تحصیل بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در شهرستان نجف آباد
رئیس اداره آموزش و پرورش نجف آباد گفت: بیش از پنجاه هزار دانش آموز در کنار ۴ هزار همکار فرهنگی سال تحصیلی جدید را در حالی در حدود سیصد مرکز آموزشی شهرستان آغاز میکنند که به دلیل فرسودگی شدید ۶۰ درصد این مراکز و کمبود سرانه فضای آموزشی، ۶۰ واحد آموزشی به صورت دو نوبته […]
رئیس اداره آموزش و پرورش نجف آباد گفت: بیش از پنجاه هزار دانش آموز در کنار ۴ هزار همکار فرهنگی سال تحصیلی جدید را در حالی در حدود سیصد مرکز آموزشی شهرستان آغاز میکنند که به دلیل فرسودگی شدید ۶۰ درصد این مراکز و کمبود سرانه فضای آموزشی، ۶۰ واحد آموزشی به صورت دو نوبته فعالیت خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد مهدی ابراهیم رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: «با وجود نبود خطر جانی برای دانش آموزان، ولی تعداد قابل توجهی از مدارس شهرستان نیازمند بازسازی کلی هستند که بر طبق برآوردهای صورت گرفته هر واحد به بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه نیاز خواهد داشت.»
ابراهیم که در سی و سومین اجلاسیه روسای آموزش و پرورش کشور به عنوان مدیر نمونۀ کشوری انتخاب شده در ادامه بیان داشت: «با توجه به وجود زمینهای وقفی متعدد در نقاط مختلف شهرستان، این آمادگی وجود دارد تا خیرین، مجموعههای آموزشی را بر طبق قوانین موجود با نام مد نظر خود ساخته و در رفع بخشی از کمبودهای موجود مشارکت داشته باشند.»
رئیس آموزش و پرورش نجف آباد همچنین کمبود فضاهای آموزشی را معضل تمامی نقاط شهرستان دانست و اظهار داشت: «البته این معضل در نقاطی مانند غرب یزدانشهر شدیدتر است به طوریکه با توجه به ساخته شدن نزدیک به ۲۵۰۰آپارتمان سه طبقه در این محدوده و اسکان تدریجی شهروندان، پیشبینی میشود در آینده با اضافه شدن حداقل ۱۵هزار دانش آموز با کمبود حداقل ۳۰ مدرسۀ جدید مواجه باشیم.»
لازم به ذکر است که به دلیل رشد طبیعی جمعیت، مهاجر پذیر بودن و اسکان تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه در شهرستان نجف آباد، مدارس ابتدایی آن با مشکل شدید کمبود فضا مواجه هستند به طوریکه با وجود سقف ۲۲ نفری تعیین شده برای کلاسهای دبستانی در روش تدریس ارزشیابی توصیفی، بیشتر این کلاسها با حدود سی نفر تشکیل شده و ۴۸ دبستان نیز معادل پنجاه درصد واحدهای دولتی موجود به صورت نوبت صبح و عصر ادامه فعالیت میدهند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰