تالیف تجربیات بیست ساله آموزش متفاوت و موفق دانش آموزان ابتدایی به وسیله بازی
خبرگزاری ایمنا: مدرس کارگاههای آموزشی آموزش و پرورش استان گفت: به منظور آشنایی هر چه بیشتر معلمان،خانواده ها و کارشناسان آموزشی با موفق ترین و جذاب ترین بازیهای آموزشی استفاده شده طی بیست سال تدریس دروس مختلف به دانش آموزان مقطع دبستان اولین کتاب از این مجموعه هفته گذشته روانه بازار نشر شده است. مهری […]
خبرگزاری ایمنا: مدرس کارگاههای آموزشی آموزش و پرورش استان گفت: به منظور آشنایی هر چه بیشتر معلمان،خانواده ها و کارشناسان آموزشی با موفق ترین و جذاب ترین بازیهای آموزشی استفاده شده طی بیست سال تدریس دروس مختلف به دانش آموزان مقطع دبستان اولین کتاب از این مجموعه هفته گذشته روانه بازار نشر شده است.
مهری چوپانی مدرس کارگاه های آموزشی استان و مولف کتاب منحصر به فرد “بازی و آموزش هنر ریاضی” در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در نجف آباد ضمن اعلام این مطلب خاطر نشان کرد:« در طراحی و اجرای بازیهای موجود در این اثر آموزش همزمان مفاهیم اخلاقی، دینی، اجتماعی و علمی به دانش آموزان در نظر گرفته شده که برآوردهای صورت گرفته از نتایج تدریس با این روش نیز بیانگر افزایش چشمگیر توانایی های شخصیتی و درسی دانش آموزان نسبت به روش های سنتی است.»
چوپانی که اجرای این روش را از اولین سالهای تدریس خود در روستای گُل دره بخش مهردشت نجف آباد از نزدیک به بیست سال قبل آغاز کرده با بر شمردن مزایای این روش تدریس ادامه داد:« نمی توان دانش آموزان امروز را با استفاده از شیوه های سنتی و قدیمی برای آینده ای روشن تربیت کرد و باید با استفاده از شیوه های جدید و ابتکاری میزان بازدهی یادگیری و علاقه به مباحث درسی را در بین آنها افزایش داد.»
وی افزود:« این اثر که دارای نوزده بازی مختلف است ویژه دانش آموزان اول تا پنج دبستان تدوین شده و معلمان می توانند با اجرای شیوه های معرفی شده در آن ضمن ایجاد ارتباطی صمیمانه با دانش آموزان و افزایش اعتماد به نفس در بین آنها، مشکل عدم علاقه برخی دانش آموزان به مباحث به ظاهر سخت و پیچیده ریاضی را حل کرده و شاهد ادامه تاثیر این روند در مقاطع بالاتر تحصیلی نیز باشند.»
انتظار چهار ساله برای چاپ کتاب
چوپانی که طی سالهای اخیر استقبال دیگر همکارانش انگیزه تالیف چنین اثری را در او تقویت کرده بود از حدود چهار سال پیش تاکنون با وجود آماده شدن بیشتر مباحث به دلایل مختلف از جمله ترس از دزدیده شدن ایده های جدیدش و رفع عیوب احتمالی بازی های معرفی شده، کار نشر این کتاب را به تاخیر انداخته بود تا در نهایت توانست با همکاری انتشارات جدید التاسیس مهر زهرا (س) نجف آباد طی ماههای اخیر به صورت جدی به این عرصه وارد شود.
وی گفت:« امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در زمینه معرفی ویژگی های ممتاز این اثر و آشنایی هر چه بیشتر معلمان مقطع دبستان با چنین موضوعاتی در آینده ای نزدیک شاهد چاپ و نشر دومین جلد از این مجموعه که به معرفی بازی های دارای وسیله در قالب یک پکیج آموزشی خواهد پرداخت باشیم.»
قوی تر شدن ارتباطات اجتماعی دانش آموزان،بهبود توانایی انجام کارهای گروهی، بالا رفتن اعتماد به نفس، صمیمانه تر شدن ارتباط معلم با دانش آموزان و تقویت قوه ابتکار برای ساخت وسایل بازی های مختلف از جمله امتیازات برشمرده شده این اثر توسط نویسنده آن به شمار می رود.
وی که به دلیل علاقه خاص به روحیات دانش آموزان پسر بیشتر سالهای تدریسش را در دبستان های پسرانه گذرانده به همکاران خود و خانواده دانش آموزان توصیه می کند:« مطمئن باشید استفاده از بازی های مبتکرانه در مسیر آموزش به دانش آموزان بسیار موثر و راه گشا خواهد بود و تاثیر این امر در آینده آنها غیر قابل انکار است به طوریکه برخی دانش آموزان سالهای گذشته چنین فضاهای آموزشی حضور در این کلاس ها را نقطه عطف دوران زندگی خود می دانند.»
بازی هایی مانند آهو و میش، حدس بزن و بگو، ضرب باغبان، درخت میوه،آموزش جدول ضرب و قصه شهر اعداد از جمله بازی هایی هستند که در این اثر گنجانده شده اند.
صفحه آرایی و نقاشی های زیبای این اثر را نیز باید از جمله نقاط قوت اولین کتاب مهری چوپانی دانست که انتشارات مهر زهرا (س) نجف آباد آن را با قیمت روی جلد ۳ هزار و هشتصد تومان روانه بازار کرده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰