رزمندگان گردان ناصر لشکر۸نجف در عملیات نصر۵+فیلم
رزمندگان گردان ناصر لشکر۸نجف در عملیات نصر۵+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که تیرماه سال 66 در آستانه عملیات نصر5 در ارتفاعات اطراف سردشت ضبط شده، رزمندگان گردان ناصر لشکر8نجف‌اشرف خودشان را معرفی می‌کنند.

رزمندگان گردان ناصر لشکر۸نجف در عملیات نصر۵+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که تیرماه سال ۶۶ در آستانه عملیات نصر۵ در ارتفاعات اطراف سردشت ضبط شده، رزمندگان گردان ناصر لشکر۸نجف‌اشرف خودشان را معرفی می‌کنند.

از حوالی سال۶۲، شهید احمد کاظمی فرمانده لشکر۸نجف‌اشرف، در ابتکاری اقدام به تشکیل گردان ناصر کرد که وظیفۀ اصلی آن، تخلیه مجروحان و پیکر شهدا از منطقۀ درگیری، هم‌زمان با اجرای عملیات بود. با فعالیت این گردان، تعداد بیشتری از مجروحان نجات پیدا کرده و تعداد پیکرهایی که در منطقه باقی می‌ماند، بسیار کمتر شد.

این فیلم متاسفانه کیفیت صوتی و تصویری مناسبی ندارد و در بسیاری جاها، صدای رزمندگان به درستی شنیده نشده یا تصویرشان به وضوح دیده نمی‌شود. گاهی هم فیلم پرش دارد و صحبت‌های رزمنده به شکل کامل دیده نمی‌شود.

طی این فیلم، نیروها از شیب یک ارتفاع بالا آمده و خودشان را معرفی می‌کنند. هر جا که نام، نام‌خانوادگی یا شهر رزمنده را متوجه نشده‌ایم یا در صحت چیزی که فهمیده‌ایم، شک داریم، علامت سوال گذاشته‌ایم. اگر شما اطلاعات بیشتری و درست‌تری دارید، در اختیارمان بگذارید.

به ترتیب، این افراد خودشان را در فیلم معرفی می‌کنند:

محمدرضا دوستی از روستای شِروِدان فلاورجان، فرامرز والی‌پور؟ از اصفهان، حسین احمدی از روستای نهضت‌آباد شهرستان نجف‌آباد، حسین شیخ…؟ از مبارکه، محمدباقر؟ بهرامی از فلاورجان، سیدکاظم موسوی از شِروِدان فلاورجان، عیسی رسولی؟ از قزوین، اردشیر غلامیان از فلاورجان، تقی؟ عابدی؟ (شهرش را نمی‌گوید)، محمد دَرزی؟ از قزوین، اسماعیل جمشیدی؟ از قزوین، محمدرضا لطیفی از ابهر زنجان، ابولقاسم رضایی از خمینی‌شهر، ابولقاسم کرباسی از نجف‌آباد، ماشاالله حیدری از دانشگاه صنعتی اصفهان، مظاهر بابایی از زنجان، ابولفضل رمضانی از آران و بیدگل، منوچهر سنائی از پیربکران، داود جلالی از ورنامخواست فلاورجان، رسول کرمی از ورنامخواست فلاورجان، ابراهیم کاووسی از نجف‌آباد، حسین شعبانیان …؟زاده از کاشان، کیامرز …؟ از شهرضا، غلامرضا رئوفی از نجف‌آباد، اسدالله …؟ راوندی از قزوین، احمد خسروی از زنجان، علی قائدی از نجف‌آباد، عباس …؟ محمدی از نجف‌آباد، مهدی بهرامی از قمشه شهرضا، …؟ …؟ از اصفهان، عبدالله صادقی از فلاورجان(اعزامی کمیته امداد)، عباسعلی یزدانی از فلاورجان، یوسف اکبری از نجف‌آباد، (از این‌جا فیلم دوباره از معرفی ابولقاسم کرباسی تکرار می‌شود)، غلامرضا عطاریان؟ از زنجان، محمد بیگی از زرین‌شهر، حیدر سلطانی از فلاورجان، علی شهر‌آشوب از اصفهان (احتمالاً نجف‌آباد) که خودش را نعلبند قاطر معرفی می‌کند، حجت‌الله باقری از فلاورجان، حمید ارشاد از قزوین، علی حیدری از نجف‌آباد، محمدرضا …؟ از اصفهان، مظفر غلامی از تهران، احمد ابولفتحی از روستای سالارآباد نهاوند، قربانعلی محمدی از زنجان، علی مافی از قزوین، حنیفه قاسمی از قزوین، نعمت عابدی (شهرش را نمی‌گوید ولی ظاهراً لهجۀ ترکی دارد)، محمد باقری از روستای حسین‌آباد بخش مهردشت (ساکن اصفهان)، حیدر باقری از روستای حسین‌آباد بخش مهردشت، علی کرمی از روستای حسین‌آباد بخش مهردشت، حسین نفری؟ از زرین‌شهر، (بخش معرفی این رزمنده ضبط نشده ولی لهجه‌اش می‌گوید که اهل نجف‌آباد است)، مجید ماری؟ از نجف‌آباد، اسماعیل قاسمی از نجف‌آباد، قاسم محمد‌پور از نجف‌آباد، سیدجواد رسول‌نژاد از کاشان، محمد سلیمی از زرین‌شهر، سیدحسین غفوری از روستای کله کاشان، محمد سعیدی از کاشان، علی‌اکبر باغچه از کاشان، محمود حجتی از نجف‌آباد، مهدی ظاهری از نجف‌آباد، خیرالله عباسیان از کاشان، حسن آقایی از خمینی‌شهر، ناصر اعلایی از اصفهان، محمدتقی رحیمی از اصفهان، محمدعلی دوستی از زنجان، غلامرضا خلیلی از اصفهان، منصور جنتی از خمینی‌شهر، علی شیاسی از رضوانشهر، اسدالله خاکی از نجف‌آباد، سیدجعفر مختاری از سمیرم، محمدجعفر اکبری از اصفهان، حسن حیدری از زنجان، جهانگیر جباری از زنجان، حسین …؟ از کاشان، (معرفی این رزمنده ضبط نشده).

تصاویر، تزیینی است.

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

 

رزمندگان گردان ناصر لشکر۸نجف در عملیات نصر۵+فیلم