اعزام رزمندگان از نجف‌آباد در سال۶۲+فیلم
اعزام رزمندگان از نجف‌آباد در سال۶۲+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که به احتمال زیاد در زمستان سال62 و هم‌زمان با طرح سراسری موسوم به لبیک در آستانه عملیات خیبر ضبط شده، بخشی از برنامه‌های پیش از اعزام تعدادی از رزمندگان نجف‌آباد و دیگر شهرهای استان به تصویر کشیده شده است.

اعزام رزمندگان از نجف‌آباد در سال۶۲+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که به احتمال زیاد در زمستان سال۶۲ و هم‌زمان با طرح سراسری موسوم به لبیک در آستانه عملیات خیبر ضبط شده، بخشی از برنامه‌های پیش از اعزام تعدادی از رزمندگان نجف‌آباد و دیگر شهرهای استان به تصویر کشیده شده است.

به نظر می‌رسد این فیلم در باغی بزرگ و احتمالا مصادره‌ای در شهرستان نجف‌آباد ضبط شده که بخشی از روند آموزش‌ها و اعزام رزمندگان در این محل انجام می‌شده است. البته اگر شما این مکان را می‌شناسید و اطلاعات بیشتری از آن دارید، در اختیارمان قرار دهید.

در شروع فیلم، یکی از رزمندگان با بلندگویی دستی، در حال خواندن زیارت عاشورا است و بعد از آن یک شعر حماسی خوانده شده و در ادامه مداحی و سینه‌زنی انجام می‌شود.

تا لحظه تنظیم این متن، این مداح را نشناخته‌ایم. اگر شما او را می‌شناسید، به ما اطلاع دهید.

در خلال اجرای برنامه، دوربین چندین‌بار به سراغ چهرۀ حاضرین می‌رود که در بین آن‌ها بسیاری از رزمندگان و شهدای دوران دفاع‌مقدس دیده می‌شوند؛ مانند شهید جعفر یزدانی مرد میان‌سالی که در صف اول باعرقچین سورمه‌ای رنگ نشسته.

حوالی دقیقۀ یازده، فیلم قطع شده و برای حدود یک دقیقه، تصاویر از گل‌های درختان بادام دیده می‌شود؛ کاری که حالت تدوین فیلم داشته و عوامل آن خواسته‌اند این بخش فیلم را از قسمتی دیگر، به این شکل جدا کنند.

در بخش دوم فیلم، همان رزمندگان در همان مکان قبلی در صف و صفوف نماز جماعت به امامت مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس ایزدی امام جمعه وقت نجف‌آباد دیده می‌شوند.

در این قسمت هم، رزمندۀ دیگری شروع به اجرای برنامه مداحی و سینه‌زنی می‌کند.

در اولین صفی که بعد از استخر این باغ تشکیل شده، نفر اول سمت راست، شهید رضا نورمحمدی از فرماندهان ارشد لشکر۸نجف دیده می‌شود که دوربین چندین‌بار تلاش دارد روی او متمرکز شود.

در طول اجرای این برنامه، حداقل یک دوربین فیلم‌برداری دیگر (که فیلمبردارش گاهی هم عکاسی می‌کند) به همراه یک ضبط‌صوت نیز حضور دارند و تصاویر و صوت برنامه را ضبط می‌کنند.

در اواسط این بخش از فیلم، یک تدوین صورت گرفته و هم‌زمان با ادامه صدای مداحی و سینه‌زنی رزمندگان در باغ مذکور، تصویری از مراسم تشییع شهدای نجف‌آباد در میدان باغ‌ملی (امام خمینی) این شهر به نمایش گذاشته می‌شود که طی آن مرحوم آیت‌الله ایزدی در حال اقامه نماز بر پیکر شهدا است.

به احتمال زیاد، این شهدا مربوط به عملیات والفجر۴ در اوایل پاییز۶۲ هستند.

در ادامه نیز، فیلم دوباره به مکان قبلی‌اش برگشته و بخش پایانی مراسم مداحی و سینه‌زنی رزمندگان نشان داده می‌شود.

نام فیلم‌بردار و تدوین‌کننده فیلم را هم تاکنون متوجه نشده‌ایم. اگر شما اطلاعاتی در این خصوص دارید، در اختیارمان قرار دهید.

تصاویر، تزیینی هستند.

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

 

 

اعزام رزمندگان از نجف‌آباد در سال۶۲+فیلم