليده علم الاسماء را از شـر شـيـاطـيـن و طـاغـوت هـا رهـا سـازد و جـهـان را بـه قـسـط و عـدل رساند و حكومت را به دست اولياءالله ، !!! معصومين عليهم صلوات الاولين والاخرين !!! بـسپارد تا آنان به هر كه صلاح بشريت است بسپارند، چنان از صحنه خارج نمودند كـه گـويـى نقشى براى هدايت ندارد و كار به جايى رسيد كه نقش قرآن به دست حكومت هاى جائر و آخوندهاى خبيث بدتر از طاغوتيان وسيله اى براى اقامه جور و فساد و توجيه سـتـمـگـران و مـعـانـدان حـق تـعالى شد و مع الاسف به دست دشمنان توطئه گر و دوستان جاهل ، قرآن اين كتاب سرنوشت ساز، نقشى جز در گورستان ها و مجالس مردگان نداشت و نـدارد و آنـكـه بـايـد وسـيـله جـمـع مسلمانان و بشريت و كتاب زندگى آنان باشد، وسيله تـفـرقـه و اخـتـلاف گرديد و يا به كلى از صحنه خارج شد، كه ديديم اگر كسى دم از حـكـومـت اسـلامـى بـر مـى آورد و از سـيـاسـت كـه نـقـش بـزرگ اسـلام و رسول بزرگوار !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! و قرآن و سنت مشحون آن است ، سخن مـى گـفـت گويى بزرگترين معصيت را مرتكب شده و كلمه آخوند سياسى موازن با آخوند بى دين شده بود و اكنون نيز هست .
و اخيرا قدرت هاى شيطانى بزرگ به وسيله حكومت هاى منحرف خارج از تعليمات اسلامى كـه خـود را بـه دروغ بـه اسـلام بـسـتـه انـد، بـراى مـحـو قرآن و تثبيت مقاصد شيطانى ابـرقـدرت هـا قـرآن را بـا خـط زيـبا طبع مى كنند و به اطراف مى فرستند و با اين حيله شيطانى قرآن را از صحنه خارج مى كنند. ما همه
ديـديـم قـرآنـى را كـه مـحـمـدرضـا خـان پـهـلوى طـبـع كـرد و عـده اى را اغـفـال كـرد و بـعض آخوندهاى بى خبر از مقاصد اسلامى هم مداح او بودند و مى بينيم كه مـلك فهد هر سال مقدار زيادى از ثروت هاى بى پايان مردم را صرف طبع قرآن كريم و عمال تبليغات مذهب ضدقرآنى مى كند و وهابيت اين مذهب سراپا بى اساس و خرافاتى را تـرويـج مى كند و مردم و ملت هاى غافل را سوق به سوى ابرقدرت ها مى دهد و از اسلام عزيز و قرآن كريم براى هدم اسلام و قرآن بهره بردارى مى كند.
مـا مـفتخريم و ملت عزيز سر تاپا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است كه پيرو مذهبى است كه مى خواهد حقايق قرآنى كه سراسر آن از وحدت بين مسلمين بلكه بشريت دم مى زند، از مقبره ها و گورستان ها نجات داده و به عنوان بزرگترين نسخه نجات دهنده بشر از جميع قـيـودى كـه بـر پـاى و دسـت و قلب و عقل او پيچيده است و او را به سوى فنا و نيستى و بـردگـى و بـنـدگى طاغوتيان مى كشاند، نجات دهد. و ما مفتخريم كه پيرو مذهبى هستيم كه رسول خدا موسس آن به امر خداوند تعالى بوده و اميرالمومنين على بن ابى طالب اين بـنـده رهـا شـده از تـمـام قـيـود، مـامـور رهـا كـردن بـشـر از تـمـام اغلال و بردگى هاست .
مـا مـفـتـخـريم كه كتاب نهج البلاغه كه بعد از قرآن بزرگترين دستور زندگى مادى و معنوى و بالاترين كتاب رهايى بخش بشر است و دستورات معنوى و حكومتى آن بالاترين راه نجات است ، از امام معصوم ما است .
مـا مـفتخريم كه ائمه معصومين از على بن ابى طالب گرفته تا منجى بشر حضرت مهدى صـاحـب زمـان عـليـهم الاف التحيات والسلام كه به قدرت خداوند قادر زنده و ناظر امور است ، ائمه ما هستند.
ما مفتخريم كه ادعيه حيات بخش كه او را قرآن صاعد مى خوانند از ائمه معصومين ما است . ما بـه مـناجات شعبانيه امامان و دعاى عرفات حسين بن على عليهماالسلام و صحيفه سجاديه اين زبور آل محمد و صحيفه فاطميه كه كتاب الهام شده از جانب خداوند تعالى به زهراى مرضيه است . از ما است .
مـا مـفـتـخـريـم كـه بـاقرالعلوم بالاترين شخصيت تاريخ است و كسى جز خداى تعالى و رسـول صـلى الله عـليـه و آله و ائمـه مـعـصـومـيـن عـليهم السلام ، مقام او را درك نكرده و نتوانند درك كرد، از ماست .
و مـا مـفـتـخـريـم كـه مذهب ما جعفرى است كه فقه ما كه درياى بى پايان است يكى از آثار اوست و ما مفتخريم به همه ائمه معصومين عليهم صلوات الله و متعهد به پيروى آنانيم .
مـا مفتخريم كه ائمه معصومين ما صلوات الله و سلامه عليهم در راه تعالى دين اسلام و در راه پـيـاده كـردن قـرآن كـريـم كـه تـشكيل حكومت عدل يكى از ابعاد آن است در حبس و تبعيد بسر برده و عاقبت در راه براندازى حكومت هاى جائرانه و طاغوتيان زمان خود شهيد شدند. و مـا امـروز مفتخريم كه مى خواهيم مقاصد قرآن و سنت را پياده كنيم و اقشار مختلفه ملت ما در اين راه بزرگ
سرنوشت ساز سر از پا نشناخته جان و مال و عزيزان خود را نثار راه خدا
مى كنند.
مـا مـفـتـخـريـم كـه بـانـوان و زنـان پير و جوان و خورد و كلان در صحنه هاى فرهنگى و اقـتـصـادى و نـظـامى حاضر و همدوش مردان يا بهتر از آنان در راه تعالى اسلام و مقاصد قرآن كريم فعاليت دارند. و آنان كه توان جنگ دارند در آموزش نظامى كه براى دفاع از اسـلام و كـشـور اسـلامى از واجبات مهم است شركت و از محروميت هايى كه توطئه دشمنان و نـاآشـنـايـى دوسـتـان از احـكـام اسـلام و قـرآن بـر آنـهـا بـلكـه بـر اسـلام و مـسـلمـانـان تـحـمـيـل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قيد خرافاتى كه دشمنان براى منافع خود به دست نادانان و بعضى آخوندهاى بى اطلاع از مصالح مسلمين به وجود آورده بودند، خارج نموده اند. و آنان كه توان جنگ ندارند در خدمت پشت جبهه به نحو ارزشمندى كـه دل مـلت را از شـوق و شـعـف بـه لرزه در مـى آورد و دل دشـمـنـان و جـاهـلان بـدتـر از دشـمـنـان را از خـشـم و غـضـب مـى لرزانـد، اشتغال دارند. و ما مكرر ديديم كه زنان بزرگوارى زينب گونه !!! عليها سلام الله !!! فـريـاد مـى زنـنـد كه فرزندان خود را از دست داده و در راه خداى تعالى و اسلام عزيز از هـمـه چيز خود گذشته و مفتخرند به اين امر و مى دانند آنچه به دست آورده اند بالاتر از جـنـات نـعيم است چه رسد به متاع ناچيز دنيا، و ملت ما بلكه ملت هاى اسلامى و مستضعفان جـهـان مـفـتـخـرنـد بـه اين كه دشمنان آنان كه دشمنان خداى بزرگ و قرآن كريم و اسلام عـزيـزند، درندگانى هستند كه از هيچ جنايت و خيانتى براى مقاصد شوم جنايتكارانه خود دست نمى كشند و براى رسيدن به رياست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمى شناسند و درآنـان آمـريـكـا ايـن تـروريـسـت بـالذات ، دولتى است كه سرتاسر جهان را به آتش كـشـيـده و هـم پـيـمـان او صهيونيست جهانى است كه براى رسيدن به مطامع خود جناياتى مـرتـكـب مـى شـود كـه قـلم هـا از نـوشـتـن و زبـان هـا از گـفـتـن آن شـرم دارنـد و خـيـال ابـلهـانـه اسـرائيـل بزرگ ، آنان را به هر جنايتى مى كشاند. و ملت هاى اسلامى و مـسـتـضعفان جهان مفتخرند كه دشمنان آنها حسين اردنى اين جنايت پيشه دوره گرد، و حسن و حـسـنـى مـبـارك هـم آخـور بـا اسـرائيـل جـنـايـتـكـارنـد و در راه خـدمـت بـه آمـريـكـا و اسـرائيـل از هـيـچ خـيـانـتـى به ملت هاى خود روى گردان نيستند. و ما مفتخريم كه دشمن ما صـدام عـفـلقى است كه دوست و دشمن او را به جنايتكارى و نقض حقوق بين المللى و حقوق بشر مى شناسند و همه مى دانند كه خيانتكارى او به ملت مظلوم عراق و شيخ ‌نشينان خليج ، كـمـتـر از خـيـانت به ملت ايران نباشد و ما و ملت هاى مظلوم دنيا مفتخريم كه رسانه هاى گـروهـى و دسـتگاه هاى تبليغات جهانى ، ما و همه مظلومان جهان را به هر جنايت و خيانتى كه ابرقدرتهاى جنايتكار دستور مى دهند، متهم مى كنند.
كـدام افـتـخـار بـالاتر و والاتر از اين كه آمريكا با همه ادعاهايش و همه ساز و برگهاى جـنگيش و آن همه دولت هاى سرسپرده اش و به دست داشتن ثروت هاى بى پايان ملت هاى مـظـلوم عـقـب افـتـاده و در دسـت داشـتـن تـمـام رسـانـه هـاى گـروهـى در مـقـابـل مـلت غـيـور ايـران و كـشور حضرت بقيه الله !!! ارواحنا لمقدمه الفداء !!! آنچنان وامـانـده و رسـوا شـده اسـت كـه نـمـى دانـد بـه كـه مـتـوسـل شـود و رو بـه هـر كـس ‍ مى كند جواب رد مى شنود و اين نيست جز به مددهاى غيبى حضرت بارى تعالى !!! جلت عظمته !!! كه ملت ها را بويژه ملت ايران اسلامى را بيدار نموده و از ظلمات ستمشاهى به نور اسلام هدايت نمود.

 

next page

fehrest page

back page