جاده‌سازی جهادسازندگی نجف‌آباد در حوالی بانه+فیلم
جاده‌سازی جهادسازندگی نجف‌آباد در حوالی بانه+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که پانزدهم مهر62 توسط مرحوم محمود اصفهانی (باهنر) در جریان عملیات والفجر4 در حوالی بانه ضبط شده، بخش‌هایی از جاده احداث شده در منطقه توسط جهادسازندگی نجف‌آباد، نشان داده می‌شود.

جاده‌سازی جهادسازندگی نجف‌آباد در حوالی بانه+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که پانزدهم مهر۶۲ توسط مرحوم محمود اصفهانی (باهنر) در جریان عملیات والفجر۴ در حوالی بانه ضبط شده، بخش‌هایی از جاده احداث شده در منطقه توسط جهادسازندگی نجف‌آباد، نشان داده می‌شود.

در ابتدای فیلم، مرحوم اصفهانی مقداری در مورد روند احداث این جاده توضیح داده و در ادامه تعدادی از ساکنان محلی که در اطراف جاده مشغول کشاورزی هستند، نشان داده می‌شوند.

در ادامه، اصفهانی از محدوده‌ای در بالای یکی از ارتفاع‌های منطقه سخن می‌گوید که نیروهای جهادسازندگی نجف‌آباد، نام «باغ کاظم» را برای آن‌جا انتخاب کرده‌اند.

در قسمت دیگری از فیلم توضیح داده می‌شود که این جاده، قبل از این عرض بسیار کمی داشته که توسط جهاد نجف‌آباد تعریض و تسطیح شده و قسمت دیگری از آن ساخته شده. همچنین گفته می‌شود که اجرای چنین جاده‌ای با طول هفت کیلومتر، حدود یک‌سال طول خواهد کشید ولی جهادسازندگی نجف‌آباد، این طرح را ظرف بیست روز به سرانجام رسانده است.

محمود اصفهانی، در بخش دیگری از فیلم، با نشان دادن روستایی بیان می‌کند که جادۀ مورد اشاره می‌توانسته از پشت این روستا ادامۀ مسیر داده و چند کیلومتر کوتاه‌تر به مقصد مورد نظر برسد ولی اهالی روستا با این ادعا که اراضی کشاورزی‌شان در جریان این اقدام از بین خواهد رفت، اجازه نداده‌اند. اصفهانی احتمال می‌دهد این مخالفت، با اعمال فشار ضدانقلاب صورت گرفته باشد.

نشان دادن نیروهای تامین‌کننده امنیت جاده از ارتش و بسیج، دامداران کرد که در مناطق اطراف مشغول فعالیت هستند و برخی منازل مسکونی و روستاهای اطراف از دیگر صحنه‌هایی هستند که در فیلم نشان داده می‌شوند.

در بخش دوم فیلم، دوربین به سراغ جایی می‌رود که روز قبل، یکی از بولدوزرهای جهادسازندگی نجف‌آباد، در آن محدوده دچار حادثه شده.

در این اتفاق، بولدوزر مورد اشاره، حوالی ظهر از حدود یکصد متر بالاتر، بر اثر نقص فنی به سمت پایین سرازیر شده و راننده‌اش پس از مجروح شدن، به بیمارستان انتقال داده شده و آن‌جا به شهادت می‌رسد.

این موضوع را مرحوم مهدی رجایی از نیروهای جهاد‌سازندگی نجف‌آباد، بیشتر توضیح داده و توصیفاتی در مورد شهید «قدمعلی عباسی» اهل جوزدان ارائه می‌کند که در این اتفاق به شهادت رسیده.

شهید قدمعلی عباسی، ۱۴ مهر۶۲ در ۲۷سالگی در حوالی مریوان به شهادت رسیده و در گلزار شهدای جوزدان به خاک سپرده می‌شود.

شهید قدمعلی عباسی از جوزدان. رزمنده جهاد سازندگی نجف آباد

شهید قدمعلی عباسی از جوزدان. رزمنده جهاد سازندگی نجف آباد

 

 

جاده‌سازی جهادسازندگی نجف‌آباد در حوالی بانه+فیلم