دستیابی شطرنج باز واحد نجف آباد، به عنوان استادی بین المللی
دستیابی شطرنج باز واحد نجف آباد، به عنوان استادی بین المللی

نیما جوانبخت دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با کسب درجه استادی بین المللی، خود را برای کسب اولین مدال طلای ایران در مسابقات دانشجویان جهان آماده می کند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد ، شطرنج باز جوان واحد نجف آباد که به تازگی به درجه استادی بین المللی […]

نیما جوانبخت دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با کسب درجه استادی بین المللی، خود را برای کسب اولین مدال طلای ایران در مسابقات دانشجویان جهان آماده می کند.

شطرنج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد ، شطرنج باز جوان واحد نجف آباد که به تازگی به درجه استادی بین المللی دست یافته با شرکت در اردوی تیم ملی شطرنج دانشجویان کشور، خود را برای کسب اولین مدال طلای دانشجویی تاریخ شطرج ایران آماده می کند.

نیما جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار آنا گفت:« مسابقات جهانی دانشجویان جهان از نوزدهم تا بیست و هفتم فروردین ماه سال آینده به میزبانی کشور امارات متحده عربی برگزار خواهد شد که تیم ملی شطرنج  دانشجویان کشور که در حال حاضر در اردوی آماده سازی در تهران به سر می برند، با ترکیبی قوی راهی این مسابقات خواهد شد تا به لطف خدا با دست پر به کشور برگردیم.»

عضو تیم ملی جوانان و تیم ملی دانشجویان کشور، با اشاره به رتبه چهاردهم ایران در رده بندی کشورهای جهان افزود:« بر اساس آخرین ریتینگ فدراسیون جهانی شطرنج، نمره ریتینگ من ۲۴۲۸  می باشد، که این موضوع، نشان دهنده قدرت و رشد چشمگیر این ورزش در سطح کشور است.»

شایان توجه است که نیما جوان بخت دارای مدال برنز سال ۲۰۱۵مسابقات جوانان آسیا در قرقیزستان و مدال طلای سال۱۳۹۴ مسابقات سراسری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بوشهر می باشد. وی همچنین به همراه تیم لیگ برتری سایپا توانسته است رتبه نخست لیگ شطرنج کشور را به ویترین افتخارات خود اضافه کند.